Arlanda fundering
Ni som tagit emot katter p? arlanda som kommer via cargo vilken terminal h?mtar man p??
Jag hämtade en hankatt som flög från Norge i aug. -07 på Arlanda, på SAS Spirit Cargo som ligger en bit ifrån själva flygterminalerna. Jag förstod det som att de djur som flyger själva, utan matte/husse med på planet, hämtas ut där. Annars tror jag att det är terminal 2 som Norge-flygen både avgår från och ankommer till.
Det finns säkert karta över hela området på Arlandas hemsida där man ser var Spirit Cargo-stället finns 

Ok det ligger utanf?r hmm m?ste forska i detta. Han kommer via cargo sj?lv fr?n norge denna gutt med
Det är skyltat till Cargo från infarten till Arlanda. Där lämnas/hämtas alla djur som flyger själva.

#3 bra d? f?ljer vi dom. Fick dock veta jag ska ha en st?mpel hos tullen med hade jag missat hmm

Man måste se till att de kommer före 22 00 tror jag också annars hamnar de i karantän pga att de stänger 22..Kolla upp det så det inte blir strul..Det var en där som sa det när jag höll på att kolla runt..

#5 han landar vid 19 tiden s? det ska tack o lov inte vara n?gon fara Tack f?r infon. Nu ?r det bara tullen jag m?ste bli klok p?
Kolla upp när de stänger, katten jag hämtade ankom ca kl 18 på kvällen (en fredag) och jag vill minnas att det var lite stressigt med tullstämplar etc och att få ut honom innan de stängde!

Ok fast det kanske var f?r det var fredag. Ska ringa o kolla, h?mtar man st?mplar fr?n tullen innan? Fast jag har ju inga papper f?r jag det av dom?

#8 Har inte rutinerna ändrats så förbered dig på en liten hets-runda- först till Cargo där du får papper som du skall ta med dig för deklarering på tullen (som självklart inte ligger i huset bredvid…hoppas du har bil ;)
Kanske inte följande tips gäller för införsel inom scandinaviska…men…det är bra om du har ordnat ett gåvobrev från uppfödaren så slipper du betala moms på katten
Lycka till :-))
Louise

Jag har funnit en uppf?dare i oslo som ?r guld o tar med sig honom till sverige o jag h?mtar honom i g?teborg ist?llet. Arlanda vart bara dyrt. S? det l?ste sig mycket smidigare utan extra avgifter cargo till sverige osv. Han ?ker bara cargo till oslo :)

*10
När ska du hämta killen i gbg?
/Toyza
Hon hämtar honom i stockholm.
/Elisa

#11 p? fredag ska du komma o h?lsa p? hihi

#12 nej det vart gbg :) vart mycket billigare :)
Ok. Då missade jag det…*s*
Lättare att hitta på Säve som jag gissar de flyger till.
Kolla noga så du åker till "rätt" flygplats.
/Elisa

#15 nej nej en uppf?dare tar med honom fr?n oslo s? jag ska h?mta honom p? ett hotell ;) s? det ?r bara r?tt hotell vi ska hitta hihi. Men hittar dom fr?n norge s? hittar nog vi. S? han ska s?llskapa med maine cooner en f?rsmak f?r det han ska bo med hihi

Vilken bra lösning det blev till slut! Pirrar det 

#17 tiden har pl?tsligt stannat hmm
#18 og jeg kommer til å savne lillevennen når han reiser. Han er en virkelig god gutt…så tiden for meg raser av sted. Nå er det bare noen få dager til at Only gjør svenske av seg.

#19 ja jag f?rst?r du kommer sakna honom fast han kommer f? det j?tte bra h?r det lovar jag
Vad bra att det ordnade sig med transporten! 

#21 JA! n?sta helg myser vi i soffan :-D.

Snart e det bara 4dagar kvar innan jag f?r pussa min prins. Gud kan inte t?nka p? annat :-D

Är han hemma nu?! Berätta, berätta!
Nå i morgengryet, er Only reist…det var fryktelig trist å kjøre hjem uten ham.
Lykke til i Sverige lille Onlygutten;)

Nej only tr?ffar jag inte f?r ?n i eftermiddag. Nu e lillplutt ute o flyger. Jag h?r av mig s? fort han e i min famn. F?rst?r det k?nns tungt att skicka iv?g honom. Nu hoppas vi hans resa g?r bra

Nu e han hemma o vilken kille sen hela v?gen spann han hem o busa. Nu smyger han runt hemma o kollar runt o f?rs?ker undvika min ena hona som absolut ska tv?tta honom. Han e en trygg fram?t kille o man kan inte f?rst? han rest s? l?ngt. Jag kan nog aldrig tacka dig Aino nog f?r jag fick k?pa denna kille han e fantastisk

Härligt…nu väntar vi på bilder på underverket
Gratulerer så masse med snyggingen din
Nå gleder jeg meg til bilder.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#27 Jeg er så glad for at han var så flink å reisen lille Only. Og jeg er glad for at du liker ham. Ønsker dere begge masse lykke til. Og håper at lillegutten vil gi deg masse gleder fremover :O)

Och jag har fått se underbaringen på bild
Jag är verkligen glad för dig, Juliette. Som du har längtat och längtat.

Gud vilket kille han e. Tack alla. Han e mysig som bara den. Idag har vi ocks? best?mt vi ska kalla honom Vincent :-D Han tycker dock hundarna e pest men vi hoppas det ger sig Ska f?rs?ka fixa bilder
Vad roligt att allt har gått bra! Vincent var ett väldans fint namn 

#33 ja det e sk?nt o det blir hela tiden b?ttre. Ja jag tycker Vincent passa honom :-D
Vincent är ett jättefint namn. Stort grattis till killen! Ser också fram emot bilder :-)

Vad roligt ni gillar mitt namnval. Jag ska f?rs?ka l?na kompisens dator ska ni f? se bilder av min prins