Berlioz har fått et kjempesår
Berlioz har på et eller annet vis greid å få et kjempesår i ansiktet, rett mellom øynene og nedover nesa. Skal ta bildet så fort jeg får fisket frem kamera. Deler av såret er ordentlig sår, og resten av spret virker bare som om litt av pelsen er borte. Jeg har renset med Klorhexidin (Pyriseptlignende), det har også sluttet å blø en gang i løpet av inatt regner jeg med. Er det noe mer jeg skal gjøre utenom å holde koll på han? Jeg aner virkelig ikke hvordan dette kan å skjedd, han har vært på badet i hele natt, men jeg husker ikke helt om han hadde det da jeg slapp dem ut. Kanskje han har fått det nå på morgenen? Uansett, jeg tviler på at det er Marie ettersom hun har helt nyklipte klør, det har forsåvidt Berlioz også. Han ser ut som en skikkelig piratkatt.

Jag tror det läker av sig själv. Om du bara ser till att det är rent.

Da passer jeg bare på å holde det rent. Lurer bare hvor han har fått det fra. Men han er en skikkelig klumsekatt som sikkert har kastet seg inn i et skaphjørne eller noe. Takk for beroligingen.
Håll det bara torrt och rent. Så läker det nog fint.
Han kanske får ett ärr där. Men jag tror inte du behöver oroa dej.
/Elisa
Det ser lite ut som ett allergisår tycker jag.
Hoppas det läker ut snart.

#7 han har ingen allergiske sår noen andre steder og har heller aldri hatt det. Jeg vet derimot at han er allergisk mot en hel del og ellers ganske kresen av seg også. enn så lenge har jeg hvertfall sluppet sår, men en gid del spying blir det uansett virker det som.
#6 haha, nei det gjør ingenting. Jeg har gitt opp utstillingskarriæren hans etter at han fikk et infektert bittsår i halen og mangler piggment der. arr på snuten er jo bare sjarmerende 
#8 Skulle inte dra slutsatsen att det är allergi direkt om han inte har på flera ställen. Det ser ut lite som om han har fått en smäll av någon annan katt tycker jag. Det kan ju hända ibland bara de leker lite för vilt. *ler* Tvätt med sårtvätt som är antisceptisk så ska du se att det läker.
Om det skulle komma fler sår så kan du ta honom till en vet och göra en biopsi så kan de se om det är allergi det är frågan om.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Min huskatt var utekatt innan. En gång kom hon hem med ett öppet sår på ungefär samma ställe och blodet rann. Jag blev livrädd men det läkte så fort att det var helt otroligt. Katter verkar ha bra läkkött. Det ser ju väldigt rent ut på bilderna.

Ja, det så rent ut, men jeg har hatt på antiseptisk også. regner med at han bare har lekt seg inn i hjørnet på et skap eller noe. Jeg klipper klørne så korte at det kan umulig ha gjort den skaden etter bare èn dag.
Jeg regner ikke med at det er allergi. Berlioz spiser BARF uten problemer for da kan jeg kontrollere hva jeg gir han. Vet at han hverken tåler fisk eller storfe og det meste av ting utenom kjøtt gir ham diare.
Jag tycker också det ser ut som en klösskada, korta klor river också hårt och bredare, eller om han rivit sig på en vass kant. Jag tycker det ser bra ut och skulle bara tvätta men antiseptiskt, som du gjort, och ev någon penicillinsalva.
Kontaktallergi kan dom på nosen och då vanligtvis av för liten matskål av plast tex, om man ger nu mat i skål. De flesta ger väl på fat eller tillräckligt vid skål så att lilla nosen inte tar emot kanten, får vi hoppas.