Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 3690 ggr
Nilla
0

Brun "Kotte" igen...

Jo, nu har jag kommit hem efter en härlig påsk hos min väninna på Österlen. I Skåne har våren hunnit lite längre och folk vallfärdade som vanligt till den årliga konstrundan. Inte jag dock, jag njöt av av god mat och alla de härliga djuren på gården. Kameran var förstås med och "Kotten" är ett så tacksamt motiv. Jag hoppas att ni inte har tröttnat på honom!

Kotten i glasverandan. (Ja, Rövardotter…det är bara att högerklicka och spara hem! Skrattande )

Kotten framifrån. Jag är fullständigt betuttad i denna härliga kille, men det förstår ni nog vid det här laget…

Ibland ser Kotten ut som en "människo-katt". Här ser han ut som en gammal gubbe. 

Kottens aristokratiska profil…

Åsa…eller är det Anna-Karin? Ja, hon har i allafall bäddat åt sig här. Hon ligger och drar små kvistar till sitt rede. Bakom henne blommar hela gräsmattan med Scilla och Rysk Blåstjärna. Jag var inte sen med kameran…

Alice 8 år, här med sin livskamrat Huskatten Pelle.

Hönsen solar sig i trädgården.

Mitt barnbarn Milou. (S*Marble & Silk´s Mazarin) 

Och till sist…en bild hemifrån, vår veckogamla kalvflicka. Gissa om jag sprang ut till kohagen så fort jag kom hem!

Om drygt två veckor flyttar vi från Skaraborg ner till Österlen. Jag kommer alltså, att ha ganska fullt upp den närmaste tiden! Så inga artiklar eller långa inlägg från Nilla på ett tag.

Jag kommer dock att titta in så fort jag får tid och skumma igenom trådarna. Tur att man kan surfa från mobilen och tur att vi har Line! Glad

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

ramithi
0

Gud så fine bilder. Den gåsen som ligger på rede var fin likeså den pene orien. Her er også våren kommet for fullt. Med snart grønnt løv på alle bjerketre og bærtre.

Nilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste tyvärr lämna kvar "mina kossor" i Skaraborg, men jag har massor av nya trevliga kollegor att stifta bekantskap med…

Zandrinos
0

Jättefina bilder alla, men sötast är ändå lilla kalvenKyssKyss

Nilla
0

#3 Jaa, kalven är sötast. Tungan ute

Nayak
0

Vilka härliga bilder!

Urjobbigt att flytta, men ska man till Österlen så är det värt besväret. Lite avundsjuk är jag allt Oskyldig

Nilla
0

#5 Den som vågar vinner…jag vågar. Tungan ute

Nayak
0

#6 Ja just det, "friskt vågat - hälften vunnet"  Skrattande

HasseH
0

Härliga bilder tycker jag med.

…och du…inte kan man väl tröttna på Kotten!? Förvånad

ullisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med- inte kan man väl tröttna på Kotten! Fast både HasseH o jag är väl inte helt opartiska i frågan Flört Har högerklickat på de fina bilder i lagt i mappen "Grymma ungar" Jätteglad att det dyker upp bilder på döttrar o söner här plus att de verkar ha det så himlans bra!

Kul du skrev du tycker Kotten ser ut som en gubbe- för ett drygt år sen blev Grym fotad av en fotograf som sen ville ha med bilden på en fotoutställning för hon tyckte han såg ut som en klok gammal gubbe!

Pappsen hälsar Kyss

Rovardotters
0

Härliga bilder på far och son, men man ser mamma Zilla i honom också, särskilt den andra bilden uppifrån. Det är något i den blicken jag känner igen och älskarKyss

Siameshona
0

Vilken underbar påsk. Fiiiina kort på alla söta djur. Åsa el Anna-Karin? Måste vara A-K, jag ser inte alls ut sådär:)

kattguld
0

Ljuvliga bilder!

Men Nilla, var inte blyg; jag vill gärna se litet bilder på Isaac, din egen chokladkille också…..Flört

AFamosa
0

Vilka hääärliga bilder!! Tack för dom!

/Louise

Nilla
0

#12 Lovar att ta bilder ute i trädgården innan vi flyttar! Han är i kaninåldern just nu, högbent därbak och har hängmage. Men vänta bara! Det blir nog katt av honom också. Skrattande

SacredSouls
0

Så masse fine bilder Nilla.

Den lille kalven var jo kjempeskjønn.

Ja du får mye å gjøre du nå fremover. Så spennende det skal bli med flytting. Hva sier sønnen da, gleder han seg han også?

Jeg ville også se bilder av Isaac Kyss Så du får ta noen bilder snart.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Sonen gleder seg veldig! Glad

SacredSouls
0

#16 Det er jo kjempefint.

Ja om du får tid innimellom geiter og høner og slikt så kanskje du ser en kjekk nabo der ogsåSkrattande Du får holde øynene åpne.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

Mmm, choklad.. Kyss