Slossing mellom 2 katter
Håper virkelig noen kan hjelpe meg, eller har noen råd om hva jeg kan prøve..
Vi har en kastrert hannkatt, en suuuper herlig orientaler gutt på 2 år, som går kjempe godt overens med alle de andre familiemedlemmene.
Han er onkel for de små, og elsker alle de andre pusene våre. Untatt hun ene…
Hun som han sloss med er datter av hun som var "sjef" i huset før.. Hun døde i Desember, og etter det har alt blitt ett kaos mellom de 2.
Hun som det gjelder bodde vekke i 1 måned, så kom hun tilbake.
Hun er en 1 år gammel siameser jente, som også er sterilisert.
Etter at hun kom hjem har han funnet ut at hun skal mørbankes, hun skal tas for alt det er verdt.
Han ligger og ser på henne hele kvelden, og når natten kommer skal hun bankes skikkelig.
Så vi måtte skille de.
Det går fint og skille, men vi ønsker ikke ett slik liv for en siameser, hun skal ikke måtte sitte på ett rom for seg selv.
Har noen ett tips til hva vi kan prøve?
Vi har Feliway, men det hjelper ikke… Er villig til og prøve det meste for og få de venner igjen, slik som de var før!
Oj då! Kan du bada och tvätta henne så hon luktar annorlunda?
Doften är det viktigaste för dom så om hon luktar mindre "främling" så kanske det blir trevligare. Hoppas det funkar.
Ett tips kan vara, att lämna bort kastraten i en vecka eller två? Då tappar han liksom fotfästet och hans chefsskap är kanske inte lika självklart när han kommer hem igen.
Jag har samma problem här hemma. Min Ocicat vill banka skiten ur stackars Gucci och hon gör det så ofta det bara går. Hoppas på att det ska lugna ner sig när vi kommer till den nya lägenheten. Där är Zelda på okänd mark.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Tusen takk for gode råd!
#1 Ja jeg skal bade henne i kveld, vet det ofte hjelper, så skal ikke se vekk ifra at han roer seg litt når hun lukter anderledes. :) Det skader ihvertfall ikke og prøve :)
#2 Det hørtes også ut som en kjempe ide, noe må ihvertfall gjøres. Og han er jo sjefen her hjemme av guttene. Hadde aldri trodd at han ville gjør en jente noe, ihvertfall ikke en som ikke er en trussel på noe sett.
Skal prøve og bade henne i kveld, roer han seg ikke med det, kan moren min passe gutten i en uke og 2 uten problem.
Får håpe noe hjelper :)
Det låter bra. Återkom och tala om hur det går. Vi håller tummarna för att ett bad hjälper. 
Håller tummarna här också! Det är jättejobbigt med osämja.

Har ingen jätteerfarenhet men jag hade två honor som ville döda varandra så fort de fick möjligheten.
Lösningen här blev att dom båda åkte iväg till min bror, då hade de ju bara varandra. Efter det så har de varit vänner, peppar peppar.

Håper virkelig du finner en løsning på dette problemet,er så trist når noen katter absolutt ikke går i sammen,har selv samme problemet med den ene hunn katten min,har prøvd det meste,har tilogmed hatt en Healer her hjemme,og hun bekreftet at denne tutta mi hater de andre hunn kattene mine,hun ønsker dem virkelig pokker i vold,så nå har jeg måttet ta den tunge beslutningen å omplassere henne,tror hun vil få det mye bedre med å bo en plass der det bare er henne der hun får all oppmerksomhet.
#7 Jag har också en som inte "passar in". Ja, vad gör man? Det går inte att ha hur fientligt som helst så det är bäst att sära på dom. Mamma och dotter behöver skiljas åt här. Fast det skär i hjärtat.

#8 Helt enig med deg,jeg synes også det er helt forferdelig å måtte ta det valget jeg har tatt.
#6 Det där var också ett bra knep.
#0 Hur går det?
Det som hände här var att dottern såldes, men kom tillbaka efter 3-4 veckor.
Mammakatt blev ursinnig redan inna hon sett buren. Doften. Kastraten blev glad. Nu är det obalans hela tiden och alla kan inte må bra samtidigt. Någon måste bli utstött och det är väldigt jobbigt.
Jag har provat allt och det enda som funkar är att de 2 stora är hos min exsambo och den yngsta honan, kastrerad, hos mig. Eller tvärt om. Alt mamman och dottern tillsammans, men då måste den tredje få en ny kompis, för han kan inte vara utan kattkompis. Han är inte en sådan personlighet.
Feliway har aldrig hjälpt.
Vad ska man göra i vår situation? Vi har stått ut sedan i oktober och det är sånt slöseri med tid att ha det så här.
Hur ska man pussla ihop det för att det ska bli det minst olyckliga slutet?
Din sura hane låter som min hona. Dom vill vara ensamma och bestämma över hus och hem.
Kan du omplacera henne tillsammans med en kattunge du säljer?
Det er ikke alle katter som trives å bo i større katte husholdninger. Men de aller fleste kat IV trives nok best med en kompis.Så jeg søtter forslaget,dersom alle prøvde råd ikke vil fungere,å finne et godt hjem sammen med han og ev en av bebisene. Omplassering er ikke alltid en enkel avgjørelse,dersom det blir til et sånt valg,men kattens ve og vel kommer garantert til å bli så mye bedre,om man ikke både eiere og katter trives å bo separerte steder i huset. Det er oftere enklere en periode for fertile hannkatter,men kastrater skal jo være en del av hele huset hele tiden,syns jeg.
Lykke til.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Undrar också hur det går!!

Hei alle sammen :)
Jeg har ikke fått sjans og prøve noe enda, datt av en hest og fikk ett stygt brudd i ryggen og bekkenet, så jeg kom nettopp hjem ifra sykehuset. Har ikke mulighet og bøye meg i dusjen, så akkurat nå bor hun og jeg på soverommet sammen, til jeg er oppe og går igjen, hehe :)
Men takker for alle supre tips! Det skal prøves snarest mulig :)
#11 Ja jeg tenker på og omplasere henne med en kattunge jeg selger, men hun er vår siste etter hun vi mistet i Desember. Så det blir utrooolig sårt og miste henne helt :(
Men ser at noen av de små ungkattene våre også har begynt og herse med henne.
Plutselig løper etter henne og jager, tror hun lar seg herse med litt for mye. Det har nok ungkattene funnet ut..
Jeg får som sagt prøve ett bad og se, så skal hannkatten bort en uke og 2. Hjelper ikke det, får jeg prøve og overtale svigerforeldrene mine til og ta prinsessen.
Da får jeg ha henne litt i nærheten i det minste :)
#15 Næmmen stakkars deg Hanne.Det var voldsomt 
God bedring,håper du kommer deg ganske raskt igjen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#16 Tusen takk, hehe er allerede en tanke bedre faktisk.
Utrolig hva det hjelper og komme hjem til pusene jeg har savnet sååååå masse!
På sykehuset ligger jeg jo bare og lengter, og med en gang jeg kom inn dørene, møtt av 7 voksne og 5 bittesmå på 5 uker, ble jeg bedre med en gang! Hehe ;)
Så flott.Ja det er utrolig hvor mye disse "barna" våre hjelper oss på alle måter.Det finnes ingenting herligere enn å komme hjem og få en slik velkomst.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
# 16 Vet godt hva du snakker om, har prøvd det selv. Den beste medisinen er å være hjemme sammen med disse vakre vennene våre og andre som hører til
God bedring til deg!

Oj! Dert var tråkigt att höra, vilken otur! Hoppas du blir bra fort!
Hej, man slår sig fördärvad på hästar! Till slut gör man det.
Hoppas katterna tar riktigt väl hand om dig nu och ligg inte stilla för mycket, då blir det ännu värre