Juliettes ventetråd :)
Jeg vet av noen i Sverige, som syns tiden går veldig sakte …
Så da lager vi en tråd her på siames i fokus, med bilder av den nye svenske statsborgeren ;) Fordi Juliette har litt vanskeligheter med å motta mail med bilder i.
Jeg har det litt travelt i disse påskedager. Men jeg skal legge inn bilder av Onlyboyen så snart vi har noen nye..
Ser ut som han har vært å ordnet med noe jord eller blomster, siden han har jord i nesen hehe… En liten blomster Finn..
Så skal vi se om ikke vi får til ett nytt bilde i morgen.

Vad gullig du e. Gud han ?r s? fin min prins vi l?ngtar ihj?l oss efter lilleman
Väldigt vacker kille det där!
/Elisa

#2 ja visst e han

Så söt och fin han är
, förstår att väntan känns alldeles för lång.

vacker pojke

Nu e lilleman anm?ld till sin start i show kari?ren :-D
I dag ville nok ikke Onlyboyen fotograferes…jeg ble helt svett.. Og jeg gav opp… men et profilbilde, ble han nødt til å være med på :)
Resten av bildene ble som dette, uklare og med en katt som stikker av Hihihi. Du ser nå iallefall at han har en lekker og elegant kropp;)

TACK! Gud vad fin han e!!! Kan knappt tro han e MIN

Jättestilig kille du väntar på. Förstår att du är otålig!!

#9 ja visst ?r han vacker

Flera borde se min prins s? jag puttar upp tr?den
Supernydelig!
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Ska bli roligt att se honom irl. om du kommer till kalmar

#13 ja dit kommer vi men ?ven en dag till Nerk ;)
Han är superfin! Jag kommer till utställningen i Kalmar och dreglar lite på honom.
Två av mina vitfläcksavkommor kommer att ställas ut där så det blir ett litet gäng med bicolour. Kul!
Han ser mycket lovande ut
Kanonfin kille, förstår att du är förväntansfull!

Mycket vacker kille..jag förstår att väntan kan kännas lång men …den som väntar på något gott(& i det här fallet "verkligen något gott")…..
Hoppas att jag får se honom på någon utställning framöver…ett stort lycka till & grattis till din nya kille från oss

Riktigt tjusig liten kille! 

Vad roligt att ni gillar min lillfis, p? utst?llningar kommer ni f? se honom mycket hoppas jag om herrn inte helt protisterar

#7 Helt underbara bilder på honom och vilken fin profil han har! Verkligen läcker grabb 
Fining…….. Det är härligt ändå att vänta på en kattunge.
Hvordan går det med deg da Juliette? Klarer du å vente lenger på den vakre gutten din, eller har du kanskje pakket kofferten allerede for Norgesturen?

#24 jag grubblar mest hur han ska komma till mig smidigast o billigast. Inte s? enkelt d? allt kostar massor. Fundera det ?r ingen fr?n oslo som ska st?lla i stockholm snart?
Men det koster vel ikke så mye å ta tog eller buss fra deg til Gardermoen?

#26 Det handlar v?l inte s? mycket om kostnaden mer ?n att den skulle varit l?gre fr?n b?rjan. ?ker jag t?g kostar det inte s? mycket men hur kommer jag till flygplatsen fr?n oslo? Vad kostar det fram o tillbaka? Sen blir resan om allt g?r ihop tider o allt ca 15h eller mera. Det ?r ju bara 12h minst p? t?g. S? d?rf?r skulle det inte ha gjort n?got om han kunde kommit en s?ndag till oslo vilket inte g?r men d? har jag flera som ?nd? ?r d?r som skulle kunnat ta med honom hit
Jag skulle ta Arlanda - Gardemoen om jag vore dej. Bekvämt och fort går det oxå.
# 28: jag håller med! Det går väldigt smidigt och är nog snabbaste sättet! 
När jag hämtade lille Winter i februari så flög jag med Norwegian, de har nog de lägsta biljettpriserna dessutom.
Rätta mig gärna om jag har fel men jag trooor att det går snabbtåg mellan Oslo och Gardemoen?
Nei det går jo ikke an å sende kattunger med fly i helgene. Og det er ingen sak å komme seg fra toget i Oslo til flyplassen, det går flytog. De går fra samme sted som du kommer til med ditt tog. Enkelt og greit, ingen sak.
Min samboer skal reise å hente katt i Gøteborg. Det betyr at han må reise herfra på ettermiddag/kveld til Gardermoen, overnatte på hotell til neste dag, ta fly til Gøteborg, bli hentet på flyplassen (forhåpentligvis), hente katten og forhåpentligvis bli kjørt på flyplassen igjen for å ta fly til Gardermoen og ta det siste flyet til Bodø som er framme kl 00.30. Så henter jeg ham på flyplassen og da er vi hjemme ca kl 02.00 på natten. Og det er den enkle utgaven av hentingen av den katten! Om han ikke blir hentet på flyplassen, må han ta både tog og buss begge veiene for å komme hjem til oppdretter.
Sist høst hentet vi Joker i nærheten av Jönköping som er over 160 mil hjemmefra. Det er bare jeg som kjører bil, og jeg hadde store problemer med ryggen. Vi startet mandags formiddag, kjørte ned og plukken opp katten langt utpå tirsdags kveld, snudde og begynte turen nordover igjen men måtte sove litt utpå morgenen onsdag. Torsdags kveld var vi hjemme.
Jeg mener ikke at alle skal måtte gjøre ting på samme måte som vi, det jeg vil fram til er at om man virkelig vil ha en katt (f.eks) så strekker man seg vel ganske langt for å få henta den? Vi gjør iallfall det.

Klart jag kan strecka mig l?ngt vad g?ller att f? hem honom men n?gon m?tta m?ste det vara. Om jag ska ?ka t?g ?ker jag 8 p? morgonen o ?r hemma morgonen efter 7.30 det till s?ga en resa utan att sova p? 23,5h. 15timmar var min sn?lla uppskattning st?mde inte precis. Det blir nog flyg eller s? i slut?nden var s? synd han inte kunde komma helg bara f?r d? hade det g?tt s? smidigt o perfekt.
Ja det er dumt at man ikke kan sende kattunger med fly i helgene, men det er sikkert på grunn av at det er mindre personell på jobb i helgene enn ellers i uka. Regner med at prisen ville blit veldig mye høyere om man skulle kunne sendt kattunger på lørdag og søndag.
Ett døgn uten søvn klarer man fint når man er ung og sprek 
Her kommer de siste bildene av Onlyboyen før han reiser til Sverige. Jeg kommer til å savne denne lille rampegutten.
Så hadde vi ett aldeles nydelig vær i dag med varme og sol. Så da fikk Only være med ut å se seg litt omkring. Han syns det var litt skumelt, men alikavel så spennede ;)
Vad söt han är
Jag förstår att det blir tomt utan honom! Det är det värsta med kattungar, att man måste skiljas från dom så snabbt.
Tänk om man kunde behålla alla gosebebisar

Men vilken godbit! han är verkligen jättefin! Stor risk för "kattnappning"

Gud min prins, han e helt fantastisk. Snart e han hemma snart e resan bokad. L?ngtar s?
Jättesnygg!
Hoppas på massa fina bilder då han kommit till Sverige. 
/Elisa
#38 det håper jeg også på…:o)

Han är läcker
.
Blir att starta ny tråd sen då?
För det är ju fler som ska till Sverige 
/Toyza

Ska laga min dator s? ska ni f? mycket bilder. Sen kommer han ju vara p? utst?llningar en hel del s? m?nga av er kommer ju ?ven se honom live. K?nns overkligt han ?r MIN

Ska laga min dator s? ska ni f? mycket bilder. Sen kommer han ju vara p? utst?llningar en hel del s? m?nga av er kommer ju ?ven se honom live. K?nns overkligt han ?r MIN

#40 din tjej e s? fin hoppas f? se henne live

Flott gutt.
Skjønner godt du gleder deg til å få ham hjem,men denne vente tiden kunne vi vært foruten,helt grusomt.

Lycka till med resa och fina killen, hoppas att vi syns på någon utställning framöver

#45 han debuterar p? Nerk o kommer st?llas ut en hel del s? vi ses nog =)

2 veckor kvar =o)

Att man kan l?ngta s? mycket efter en liten norrl?nning man aldrig tr?ffat. Gud han e s? fin. Inte alls partisk hihi. Min prins nu ska han bara f? ett namn jag kan kalla honom

Nu ?r det snart bara en vecka kvar. Hans stora resa till sverige ?r best?lld. Gud vad jag l?ngtar