Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1260 ggr
MijmuPix
0

Aj aj, kloklippning

Jag klippte Lillegutt Winters klor för en stund sen och råkade klippa lite för långt på en klo på framtassen så att det började blöda, hu! Lillegutt reagerade inte alls men själv blev jag lite hönsmatte-skärrad.
Lillegutt tyckte inte alls att det var någon bra idé att ligga stilla utan rejsar runt som en liten raket, så klon blöder fortfarande lite grann. Ska man tvätta med tex alsollösning eller är det för starkt? Jag är lite orolig över att den ska bli infekterad?

kalindas
0

Om du har lite potatispulver eller något annat uttorkande så kan du badda på med det. Tror inte du ska behöva oroa dej för en infektion. Men ha lite koll de första dagarna bara.

/Elisa

Bokskogens
0

uss å fy…! Har än så länge *peppar peppar* inte lyckats att klippa någon för långt in, bävar för det för det känns sååå läskigt!

namsooks
0

kanske minns helt fel men Alsollösning brukar man ha när man ex. ska dra ut var ur ett sår!

Så det kanske inte är det mest optimala!

Säkert ingen fara!

MijmuPix
0

Jag håller koll på den lilla klon de närmsta dagarna! Lillegutt själv verkar helt oberörd och det slutade blöda ganska så snabbt. Phu! Glad

Nilla
0

Aj aj aj, då! Alsolsprit är jättebra. Hoppas att blodet stoppar upp snart. Inte är det lätt med små spralliga knattar!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Næmmen,stakkars lillegutten.Det gror nok helt fint,du får bare holde et øye med poten noen dager .Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Å au da.Det har jeg også gjort et par ganger. Men bare det stopper ganske raskt,så er det jo ingen fare.Viktig å bare late som ingenting,så glemmer nok Winther det raskt også.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nayak
0

#3 Alsolsprit drar ut sånt, japp.