Inflyttad
Nu har min lilla orientalfröken från Jackpott's flyttat in. Än är det lite avvaktande, men det kommer inte dröja länge innan Lalaith blir kompis med den nya. Kastratillarna är lite mer avvaktande, fegisarna! I stamtavlan heter hon Jackpott's Magic Expression. Vi får se vad det blir för hemnamn, men med den sångröst hon visade pårov på när hon mötte de andra kanske hon blir döpt efter en stor sångares katt, vi får se :)
Om någon kan och vill får ni gärna lägga in bilden i tråden. Det finns mycket fler bilder att se på i min kattblogg http://felicula.blogspot.com/

Jätte söt tjej lycka till med henne
Gratulerer så masse med lille jenta.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Grattis och lycka till med en söt tjej.

Så näpen. Hoppas det går bra & ni slipper bråk & kiv som man läst om i andra trådar!!

Lycka till med din fina classic hona

Grattis! 
Grattis! Hon är jättesöt! 
Hej, Grattis! Nu har du full fart då. Stackars Nemo, hehe.
(Bilden är ca 25% för stor för att klistra in i inlägget, jag försökte, men den hamnade utanför till stor del, måste nog sparas ner och minskas till 75%. Sen öppnar du bilden copy och sedan paste i den här inläggsrutan. Det går alltså att klistra in direkt här)
Söt liten tjej det där..
Storebror Odin har en regäl röst han också. Så det kanske går i arv…
/Elisa

Grattis till den söta tjejen!
Hon kanske ska kallas för Sopran om hon har en vacker röst? *ler*

Grattis till din nya söta lilla tjej
. Hoppas det fungerar med de andra där hemma!
Så söt! Grattis till nya honan.
Äntligen har hon kommit, grattis igen!
Det är väl bra att hon har sångröst, då kan ni ju sjunga tillsammans när du spelar gitarr därhemma.
Det går fint här. Opus är fortfarande lite fräsig, men han är ju snäll (men feg) och hon svarar med att kröka upp ryggen och gapa tillbaka. Lalaith, som löper, tycker nog att det borde vara hennes kattunge och i dag har damerna ätit ur samma skål. Gammelabyn Baghera tar det med ro och går sina egna vägar. Hemmanamnet blir Sadie, efter en fin sångares katt, som jag dessutom har för mig kom från ett gitarrhem - fast jag är nog mer sångare än gitarrist jag :P Lägger med en bild till, där hon "hjälper" mig spela bas (nej jag kan inte lägga rätt in i inlägget, kör Firefox på Mac och vet inte hur det skulle gå till… tar gärna en liten instruktion dock!)
Grattis med søsteren til Spirit. Vakre bebber
#14 Oj, ursäkta Opus. (Inte Nemo)
Macfrågan;
#14 Hej igen! Du, om ingen här vet så konsulterar i min son. Han vet allt om Mac, hård och mjukvara.
Bra att du kör Mac föresten, så slipper du ju virus 
När jag skulle bli en "switcher" så var det mina gamla vana att högerklicka för att komma åt alla kommandon som fick mig att ge upp. Men innan jag gav upp fick jag massor av hjälp på geekforum för mactalibaner.
Hur man skruvar isär tangentbordet tex. Det går ju inte så lätt på PC. Jättebra forum och jag tror det var på http://forum.macworld.se/
Jag tror du kan ha en F-tangent som ska funka, men jag minns inte. 
Det finns ju tomma att programmera också. Mac är ju så mycket bättre än PC, men PC är störst och man blir liksom van vid den standarden, tyvärr.
Van vid dålig standard… Vad är det egentligen?
Maila mig om du vill ha Macsupport. Kattvakt också såklart 
"Prova att bara dra in bilden eller om man trycker Ctrl och klickar blir det ett högerklick. Eller om man har en Windowsmus med högerknapp inkopplad funkar det oxå!" Hälsningar Calle
I dag var det premiär i den väl innätade trädgården. Det var lite läskigt med gräset, men hon tog gärna en upptäcksfärd längs gången och luktade på blommorna. Opus försökte leka kurragömma bland blommorna (han är lite barnslig, jag vet), men hon hade för mycket att upptäcka för att riktigt vilja leka ute. Nu sover hon som en stock i mitt knä, det var tydligen jobbigt att utforka stora världen :)
PS Min webbläsare (Firefox) säger att det inte går att göra paste i rutan. Ingen aning om varför det ska krångla, bara suck över att forumet är så krångligt mot alla vanliga forum när det gäller bilder! Önskar jag kunde bomba er. Annars har jag en mus med högerklick, det går utmärkt att ha på en Mac också.
Någonstans på detta forum. Gissar under OT så har jag länkat till en annan länk där det står hur man gör om man har Firefox.
Fint mönster hon har!
/Elisa
Uppdaterar med en länk till en liten film när hon leker med en garnråtta. Kolla in så söt hon är när hon vänder på huvudet och kollar in vad jag gör innan hon leker vidare! Det är ett riktigt charmtroll det här. Om katter kan se ut som ledsna hudvalpar för att linda matte runt lillfingret är hon precis en sån :)
Så herlig jente.
Hvis du ikke får til å legge inn bilder så kan du bare sende de til meg i en mail så skal jeg legge de inn for deg i denne tråden jeg 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Så vacker!
Vad fint det är med prickig mage!
#20 Calle, min son, sa att det är fel på den här sidan eftersom den inte accepterar bla bla bla…
Hoppas sidan skärper sig då