Siames iFokus

Siames

Etiketthobby
Läst 1643 ggr
kitte
0

Storlek på sele?

Jag funderar på att köpa sele till mina bägge kattpojkar. Har hittat något som jag tycker verkar bra, men vilken storlek ska man välja?

Tacksam för råd och gärna bilder på era katter, om ni har denna typ av sele. Glad

http://www.swecat.com/product.php/1277

hannele44
0

Mina selen är av betydligt enklare varianter..annars brukar jag ta ett sele som passar kattenOskyldig

kitte
0

Lite svårt att prova genom dataskärmen…Flört

hannele44
0

Ja det är ju detFlört

Hanne86
0

Hei,

Jeg har akkurat den selen faktisk, bare i oransj. Utrolig god, sikker, og behagelig for katten. Ser den støtter bra, og er komfortabel :)

Vi har størrelse XS hos oss, den passer til både små og store hunnkatter, også hankatter.

Vet ikke om den passer til de diiiigre hannkattene, sånne som er Mann med stor M. Går nok heller til gutter med lengder.

Bildene jeg legger ved er av siameser jenta vår, hun er kjempe stor for og vær jente, og orientaler gutten vår. Begge er rundt 2 år på bildet, så de er voksne :)

kitte
0

#4 Tack för råd och fina bilder! Mina hanar väger runt 5 kg, tror du att jag bör köpa SMALL?

Vilken tur, att jag ställde frågan…annars hade jag slagit till på M och fått skicka tillbaka. Glad

Hanne86
0

Jaa.. tror nok jeg ville gått for Small på en voksen hannkatt. Her er bilde av hun jenta som brukte selen, hun lå på rundt 4 kg i voksen alder, men er veeeeldig lang i lengdene.
Mens hannkatten som hun ligger med på bilde, passer ikke selen.
Han ligger sikkert rundt 6-7 kg vil jeg tippe.

Beige
0

Om du beställer selar så berätta gärna hur de passade.

Jag funderar också på en Puppiasele men min hane är så lång i kroppen att det är svårt att hitta någon som sitter riktigt bra tycker jag.

marieirene
0

Kolla in den här Jogging selen som den kallas. Den har jag funderat på att köpa. Någon som har provat den?

kitte
0

#6 Jag beställer en small och provar, är den bra så köper jag en till.

Tack för bra svar och fina bilder, det ser ju väldigt mysigt och kärt ut

på klöspelaren. Kyss

kitte
0

#7 Jag har samma problem, jag har provat vanliga selen men

dom sitter inte bra, jag tror det är för mina katter också är höga

och långa. Jag lovar att berätta hur det går.Glad

kitte
0

#8 Det är ju ett betydligt billigare pris med både sele och

koppel.ObestämdGuld i mun