Siames iFokus

Siames

Etikettifokusinfo
Läst 2245 ggr
Nilla
0

Sajtvärd "på semester"!

Vill tala om, att jag flyttar om några dagar. Jag flyttar ca 45 mil från Skaraborg till Österlen, ett stoooort projekt alltså. Skrattande

Jag byter min lilla gård mot en stor och rymlig lägenhet mitt i Simrishamn, med gångavstånd till havet. Lägenheten har balkong som ska nätas in och jag hoppas att katterna kommer att trivas där.

Jag kommer alltså att "ta semester" från Siames iFokus och lämnar över spakarna till Line de kommande 2 veckorna. Är lite osäker på när jag får igång min dator där nere, men kommer att surfa från mobilen för att hålla mig á jour i vad som händer här…nyfiken är man ju! 

Hälsningar Nilla Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rovardotters
0

Lycka till med allt!Glad Hoppas du kommer att trivas med ditt nya liv.

hecajon
0

Lycka till med flytten, vi ska försöka sköta oss så längeSkrattande

kitte
0

Vi väntar på dig, du är sååå välkommen!!!! Skrattande

Nilla
0

#3. Det första jag ska göra när jag kommer ner, är att ta en promenad längst stranden och sätta mig på den stora flata stenen och filosofera. Skrattande

Tusen tack allihop. Jag packar porslin idag. Svettigt. Isaac och Zelda hjälper till så gott de kan.  Tungan ute

kitte
0

#4 Fortsätt att packa nu, du har ju bara packat tre kartonger och

ni flyttar om några dagar! Förvånad

Nilla
0

Nu är vitrinskåpet snart urplockat. Lindar in porslinet i kläder, så får jag packat både kläder och finporslin samtidigt. Man får inte vara dum. Tar mig paus en gång i timmen… Tungan ute

Zandrinos
0

Lycka till med flyttenGlad

Liljekatten
0

Hoppas att du kommer trivas i söder. Lycka till med flytten!Glad

Nayak
0

Lycka till! Jag älskar Österlen Skrattande

HasseH
0

Glöm inte fota katter i flyttkartonger! Lycka till med flytten!

Nayak
0

Det värsta är egentligen att packa upp. Det är ju neverending liksom Obestämd Hur som helst så är jag lite avundsjuk på den där flytten Tungan ute

kalindas
0

Lycka till med både flytt och nya jobbet! Glad

/Elisa

Nilla
0

#11 Det värsta är nog att torka nedpinkade böcker. Jag har haft två fertila Ocicatslynglar här som kissat på de två nedersta hyllorna…usch!!! Har kasserat 2 påsar med böcker.

Katterna leker i kartongerna och ligger i papperspåsarna. Lovar visa bilder på kissar som "hjälper till". Men inte idag, nu ska jag slafa. Är helt slut.

hoffens
0

Lycka till. Jag kanske dyker upp en dag.Skrattande

Nilla
0

#14 Det hoppas jag att du gör! Glad

PS. Måste berätta…fast det är utanför ämnet. Fick precis veta att Neo blivit far till en kull på 7 ungar i England. Han hade varit med under hela förlossningen. Ikväll somnar jag med ett leende på läpparna…

SacredSouls
0

Lykke til med flyttingen Nilla.Nå må du bruke tiden til å pakke esker og ikke surfe på Siames I Fokus Skrattande

Grattis med Neo barn,det var litt av et kull.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Jag fick ett bra tips som jag provade nu när jag flyttade. Låt bli att dammsuga de första två veckorna så känner sig djuren mer hemma i sin egen lukt fast de är på nytt ställe. Det var lite småäckligt, men jag märkte att katterna var som vanligt.

hecajon
0

Vad kul att höra att det går så bra för NeoGlad grattis farmorSkrattande

#17 Vilket bra tips! Men jag vet inte om jag skulle kunna fixa det själv, pedant som jag ärOskyldig

Nayak
0

#15 Grattis Farmor!Skrattande

Nilla
0

Jeg surfer fra mobilen og hjaelper til. Det fungerer ikke med visse vokaler, jeg skriver p? norsk/svensk! Nu er internet avstaengt…:-( Nilla

Nayak
0

#20 Surfar och packar samtidigt?

Kvinnor har simultankapacitet i större utsträckning än män. Det är därför dom tror att dom måste bromsa. Dom har inga förutsättningar att hänga med i alla samtidigt pågående aktiviteter och tror därför att ingen annan klarar det heller. Fast det bara är dom som inte klarar det, hehe.

Trådlöst modem hos 3? Bindningstid 18 mån.

Är man webboman så är man SkrattandeSkrattandeSkrattande

Lindus72
0

Lycka till med flytten!

Det låter helt underbart, gångavstånd till stranden/havet!!!!

Mvh Linda

yahtzeecats
0

Lycka till med flytten, du kan nog vara trygg med Line vid spakarna! Skrattande

Rithwa
0

lycka till med flytten

MalinL
0

Lycka til med flytten!

hoffens
0

Oroa dej inte. Line klara detta galant.

alltidsiames
0

Vad kan vi hitta på för nåt bus nu då när Line ensam ska hålla oss i öronen? Har ni några förslag?Tungan ute

SacredSouls
0

#27 Haha morsom du Skrattande

Liljekatten
0

#27 Ja, nu måste vi komma på nåt lurigt, he he….Skrattande

HasseH
0

Tycker det verkar som om folk gör sitt bästa i café siam-avdelningen… Glad

kalindas
0

Förstår inte vad du menar…OskyldigFlört

/Elisa

SacredSouls
0

#30 hahaha du tok ordene ut av munnen min Flört

Nayak
0

Detta är hemligt för Line och Nilla, det är en SURPRISE på gång;

(Hörrni! När Nilla kommer tillbaka, kan vi inte skicka iväg dom på en lite semester så vi kan göra lite som vi vill.

En sån där kryssning där mobilerna inte funkar så dom kan kolla oss. Skrattande

Vi säger att dom vunnit ett fint pris och sen , hehe, good bye och fritt fram för allt Cool )

HasseH
0

Moahahaaa, vad ska vi hitta på då då? Säga alla namn på alla kattägare vi tycker är knäppa? Snacka skit om perser och birma?Diskutera fördelarna med inavel? Lägga upp foton på kända domare utan kläder? Avslöja iFokusmannen? Skrattande

Nilla
0

Hello!!!

Jag smygsurfar från chefens dator…på arbetstid. Är på plats på Österlen, men har ingen internetuppkoppling ännu. Min son ska börja skolan här imorgon och själv ska jag börja mitt nya jobb. Allt är upp-och-ner just nu!

Jag har fullt förtroende för att Line håller ordning på er…Flört

Hej så länge!// Nilla

HasseH
0

Lycka till Nilla!

alltidsiames
0

# 34

Ja, just så! Mer bus! Vi kan väl berätta om fördelarna med hönsgödsel i kattlådan och höja priset våldsamt på kattungarna!

SacredSouls
0

#35 Hallo

Nå savner vi deg Glad 

Lykke til med jobben i dag og håper dere trives godt.

Nilla
0

#38 Jag saknar er också och skulle hemskt gärna vilja läsa igenom alla trådar jag missat! Men det hinns inte med just nu. Jag kommer försöka, att titta in en snabbis 1 ggr/dag, Line. Så är det något,  skicka mig bara ett PM. Glad

Pratade med Bredbandsbolaget igår. Det tar 2-3 veckor innan jag får mitt ADSL. Här finns tydligen inget bredband.

Nilla

kalindas
0

Varför skaffar du inte den ett trådlöst bredbans via Telia eller något annat bolag? Eller du kanske redan har ett abonnemang?

/Elisa

Nayak
0

#39 Jag håller med Kalindas!

Jag har haft Telias ADSL och Bredbandsbolaget och båda skyllde alla avbrott och störningar på mig och min långa kabel eller något annat ovidkommande.

Nu har jag trådlåst från 3 och aldrig några problem.

kalindas
0

Själv kan jag inte ha trådlöst, mobilen funkar inte, radio och tv ska man vara glad om man får mottganing på! Gråter
Bor bevisligen i ett av Sveriges svarta hål! Skrikandes
Har en 3G mast ca 2km bort men bergen stoppar mottagningen..

/Elisa

Nayak
0

#42 Oj, det måste vara maximal otur. Hur klarar du dig? TV kan man ju vara utan, men mobilen… Masten borde ju ha suttit på berget. På Österlen är det ju så platt så det skulle kanske funka.

kalindas
0

Får ringa på mobilen när jag lämnar området. Men det är farligt också. Skulle det hända något med hemtelefonen (som under Gudrun, utan 3v). Så kan jag inte kontakta någon utan bara hoppas att jag kan köra bil ut till masten.

/Elisa

ChiChi
0

Lycka till och massor av kramar till dig och missarna. Underbar årstid att flytta till Österlen på. Ha det gott

Nilla
0

#45 Tusen tack och massor av kramar till dig också! Tänker ofta på Mocca.  Glad

Alla flyttlådor är uppackade och katterna verkar ha acklimatiserat sig i den nya lägenheten. Sonen har fått kompisar i skolan och jag jobbar varje dag. Längtar efter att få sätta mig och läsa alla trådar. Har jag tur får jag internet nästa vecka.

Ikväll jobbar jag över några timmar och passar på att låna chefens dator en stund.

Soliga hälsningar från Nilla

Nayak
0

#46 Gratulerar till landningen Skrattande

Leffe
0

#46 Hoppas det fortsätter åt rätt håll

Nilla
0

Nu sitter jag ÄNTLIGEN framför datorn igen. Min laptop kraschade i måndags, samma dag som jag skulle få bredband. Så idag bar det av till Elgiganten i Ystad för inköp av en ny. I am back!!! Skrattande

SacredSouls
0

Glad Velkommen tilbake kjære Nilla. Du har vært dypt savnet.

Grattis med ny laptop også Skrattande

Liljekatten
0

Varmt välkommen tillbaka! Glad

Nilla
0

Tackar tackar! Oj, så mycket jag har att läsa nu…Tungan ute

Line har gjort ett alldeles ypperligt jobb när jag har varit borta. Du är en klippa, Line! Glad

kalindas
0

Välkommen!
Hoppas att allt gått bra med jobb och flytt! Glad

/Elisa

Nilla
0

#53 Tack! Allt har gått jättebra! Isaac har precis hjälpt till att sätta upp gardiner i mitt sovrum.

Katterna har mer plats här i den nya lägenheten. Det nya jobbet är verkligen roligt och stimulerande. Imorgon ska jag upp tidigt och mjölka. Annars är jag mest i mejeriet. Skrattande

MijmuPix
0

Välkommen tillbaka! Glad

Juliette-
0

Välkommen till verkligheten eller hmm var det den du var i nyss *fniss* skönt att allt gått bra och se dig tillbaka här

Zandrinos
0

Välkommen tillbaka och Lycka till med nya hemmet och jobbetGlad

Bokskogens
0

Välkommen tillbaks!
Hoppas allt är bra med er å katterna!

kitte
0

Ja, Nilla är inte bara en jätteduktig Sajtvärd, hon är också en riktig

klippa på att mjölka och formsätta ostar.

Från "chefen".Skrattande

Beige
0

Välkommen tillbaka till i fokus världen Glad

(Jag känner mig lite avundsjuk på ert arbete, det låter så mycket roligare än att jobba på bank)

kalindas
0

Var lite sugen att testa på att mjölka getter jag också.
Låter kul. Glad
Skulle även vilja lära mig göra ost. Min arbetsgivares pappa är gammal mejerist och brukar göra färskost på komjölk.

/Elisa

Helenaf76
0

Välkommen tillbaka Nilla! Härligt att höra att du och kissarna trivs. Skrattande

HasseH
0

Gillar katterna getmjölk, undrar jag?

alltidsiames
0

Jag såg i nån tidning att man ska strimla getost över halva blodgrapefrukter och gratinera i ugnen tills osten börjar bli lite brun. Låter smarrigt!