Gnällig kärr...
Strålande väder i Sthlm. otto & pacino har varit ute en massa i sina nya selar i helgen. Gick jättebra! Man kunde tro att de inte gjort annat än gått i koppel! En dag cirklade det en kvinna runt oss, som en äggsjuk höna. Till slut kom hon fram: Jag vill inte vara oförsämd, jag har själv katt, men är det så lämpligt att ni låter katterna vara i sandlådan?
Först sa jag inget, vände mig bara om, men sen kunde jag ej vara tyst, ut ur min mun kom onda ord. De var dessutom inte i sandlådan, men hon tyckte hela gården var en….
Gu så arg jag vart! Borde hon inte istället som kattägare se hur mysigt de hade? Att de var "under kontroll" Trista människa. Hon borde ha stannat i Blåkulla. Sen har jag nätat in balkongen oxå. Känns som att sitta "inne" men killarna har verkligen njutit av solen & kika på vovvarna på gården.
Finns alltid någon sur kärring som bara "måste" klaga på något. Ofta är de ensamm har inge hudjur utan sitter och tittar på folk hela dagen.
Vet en som brukade vråla genom fönstret om det gick hundvalpar på baksidan av ett av husen jag bodde i.
Katter är renliga och bajsar de på något dumt ställe, så får man såklar plocka upp bajset efter dem.
/Elisa

Trist med människor som alltid måste kommentera. Jag har väntat på att få nån sån där kommentar själv när jag är ute (mer eller mindre dagligen). Perry vill gärna in på lekplatsen nämligen för där finns ett buskage som det ofta sitter många småfåglar i. Men istället stannade en hundägare förra sommaren och sa:- Ja, du tar då iallafall ordentligt hand om dina katter! Vilket var kul att höra såklart. Synd att många per automatik tror att en katt ska kissa överallt bara för att den är ute.

Men! Man måste väl förutsätta att om katten bajsar tar dess ägare bort det! Vilken sur tant!

Surpottor finns överallt
Skönt att kattkillarna tyckte om promenaden

Oja, man har fått många dumma komentarer från folk men även uppskattande ord!
Du skulle sagt att du tänker gå på lekplatsen tills katterna hade kissat! 
Inte ett dugg förvånad. Här blir man nästan skjuten om man låter hunden gå på gårdens gräsmatta…
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Bra att du sa ifrån! Hoppas det var riktigt onda ord så hon håller sig borta från er. Om sandlådan är en bit bort så kunde hon väl hålla sig där och gå sin vaktrunda.
Jag har inget tålamod med såna människor alls. Hur lämplig kattägare är hon som ser så himla dåligt…
Hon står säkert och spanar och ska samla bevis och gå till värden/styrelsen. En sån där självutnämnd polis. Usch.