Djurkommunikatörer
Apropå Nayaks förslag i en annan tråd:
Är det någon här som har erfarenhet av djurkommunikatör? Det skulle vara jätteintressant om ni i så fall ville berätta lite om det! Har det hjälpt er, om det varit problem? Tycker ni att ni förstår djuren bättre? Jag är väldigt nyfiken!
Jag provade faktiskt också, jajamensann!
Vi fick hem en katt som skrek och gömde sig och höll på så pass mycket så jag blev lite desperat. Efter ett par veckor så mailade jag en person som jag Googlade upp och beskrev problemet.
Hon skulle "ta itu" med det, och det gjorde hon kanske direkt då, för katten slutade. När jag satt där vid datorn och mailade den här kommunikatören, så kom katten fram och tittade på mig och sen var det över.
Kommunikatören skrev att katten var rädd och förstod inte vad som skulle hända (det kunde vem som helst gissa), och hon tänkte över till katten att "inget ont" skulle hända.
Eller så hade katten kanske givit upp sina protester ändå, det vet man ju inte.
Men jag tror hon fick kontakt.
Den personen kanske skulle ta ett snack med Spidde. Han är väldigt "billig" just nu! 
Jagar och biter Smilla så fort han får tillfälle. Gör det för att han tycker det är roligt när hon skriker.
Detta resulterar i två stora bajshögar och att Smilla kissat ner sig i min säng. Vågar inte lämna sängen då han passar på henne.
Så nu på jag köpa en ny säng! 
/Elisa
Uuuuu BAJS 
(Ja kiss också förstås)
Du måste kontakta någon, det är helt klart
Pampers?
Nu vet jag; kontakta kossorna. Dom kan ta ett ladugårdssnack med honom, MUUUUUU, och sen är han nog inte så kaxig längre!

Har använt djurkommunikatörer flera gånger.
Hmm… vet inte var jag ska börja…
Donis var första katten som jag fick hjälp med, problemet var stark rastlöshet, skrikig, kissa i sängarna mm.
Hon ville ha mer tid tillsammans med mej och det hon mest av allt ville berätta var att vi levt i ett tidigare liv tillsammans!
När jag träffade Donis första gången så sa det verkligen klick, svårt att förklara för de som inte sett oss tillsammans. Hon blev mycket lugnare efter detta besök.
Vi ger varandra healing varje kväll
Gloria har alltid varit känslig på hur jag mår. Mår jag skit så gör hon det… Vi tar även upp lika mycket från den andliga världen. När jag hade "besök" i förra huset jag bode var Gloria stressad och kissade överallt! Hon tyckte inte alls att den gamla damen skulle vara i huset och "störa" mej. Vi fick hjälp att rensa både huset och oss själva. Gloria har även hjälpt mej med min mörkrädsla genom en kommunikatör.
Har även fått hjälp när djur försvunnit.
Jag hade turen att komma i kontakt med helt suveräna människor som har hjälp mej med både mej själv och djuren. För ett par år sedan var jag i en otrolig obalans med mej själv vilket katterna har hjälpt mej med.
Jo, jag är lite knäpp och tror på mycket!
Tycker helt klart man ska våga testa!
Kan inte låta bli att göra lite reklam om en man som hjälpt mej mycket…
http://alealternativ.info.se
Bra initiativ HasseH! Jag tänkte själv starta en liknande tråd när jag läste Nayaks förslag i min tråd, men nu behövde jag ju inte det.
Hoppas fler svarar.
#2 Stackars Smilla….
Ska se om jag kan kontakta min gamla biologilärare. Vet att hon bl.a. pratat med Zamirs katter. Det var meningen att hon även skulle träffa Spokie för många år sedan. Men det blev aldrig av. Kanske hon kan prata lite vett i den svartvite tjockisen.
Just nu är han (och den relativ oskyldige Odin) instängda i sovrummet när jag inte är hemma.
Han passar på att jävlas med Smilla när jag inte är hemma eller utanför huset. Annars är han en oskyldig liten ängel som leker med sina IKEA nallar hela dagen…
/Elisa

Spännande, Bokskogens! Det låter ju som om du/ ni verkligen fick hjälp d, vad bra! 
Undrar vad Spidde skulle berätta om han kunde. För att inte tala om vad Smilla skulle säga, hmmm. Hoppas det reder ut sig med eller utan kattpratare, det där låter ju verkligen inte kul.
Nayak, det där lät ju smidigt?!
Spidde skulle säga: "Men det är ju så kul när hon skriker!"
Smilla skulle säga: "Mamma, jag skriker ju på hjälp! Varför är du inte hos mig dygnet runt!"
Spiddes hjälpreda Odin skulle säga: "Men, men Spidde sa ju att det var OK att reta henne!"
Skatan skulle säga: "Bit henne bara!! Hon ska alltid jaga mig!"
Saga skulle säga: "Men varför ser ingen MIG och pratar med MIG!"
/Elisa

#7, du behöver visst ingen kommunikatör, du är ju proffs!! 
Jag pratade med en djur kommunikatör för ett tag sedan när jag hade en skygg hona(hon finns inte med oss längre) den djur prataren sa att katter var de svåraste att tona in på -för de var så otroligt skvallriga så det var svårt att komma till "kärnan" av problemet
å det tror jag stenhårt på att dom är..