Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1515 ggr
alltidsiames
0

skendräktigt matvrak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje gång jag öppnar skafferiet flyger hon upp och dråsar rakt in i mjölpaket och annat eftersom hon är så hungrig och "så väldigt dräktig". Det är för komiskt. Kolla in lilla hängpåsen under magen som känns helt tom.

Juliette-
0

haha fast det är ju bra att äta upp sig om matte får slut på mat

SacredSouls
0

Stakkars lillefrøken.Glad Det er ikke greit når man tror man venter smått.

Men..det kan jo være det gjemmer seg en liten bebis der fordet da.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Då skulle jag stå där med lång näsa om två veckor! Skrattande

Liljekatten
0

Söta lilla Feng. Kyss Kan du inte tala om för henne att det är bättre att hon börjar löpa igen så går det kanske bättre nästa gång.Glad

Rovardotters
0

Synd om henne om det inte blir några ungar nu, men para igen på första löpet så tar det nog om hanen är kapabel förstås. Vem är den tilltänkta fadern? Det skulle vara kul att veta eftersom Feng är dotter till min kära Rafael. Ja, han är ju inte min nu förstås men han finns fortfarande i mitt hjärta. Kan du inte visa lite fler bilder på henne framifrån så jag får se om jag känner igenom honom i henne?

alltidsiames
0

Hihi, jo. Hon är så inne i sin egen värld och jagar råttor och mat hela tiden.

Liljekatten
0

#5 Hanen hon är parad med är min Obi, Sandvretens Obelix, och nog är han kapabel alltid. Vi fick ju 8 ungar efter honom och Lejonhjärtas hona som var här och hälsade på verkar ju ha ett dussin ungar i magen. Glad

Rovardotters
0

#6 och #7. Spännande!

Liljekatten
0

Jag tar mej friheten att lägga in en bild på söta Feng.

Rovardotters
0

Fin maskfärg, hur är det med ögonfärgen?

Rovardotters
0

Inga fler bilder?

Boromir
0

Visst är det lite synd om dem då de är så där tokiga…hoppas det blir på riktigt snart. // Malin

Juliette-
0

Vilken jätte fin tjej

Lejonhjarta
0

Eller så sparade han sig till Blåsan för det verkar inte vara luft i den kalaskulan hon släpar runt i.Flört (I såfall gör hon ett bra jobb att mörka skendräktigheten)

Liljekatten
0

#11 Jag har tyvärr inga bättre bilder på henne. Läs om min kamera i en annan tråd så förstår du varför. Flört Kommer inte ihåg riktigt, men har för mej att hon hade fin ögonfärg. Kanske alltidsiames har några fina kort på fina Feng?

#14 Snacka om att du skulle bli paff om Blåsan visade  sig vara skendräktig.Skrattande

Rovardotters
0

#15 Jag är glad att jag fick se en bild i alla fall. Men det vore kul att kunna få se ögonen också, det är nog i dem jag skulle känna igen Rafael. Han har väldigt fina och bra färger så det vore kul att se om dottern ärvde dem.

Här kommer en bild på honom när han var liten innan flytten när han gosar med Kajsa som också var liten då och lite outvecklad i huvudet. Han är nyvaken på bilden. Han var en väldigt snäll gosse och fortsatte att vara trevlig som vuxen också enligt de rapporter jag har fått. (Det är inga fejkade färger på katternas ögon, Kajsa har verkligen helt gröna ögon, alltid i alla ljus.) Jag fick en bild på honom som vuxen också och ögonfärgen är ännu bättre nu när han är vuxen, så där härligt mörkblå och gnistrande vacker. Jag hittar inte den bilden nu, tyvärr.

alltidsiames
0

Jag håller på att flytta så jag är dålig på att hitta nånting överhuvudtaget, men en och annan bild finns på www.faxyen467.blogspot.com men hon tittar ju nästan alltid bort. Ska be dottern om bilder när hon har tid.

Rafael är den vackraste hane jag sett, men min Feng - tror jag - är en kopia av sin farmor Choki. Jag träffade farmors syster på en utställning och de till och med lät likadant sa Anna - ägaren (TetraFeline). Det jag tycker är mest likt är bringan och ansiktet. Hon kan se rätt grym ut.

Min katts ögon är väldigt blå, jag kan knappt beskriva den färgen. På utställningsarna har de skrivit ;

medium sixe, well boned, medium wedge, good profile, almond shaped fantastic vivid blue eyes, little bit longer soft coat, super contrast, tail excellent long, long cat, excellent presented, ears excellent size, could ´be more open

Hon har det där "tysta jamet" och låter inte så mycket som många andra, förutom när hon löper. Vilket hon tycks ha glömt hur man gör ;-)

Nu skrev jag sådär mycket för att slippa undan flyttstädningen, det förstår ni va??? Mamma hjälper till och jag smiter så gärna undan…Skäms

Rovardotters
0

#17 Så bra att hon fick ögonfärgen. Du kan väl återkomma med bilder senare, det vore väldigt kul att få se en riktig närbild utan blixt. Pussa på henne så går hon snart i löp igen så fort skendräktigheten släpper.Flört

SacredSouls
0

#16 Vidunderlig gutt Kyss

alltidsiames
0

Igår ramlade hon ner från ett vitrinskåp, blängde på mig som om det var mitt fel och höll sig gömd hela kvällen. Jag var orolig och trodde att hon hade skadat sig och höll koll på henne och vågade knappt somna. Mitt i natten började hon småjama och nu rycker hon till och lyfter lite lätt på baken när man klappar henne. Kan det vara väldigt svaga löptecken kanske?

Tänk att hon behövde ett fall för att skendräktigheten skulle brytasSkrattande. Alla skruvar satt kanske inte på rätt plats? Det kanske satt en propp i vägen som ramlade ut?Skrattande

Den här bilden visar ögonfärgen tror jag.

alltidsiames
0

Kommer bilden med nu, tro?

Siameshona
0

Vilket fint matvrak. är det hon som håller i matkassan??

alltidsiames
0

Lilla Feng sover mest idag, men smyger runt och småropar lite. Undrar om det ska bli ett riktigt löp, tro? Det var exakt 8 veckor sedan sista löpet.

kalindas
0

Låter som ett löp är på gång.Glad

/Elisa

MalinL
0

Å vad fin hon är!

Rovardotters
0

#21 Tack för bilden, på den ser jag mer hur fin hon är. Lycka till med parningen också, hoppas det tar sig på nästa försök.Glad

Liljekatten
0

#23 Jag viskade till Obi att han kanske får tjejbesök i helgen och det tror jag nog han uppskattar. Flört

#26 Ja, den bilden gör henne mer rättvisa. Hon är verkligen en näpen och vacker donna.

alltidsiames
0

Då försöker vi igen idag, det ska bli spännande! Hon tackar för allt beröm och rullar runt - inte i pengar som på bilden - utan på fårskinnsfällen.

SacredSouls
0

Skrattande #28 Hvordan har det gått?

alltidsiames
0

Ja, hvordan har det gått Lotta? SkrattandeSkrattandeSkrattande

Det blev ju parning igår fick jag veta. Flört

Tar inte hem Feng förrän tidigast onsdag.

SacredSouls
0

#30 Ja da har det iallefall gått ganske så bra tipper jeg Skrattande

Liljekatten
0

Jo, det går bara bra.  Jag har inte sett mer än en parning, men har hört misstänkta ljud från tvättstugan där de befinner sig.Glad De är så goa tillsammans. Att vackra Feng löper råder det inga tvivel om. Jag undrar lite hur hon låter när hon INTE löper. Nu kvittrar hon och låter nästan lite elektronisk. Har nog aldrig hört en siames låta så ljust. Hon har ett väldigt behagligt läte, men ovanligt. Önskar att mina lät lite mer åt det hållet.Flört

alltidsiames
0

Det är väl träningen framför TV-programmet "Så ska det låta" som gör rösten. Kasta lite råtta med henne och hälsa från mig. Jag är så glad och tacksam.