Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 1500 ggr
Liljekatten
0

Tre siameser och en spegel...

Jag fick världens skrattanfall nyss när min man satte dit en spegeldörr till vår hallgarderob. Vi håller på att göra om lite i hallen och denna spegel var inte katterna riktigt överens med. Skrattande

Obi och Ting är mycket skeptiska till dessa "nya" katter.

Kolla in Tings svans och lägg märket till exoter Lotus till höger som verkar tycka att siameserna är riktigt puckade som inte fattar hur det ligger till.

Den enda som är oberörd av de "nya" katterna är lilla Olga som struntar fullständigt i dem.

Obi morskar upp sig och ska minsann försvara både fru och barn.

Ting fattade ganska snart att det inte var nån fara, men Obi lugnade inte ner sig förrän efter en kvart ungefär. Knäppa katt…Skrattande

Labolinas
0

Ja ibland kan man undra om de verkligen är så smarta som man tror.

Zandrinos
0

Roliga bilderGlad

MijmuPix
0

Ha ha ha! Vilka roliga bilder! Skrattande

Helenaf76
0

Hihihihi Vilka härliga bilder!! Skrattande

ossilian
0

haha, så roliga bilder med kul text Skrattande

Hyacint1
0

Hahahahahah…..Ja se dessa "mesar" kommer du ihåg Balineserna vi hade förmånga år sedan,jag minns att en av dom, jag men inte vem blev alldeles tokig när man höll upp henne framför spegeln då fick hon ekorrsvans,strök öronen bakåt och fräste för full hals åt sig själv… FörvånadFörvånad  har aldrig sett någon annan kattras reagera så inför sin egen speglbild, personligen tror jag hur pucket det än kan verka att det tyder på att våra "mesar" håller ett visst måttav högre intelligens, och det tycker jag att vi Siamesägare ska vara stolta över.

Attacks
0

Å hahaha.Det der kjenner seg så godt igjen.Enkelte få katter trenger mer tid til å vende seg til speilSkrattande

Zalinaz var sånn hun var liten,og fy så sint hun var på sitt eget speilbilde.Nå pleier hun å sitte å se i speilet vel og lenge,og syns damen i speilet er vakker.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Bokskogens
0

Knäppaste kissarna i stan! *leer* Men det väldigt sköna bilder!

Quetta
0

Skrattande Vad roliga dom ser ut!

Ninja
0

Hahaha vilka knaskatter! Skrattande

Fliris
0

hihi. Det ser ut som om Obi har en vaskebjørn hale med de ringene rundt Skrattande Jeg kunne faktisk ønske at mine var litt mer merkelige. De er bare som katter flest. Men herlige for det.

SacredSouls
0

Hahahaha for noen stilige bilder. Ja i blant kan man lure litt på disse kattene våre Skrattande Stakkars Obi,han må ha følt seg ekstremt truet av den vakre kjekke hannkatten i speilet Tungan ute

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Qetesh
0

Hahaha skrattade så jag höll på att trilla av stolen! Skrattande Ja se dessa kissar… Tungan ute

Hyacint1
0

Ja men eftersom Obi är som Obi är så är det ju inte mycket annat att vänta eller hur???!!!!FörvånadFörvånad

Jag har själv Obis dotter Olivia, här hemma, och hon har just i kväll upptäckt att hon ÄLSKAR RÄKOR hon är alldeles galen i dom… och sedan finns det en sak till som hon är alldeles galen i och det är Dosan, som leker och leker och leker, ibland blir förståeligt nog Dosan lite trött på "Olli" som hon kallas för här hemma och försöker att gå undan då lägger "olli" fram stora charmtaktiken hoppar och krumbuktar för att få igång Dosan si det brukar lyckas Dosan har själv så mycket lek i sig så att hon kan inte stå emot nu i kväll har Dosan givit Olli ett par stora lektioner i hur man gör när man apporterar det går till så att Dosan kommer med en skinmus i munnen och lägger i mitt knä och jag slänger den så långt ut i hallen jag bara kan, var på Dosan far efter den som skjuten ur en raket, och lilla Olli efter som när hon kommer fram till Dosan inte förstår någonting utan sitter där och tittar och ser ut som ett litet sött oförstående fån, så när Dosan börjar att springa tillbaka till mej för att dumpa skinmusen tillbaka i mitt knä så följer lilla Olli glatt efter och upp i soffan, där sitter hon och tittar som om "jaha och vad ska hända nu då???? Så har vi hållet på nu sedan kl ca 20:30 med lite paus för att dricka Te och äta räkmacka och det var poppis det kan jag lova.Skrattande

Jag hoppas bara inte Dosan lyckas med sitt uppsåt att försöka att lära Olli att apporteraObestämdObestämdFlört

Det finns bara en sak jag tror att Olli tycker är lite jobbigt här hemma och det är att hon har fått två morsor… och är man i Ollis ålder 16 veckor jag vet inte vad det blir om man räknar om det i människo år, i alla fall så tycker hon att det är jätte jobbigt att bli tvättad samtidigt av två mammor, Malva som ömsint tvättar henne i rumpan och Dosan som inte fullt lika ömsint sitter och vaskar henne om nosen och i mitten sitter olli och ser "olycklig" ut.Tungan uteTungan ute

Men bara en liten stund, för hon är inte den som den, neeeej hon finner sig och klappar till tant Dosan på nosen och grabbar tag med tassarna om hennes nacke och sedan är det snart en enda stor klump på golvet eller i min säng av Liljekatter men det gör inget för dom är så HIMMLA GOA ALLI HOPSkrattandeSkrattandeFlörtFlört

Nayak
0

Grattis! Skrattande Och kuuuuul bilder!Skrattande

Det krävs nog extra intelligens av katter för att reagera på en katt som inte luktar. En familj som köpt kattunge av oss hade 3 katter, höns och full fart hemma. Inget berörde grabben förutom hans egen spegelbild som var så kaxig och borstade upp sig jämt..

Han utkämpade den där striden med där lilla tuffa, luktfria fi istället för att ägna sig åt de stora katternas fräsande. Jättemodigt Flört

De vanliga katterna tyckte han var konstig, och det var nog ömsesidigt.

Det var familjens första siames, men säkert inte den sista. "Mycket mer katt, en riktig katt liksom", bara lovord. Jag kan bara hålla med.

[hakkapelitta]
0

Ha ha ha!! Jag fick mig ett gott skratt själv här hemma!

cerwinvegas
0

SkrattandeSkrattandeSkrattandevilka roliga katter du har Lotta

Liljekatten
0

#11 Visst ser han ut som en tvättbjörn. Glad

#12 Jo, han blev kanske svartsjuk på sig själv. Skrattande

#14 Stackars lilla Olivia, två morsor kan vara en för mycket, men hon tål det nog. Jag hoppas verkligen att hon också börjar apportera, he he, två av hennes syskon började innan de flyttade hemifrån så det kommer nog på henne med.Tungan ute

#17 Jo, man får många härliga skratt här hemma.Skrattande

Jag skrev att det tog ungefär en kvart för Obi att lugna ner sig, men det var fel. För nån halvtimme senare fick han återigen syn på den där otäcka hanen i speglen och då var det kört igen. Han höll på hela eftermiddagen och burra upp sig så fort han gick ut i hallen, men nu äntligen verkar det som att han fattar.Glad

alltidsiames
0

Hehe, jag blir också rädd när jag ser mig i spegeln ibland. Hu, en påskkärring, tänker jag. Skrattande

Siameshona
0

Ja,jisses. Klart de blir arga när det flyttar in ett helt gäng nya katter.

Min "gamla" Mysen jag hade däremot: han stod jämt & speglade sig. Jag tror han tyckte han var snygg:)

kalindas
0

De är roliga med speglar de där kattern..:-)

Fina bilder.

/Elisa