Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 687 ggr
Mikaelan
0

Nån vars katt apporterar och lägger i handen?!

Båda mina kattungar apporterar gärna, men lägger alltid leksaken en bit ifrån, så man inte når den. Sen sätter de sig och väntar. Men det är ändå tydligt att de hämtat den för att de vill att man ska kasta den igen. Vet inte om de inte förstår sambandet eller om de inte vill att man ska lata sig…Försöker lära dem lägga leksaken i handen, men det går sådär :D Är nyfiken på hur det är för er andra!

namsooks
0

Hej

har en katt nu som apporterar!Slutar med att vi måste gömma råttan, vi orkar inte mer!

Hon lägger den i knät!

FreeZing
0

Öya apporterar en plastremsa som hon bara älskar. Jag skulle kunna hålla på i evigheter att slänga den, och tillbaka kommer hon med den, och lägger den i mitt knä.

HasseH
0

Praktiskt med katter som fattar var de ska lägga saken. Krister gillar att apportera men fatatr bara enstaka gånger att han ska lägga den i handen, och då är han så gullig för han sätter även tassen i handen samtidigt som han lämnar över råttan. 1 gång av 10 lyckas han med detta.

Beige
0

Vad duktig Krister är, i alla fall 1 gång av 10!

Min Kotten som är en flitig apporterare kör med tricket att lämna leksaken en bit ifrån. Jag tror att han tycker att jag tittar för mycket på tv och dator och istället borde koncentrera mig mer på kattlek.

Nayak
0

LillFrank apporterar med sin Kermit, Lilla Blå en liten skinnbit (fd mus) eller möss som skramlar. Inget annat.

Men Hannah skulle aldrig nedlåta sig till dylikt. Endast äkta jakt duger åt henne. Inomhus slappar hon mest och äter godis. Ibland brottar hon ner dom andra, biter i dom eller  jagar dom, men leksaker funkar inte alls på henne.

kattguld
0

Inez lägger inte alltd, men ofta leksaken i handen.

Nästan alltid varenda apport på kvällen, när matte lagt sig. Då vet hon att jag måste få litet extra uppmuntran för att vilja  fortsätta leka…. Visst har hon dresserat mig bra? Skrattande

hannele44
0

Mina två lägger ibland leksaken ( vilken det nu må vara just den dagen) på håll så jag måste upp ur soffan-men ibland får jag stooora ynnesten att får "grejjen" i handen ;))

Tipitina
0

Zäta var på sin tid en fenomenal lekmaskin. Jag fick bland annat bollar i ansiktet innan jag hade vaknat. En jul var hela min säng full med garntomtar som hon hade varit nere och hämtat i pepparkakshuset en trappa ner. Hon är dock den enda katt jag har haft som städat efter sig, hennes allra bästa leksaker la hon i matskålen när hon hade lekt klart.