Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 1506 ggr
kattguld
0

OT - Gissa djuret

Hoppade runt litet på olika både växt- och djurrelaterade sidor och blev småningom minst sagt fundersam om det var det perfekta husdjuret för en machocist som jag nu läste om…

För 3000 - ytterligare litet mer för ett djur av avelskvalitet - får du möjligen (och väntlistan för godkända köpare antyddes dessutom vara lång) nöjet att få adoptera ett djur som åtminstone i början av er bekantskap nästan garanterat biter dig så hårt att blodet sprutar, luktar mysko, förmodligen inte går att hålla tillsammans med andra sorters husdjur, ofta inte är pålitligt rumsrent och som kommer att sabba ditt hem, och många av dina vänner kommer inte längre vilja hälsa på dig i ditt hem av rädsla för sagda djur…

(dessa uppgifter stod på en uppfödares hemsida)…Foten i munnen

Någon som kan gissa djuret?

Siameshona
0

En ekorre?

kalindas
0

Antingen en iller eller en katt..:-)

/Elisa

cerwinvegas
0

Jag tror att det är en iller…

Zandrinos
0

Tror också på iller.

kattguld
0

Jepp, iller var det. Skrattande

Ekorre hade iofs också varit möjligt; min mamma - som var djup djurvän - blev en gång biten djupt i fingret när hon skulle flytta på en stackars liten ekorre som satt mitt på vägen och såg dåsig ut. Så det fick bli stelkrampsspruta på direkten efter det. Läkarna och sköterskorna på vårdcentralen skrattade sig fördärvade när de fick höra vad som hänt.

Ninja
0

Gp-råtta var faktiskt min första tanke, vet inte hur många som fått sina hem förstörda efter att det skaffat såna som husdjur. Tungan ute

Alowera
0

#6 Vad är Gp-råtta? Tungan ute

SacredSouls
0

Skrattande Haha!

Mellomstesønnen ønsket seg ilder og joda vi tenkte jo på det. Helt til jeg leste om de.Da bestemte vi oss for å ikke skaffe detTungan ute

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Ninja
0

#7 Det är en gambiansk jättepåsråtta (typ råtta med kindpåsar, som en hamster) på ca 2-3 kg, enormt aktivitets- och gnagbehov. Gnager sönder väggar helt, precis allt som kommer i dess väg osv.. de får ju inte ens hållas i burar, är för stora för det, så de måste springa löst och då förstör de ju allt.

Det, tillsammans med att de inte är domesticerade och därmed lite nervös och bitiga, när de väl blir tama så gillar de inte nya människor i stället och biter dom i stället. Och de bits ju rejält.

Det värsta för de stackars djuren är ju att de separeras ofta från modern vid en tidig ålder och säljs för fortsatt nappmatning, för att de ska bli tama och präglas på människor i stället för på mamman.. bara för att de blir för hanterade annars. :/
Då får djuren lida, för att en del vill ha "häftiga" husdjur..

Nej, en del djur är inte lämpade som husdjur, och då tycker jag man ska låta de vara..

kattguld
0

#9: Jeeees, en sådan råtta har jag aldrig ens hört talas om.

Nej, då är det allt bättre med en "lagom galen" siames eller oriental Skrattande