Stolliga katter!
Inatt höll dom mig vaken, dom hoppade omkring och brötade i sängen.
Naggis som har en sån stark röst visade att hon kan använda den också! Deras favorit lek är att jaga mina händer under täcket, jag måste dessutom göra skrapande ljud med nageln mot lakanet!
Sen att samla ihop alla leksaker och lägga dom i vattenskålen, det tycker Naggis är väldigt roande! Det som är ännu mer roande är väl när jag får plocka ur alla ur skålen, lägg märke till att naggis har en udda inställning till vad som är leksaker, detta är vad jag får plocka upp:
- Tops.
- Strumpor. (gärna använda yllestrumpor
) - Kvitton.
- Papper överhuvudtaget.
- Och sen så självklart de vanliga kattleksakerna, leksaksmöss osv.
Vid nåt tillfälle så var det Simsens svans som hon tyckte skulle vara där, men simsen var inte så sugen på att doppa svansen i vattenskålen.
Simsen är inte så noga med att dränka sina leksaker, han gömmer dom bara på konstiga ställen som i sängen under täcket osv.
Gör era katter så här?
Och sen att duscha, dom älskar att duscha! Dom spinner och kråmar sig, njuter verkligen. Om jag hade tagit Mara i närheten av ducshen så skulle hon få ett litet spel och jag skulle få mååååånga rivsår.
Kanske beror det på att detta är en ras som dyrkar värme? Gillar era katter att duscha?
Ja nu blev det ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa och att ni sen orkar svara, för jag är väldigt nyfiken på om ni har lika knäppa katter som jag har
Ha de gott// Moa&Bebisarna
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Mina katter gillar att lägga leksaker i vattenskålen. Barnens mjukisdjur är också roligt att bära runt på. Har en hona som älskar att stjäla min klocka när jag har lagt av den vilket inte är så roligt då det kan ta en evighet innan jag hittar den.

Ja, sängmöss ska jagas varje kväll ´när jag krupit ned under täcket. Att man sen aldrig får tag i ngr spelar ingen roll. Sen varje morron sitter Otto & biter mig för att jag ska stiga upp & servera frulle.
Pacino läser sönder tidningar & river & äter på toarullar så fort han får en chans. Favvo råttan ska in under ett skåp så fort han leker med den. han vet vad skohorn är = mamma tar fram råttan igen.
Men de varken duschar eller dränker saker & ting.

#1 Oj, din klocka med! Brukar hon gömma den då eller?
Mjukisdjur är det nog mest simsen som bär runt på, naggis släpar hellre runt på en använd yllestrumpa=P
Hur är dina katter när det gäller att duscha?
#2 Ja, dom är inte dumma! Dom vet att man plockar fram leksaken till dom igen! :-D
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Mina katter går inte så långt som att de vill duscha men däremot vill de gärna vara i den fuktiga luften när man duschar men utom räckhåll för själva strålarna. Torrdusch, eller hur ska man uttrycka det
. Ingen av våra vuxna katter brukar doppa leksakerna, men i bland i vissa kullar är det en och annan unge som gör så ändå, även om inte mamman lär dom det. Men hårtofsar, topps, papper, ja allt sånt är kul. Min ena honas favoritleksak är ett skosnöre med några knutar på och inbundna små pappersfjärilar, det är hennes roligaste leksak. Hon hämtar detta snöre och drar runt på det och lägger det framför oss och så skriker hon rakt ut att hon vill leka. Då ska man slänga runt med detta snöre så att hon får hoppa och kuta runt, runt, runt. Små Ikeamjukdjur är också kul, de ska slängas upp i luften och daskas runt. Hon och de andra honorna gillar att fånga dem i luften och göra en volt på samma gång.
Min andra honas favoritleksak (och hennes dotters) är små pappersformar som man knölar ihop och skjuter iväg på golvet, små prassliga saker som det sedan dribblas vilt med, de brukar passa till varandra (och oss) också. Det mesta ska in under möbler och sedan ska de försöka fiska fram dem, man kan hitta högar av små saker när man städar. Mjölkpaketsflärpar är också kul när de får hitta dem själva. Egentligen är de väldigt billiga i drift på leksaksfronten…Det är dock med oss de helst vill leka, inte för sig själva. Laserpekare roar bara en gång, sen har de genomskådat det hela, de är alldeles för intelligenta för att uppskatta såna leksaker. De gillar verkligen när man håller sig på golvnivå och deltar i lekarna
Annars är det kul att smyga på allt och alla och försöka skrämmas lite, kuta runt och raca så man ibland undrar hur de hinner se alla hinder och väja för dem. De låter som små minitravhästar ibland.