Siames iFokus

Siames

Etikettberättelser
Läst 1052 ggr
Kattass
0

En svart oliv?!

Häromdagen när kissarna var med mig ute på gården kom en av grannflickorna och ville klappa. Så kände hon på Xanthos nos och utbrast;

- Den känns precis som en svart oliv!

En svart oliv!? Skrattande

hecajon
0

Haha, vilken härlig kommentar, men inte liknar den sötaKyss nosen en svart oliv inte. Känns svarta och gröna oliver olika?

MijmuPix
0

Ha ha! Skrattande Det var en rolig liknelse!

Bokskogens
0

En väldigt vacker svart oliv iså fall! Kyss

kalindas
0

Nosen är i alla fall väldigt pussvänlig…Kyss

/Elisa

SacredSouls
0

Hahaha Skrattande For en herlig kommentar. Barn kommer alltid med så mange morsomme sammenligninger.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

Det var en rolig kommentar tyckte jag på en mycket fin nos Skrattande

alltidsiames
0

Svarta oliver är de godaste!

En liten flicka tittade länge på min siames på en utställning och sa:

-Titta pappa, en vovvekatt!Skrattande

cerwinvegas
0

Haha ja det var en rolig komentar..på en söt katt

nelliots
0

#7 När jag hade Yindee i koppel på Huveröds under kattens dag och promenerade runt i butiken var det en kille som frågade: "Är det en hund eller en katt?" Skrattande

#0 Kids say the darndest things! Cool

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Fliris
0

#9 jeg blir nesten alltid spurt om det er en hund når jeg er ute med mine. Selv når de siames"mjauer" :les skriker så spør folk hva det er for noe. Var ute med dem nå nettopp for å prøve å vende dem litt mer til uteliv og nye plasser, men herregud for noen pinglekatter jeg har.

Liljekatten
0

Vilken pussvänlig nos Xanthos har! Kyss

En gång på 80-talet när jag var ute med min crememaskade perserkattunge, som satt på min axel vid tillfället, hör jag bakom mej: "Titta titta, en apa!"

hannele44
0

Jag går ut med Varga i skog och mark eller ner på stan-folk tror det är ngn naken hund av ngt slag tills dom kommer nära ;)

Kattass
0

Nog för den lilla nosen är pussvänlig, men Xanthos gillar INTE att bli pussad på den. Rynkar på näsan Får jonglera med honom nästan hur jag vill utan protester, men att bli pussad på nosen, se det är inte populärt…

Det är kul så mycket lustiga kommentarer man kan få om katterna. Skrattande

Den här har satt sig hårt i minnet, minns jag garvade en massa när jag läste den! Jag har saxat den från rexringen.nu och den handlar ju alltså såklart om en rex…

Skriven av "håkan" 20 april 2006;

"När jag och min sambo fortfarande bodde i Stockholm satt jag på tunnelbanan med vår första DRX, Cecil. Jag hade honom i en bärväska (som en bag nästan - jättesmidig men katten kan lära sig att öppna dragkjedjan innifrån…) som jag hade i mitt knä.

Väskans genomskinliga sida var vänd ut mot vagnen, och två sköna afrikanska herrar satt mittemot och föreföll diskutera vad jag hade i knät. Efter några stationer tog en av dem mod till sig och vände sig mot mig och sade med ett brett leende:

"Nice rat, sir. It´s BIG!"

Råtta?! Jag började skratta och svarade att det var en katt, men en lite ovanlig ras. Dom var mycket förvånade men såg sjäva när dom fick titta närmare."

Kattass
0

Puttar upp min berättelse om råttan jag skrev just här i inlägget ovanför Cool.

Siameshona
0

Mums. svarta Oliver är goda,.