Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 828 ggr
Liljekatten
0

Angel blev Boyan

Vår lilla nya familjemedlem (N) Sacred Souls Not An Angel har nu fått ett nytt smeknamn. Numera kallas hon Boyan. Glad

Hon är underbar denna lilla spinnfia, men tyvärr tycker inte vår andra hona Tingeling det. Hon har varit en riktig pest mot Boyan och i måndags skickade vi iväg Ting till min dotter några dagar. Hon kommer hem på fredag igen och då hoppas vi att hon kommit av sig lite. Tanken är att vi ska bryta mönstret lite för henne och att hon förhoppningsvis inte är lika kaxig när hon varit borta några dagar. Vi har också slutat med p-piller till henne för att se om det kan hjälpa.

Jag har faktiskt aldrig varit med om att en vuxen katt varit så elak mot en kattunge. Helt utan förvarning kan Ting gå fram och nosa på Boyan och sedan bara hugga henne rätt över ryggen. Hon anfaller henne också ibland när Boyan ligger och sover under mitt täcke. Vi har verkligen gosat extra mycket med Ting för att hon inte ska vara avundsjuk, men jag vet inte varför hon beter sig så här. Någon som har liknande erfarenheter? Hur gjorde ni?

Nu hoppas vi i alla fall att Tingeling är lugnare när hon kommer hem. Obi älskar sin nya kompis och pussar gärna och mycket på henne. Inga problem med de andra tre heller.

Juliette-
0

Usch att Ting e s?. H?ller tummarna det l?ser sig. Jag har en hona som hatar korth?riga katter jag s? jag f?r med sp?nnande n?r min kommer hem dock biter hon inte tack o lov. J?tte s?tt namn du kommit p?

Helenaf76
0

Hoppas Ting lugnar ner sig. Jobbigt när det blir så, har lyckligtvis inte haft de bekymrena så jag kan tyvärr inte komma med några tips.

Vilket sött namn på en vacker tjej!

alltidsiames
0

Hej!

Det är svårt med relationer. Tur att Obi tar henne till sitt hjärta. Ting ville väl vila upp sig efter ungarna och få spa-behandling, egentid, gå och shoppa med väninnorna, mysa med Obi o.s.v. Hehe, nej men oj. Det var visst mig själv jag tänkte på där.Tungan ute

Det ordnar sig säkert.

Ingen löpning ännu här…

MijmuPix
0

Kan det vara p-pillren som gör henne arg, en hormon-bergochdalbana om hon nyss har slutat med pillren dessutom? Jag känner till en hona som inte "tålde" p-piller, hon blev väldigt sur och grinig och det gick ut över hennes kompisar.

Jag hoppas att det löser sig! Att Tingeling åker på semester ett par dagar låter som en bra idé! Glad

kalindas
0

Hoppas Ting lugnar ner sig när hon kommer hem.
Gullig bild.Kyss

/Elisa

SacredSouls
0

Kyss Så fine de er sammen.Det er godt de har funnet hverandre og at Obi har blitt så glad i henne.

Uff,ja jeg håper det ordner seg nå når Tingeling kommer hjem igjen.Det er så trist når sånt skjer. 

Den lignende erfaringen jeg har av det er som jeg skrev til deg da jeg skulle gi Messi p-pille etter disse barna ble født og hun ble så sint dagen derpå Förvånad ojoj som hun hatet Jöback og Tassen.En riktig rød siameser rasist ble hun da.

Jeg har også stor tro på at det kan være hormonellt og at det roer seg nå etterhvert når hun har sluttet på pillen.Det at hun reiste bort noen dager er sikkert en kjempe ide.

Herlig navn på en liten skjønn frøken.

Gi henne en puss i fra oss Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

Fertila honor kan vara svåra när det kommer en ny katt. Tur att Obi är en riktig gentleman och tar hand om lilla Boyan. Hoppas det ordnar sig.

Liljekatten
0

#3 Skrattande 

#4 Jag har inte märkt förrut att hon reagerar negativt på p-piller, men för att utesluta det så har vi slutat att ge henne piller. Vi hade ändå tänkt att para om henne och Obi, men hade tänkt att vänta lite. Ingen katastrof om det blir lite tidigare.

Tanken var också att om hon börjar löpa så får hon annat att bry sig om än lilla Boyan.Flört

#6 Ja, det är konstigt att de kan reagera så starkt på dessa hormoner. Jag trodde ju att Ting skulle acceptera Boyan lättare eftersom hon nyss haft en kull och en kattunge fortfarande bodde kvar här, men icke då. Ska pussa henne massor från dej. Glad