Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 4691 ggr
kalindas
5

Bodil Granberg (minicirkus) är död

Hörde i går att Bodil Granberg var död. Vad ryktet säger så var det självmord…Rynkar på näsan
Kanske klarade hon inte av kraven som ställdes på hur hon hade sina djur.
Jag hade gärna velat träffa denna person då hon levde med och för sina djur. Hade varit intressant att se hur hon bodde och hur hon hade alla dessa olika djur.
Vad jag förstått så flög många av hennes papegojjor fritt och hon levde ett väldigt bohemiskt liv.
Väldigt tråkigt när en relativt ung (59år) människa går bort oavsett orsak.
Kan bara hoppas att det hittar bra hem åt alla 150 djur som fanns i hennes hem…

/Elisa

Nayak
0

Men oj! Oj åt allting alltså, från självmord till massor av djur att sköta.

Boromir
0

Tråkigt på alla sätt. Hon var en fantastisk personlighet, träffade henne några gånger här i norr. // Malin

HasseH
1

Nämen vad tråkigt att höra. Förstås att hon är död, men också att hennes minicirkus försvinner. Har aldrig haft glädjen att se den. En sådan minicirkus finns det nog ingen som kan återskapa…

Siameshona
0

150 djur!!! Jisses. Jag såg henne senast i dec på husdjursmässan.

kalindas
1

Jo det hade som sagt varit intressant att se hur hon bodde. Djuren kan ha haft det mycket bra trots mängden. Många djur har vad jag förstått fått flyga fritt…
Mycket av orsaken att det blev som det blev, fattade jag berodde på djurrättsorganisationer och jorbruksverkets nya regler.

Båda dessa är bra att ha. Men kan vara överdrivet hårda, i vissa lägen korkade.

Vet att Jorbruksverket mätt höjden på tak i nybyggda kaninburar. Var de inte "exakt" rätt storlek/ längd så fick personen djurförbud. Trots att skötseln av djuren i övrigt var klanderfri.

Djurrättsorganisationer med personer som släpper ut tama minkar i tron att de "räddar dem" är livsfarliga! De låter djuren lida och svälta ihjäl. Istället för att politiskt kämpa mot pälshandel.

/Elisa

hecajon
2

Om så eller hur, ledsamt ändå! Gråter

Självmord handlar egentligen inte om andra människor eller djur, man orkar bara inte leva med sig själv och sitt liv längre, man är bara till belastning för alla, tror man.  Och samtidigt  tror man att alla andra får det enklare om man bara försvinner, helt fel!

Alla har vi vår plats på jorden, och glöm aldrig att ge "rosor" till vardags till alla vi möter, ett litet leende kan faktiskt göra en bra dag för många, så enkelt!

Vila i frid Bodil