Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2602 ggr
hecajon
0

Dag 57, liten blödning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags, på Majas dag 57 i graviditeten, upptäckte jag att hon hade blodat ner lite (väldigt lite) på mina lakan, hon tvättade sig ganska mycket under samma dag också, kände mindre av foster"buffar" också.

Dagen efter var det ingen blödning längre och hon hade slutat att tvätta sig extra mycket och bebisarna "buffade" på bra igen där inne.

Vare sig jag eller mamma har sett detta tidigare (vid den tiden) under tidigare graviditeter.

Men samtidigt så var det så lite att det hade inte märkts om jag hade haft mörka lakan istället för vita. Jag rådfrågade veterinären som sa att det var naturligt om det är många som tränger på, samtidigt så kan man inte göra något åt heller, sa hon

Några fler som råkat ut för detta?

Varför blir det så?

Vaddå hållning och snygg posé, jag ska faktiskt snart föda!!!

kalindas
0

Troligtvis har moderkakan på någon kattunge lossnat. Haft en del problem med blödningar på Smilla.
Mitt råd (som jag innan fått av veterinär) är att ta det säkra före det osäkra och ge henne Vetrimoxin el. Synulox fram till födseln. Detta "om" det skulle vara ett dött foster och att det inte skadar övriga ungar.
I Vetrimoxin så fick Smilla dubbel dos, pga. att hon hade ungar, så hon fick en halv tablett 2ggr dagligen.
Men ring veterinär och kolla vad de säger…

(För att skrämmas lite… Smilla fick blödning på dag 58 och födde sin missbildade kull dag 62. Inga blödningar innan. Kullen före blödde hon mer och åt antibiotica längre. Flera foster som varit döda länge var med där.)

/Elisa

hecajon
0

Usch vad du skräms, fy på digSkrattande

Pratade ju med veterinären igår och hon tyckte inte att det tydde på något allvarligt, utan mer naturligt.

Blödde din Smilla i flera dagar, hur mycket, utseende på det?

Rovardotters
0

Jag vet inte om du behöver vara så orolig, det kan vara slemproppen som lossnat tidigt, oftast bildas en ny, vissa honor har flera st, en stor, ytterligare en stor och dessutom en för varje horn. Men om flytningarna blir gröngula är det inte bra. Jag skulle inte i onödan ge vetrimoxin eftersom det kan försvaga ungarna.

Nilla
0

# Ta det lugnt. Jag håller med Rövardotter. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Labolinas
0

Hur har det gått?

[hakkapelitta]
0

Kiku hade litet blödningar, det är oftast mestadels slem som färgats av extremt lite blod, och helt riktigt så kan det vara slemproppen som lossnat/börjat lossna. oroa dig inte!

hecajon
0

#5 Maja mår bra, inga mer blödningar på 4 dagarGlad

Labolinas
0

Vad skönt nu är det väl snart dax?

hecajon
0

#8 Dag 61 i dag, föder hon som kullarna innan så blir det bebisar dag 67/68.

Liljekatten
0

Vad skönt att det inte blev mer blödningar. Vad spännande det ska bli! Glad

Hyacint1
0

Ta det lungt det är det enda du kan göra, det ordnar sig, är allt okey när ungarna kommer ut och det inte kommer någon som är död då var det säkert bra en slempropp som andra redan har skrivit om här…..Lycka till…SkrattandeSkrattande

Zandrinos
0

Lycka tillGlad

SacredSouls
0

Så fint alt går bra. Masse lykke til Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

hecajon
0

Tack för alla era lyckönskningar, skönt att ha några att fråga när man blir lite orolig.  Alltid lär man sig något nyttGlad

Maja mår toppen fortfarande, jämn tjock= jämt antal bebisar?  Jag gissar själv på 4 eller 6st.

kalindas
0

Skönt att det inte verkar vara något allvarligt. Glad
Hypokondrikern här bli alltid lite orolig. Har ju haft dåliga erfarenheter..Obestämd

/Elisa

Nayak
0

Hur går det?

(Jag har varit utan mitt trådlösa modem länge och hänger inte med alls. Får lite annat gjort för ovanlighetens skull)

hecajon
0

#16 Dag 65 och allt går bra, nu börjar spänningen och nyfikenheten stiga rejält

tuska
0

Håller tummarna för en frisk fin kull  hoppas allt går smidigt och lätt

[hakkapelitta]
0

Håller tummar och tassar och tår för er!

Zandrinos
0

Nu är det inte långt kvar!! SpännandeGlad

Toyza
0

Håller tummarna här i Värmland för att det blir riktigt fina bebbar inom ett par dagar hos dej ;) Nospussar till Maja

/Toyza

Nilla
0

Håller tummarna jättehårt! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rovardotters
0

Jag håller också alla tummar och tår att allt går bra!Glad

Liljekatten
0

#17 Vad spännande att se vad hon har därinne i magen.  Glad

kalindas
0

Ser en vacker svartpadda. Med stora öron och super haka. *dräglar*
Blir det något sådant får jag nog börja spara pengar..Guld i mun

/Elisa

Nayak
0

Skönt att det är lugnt!  Fram med hänglåset sen. Dom börjar visst redan planera sina inköp här, hehe (se#25)

Helenaf76
0

Åh vad spännande!! Håller tummarna att allt går bra!!

hecajon
0

Igår kväll så kom det en liten blodaktig slemklump och sen har Maja småblodat hela natten och nu på förmiddagen. Fixar, donar och purrar och släpper mig inte med många cm, samtidigt så har hon gärna 1års dottern Molly som bebis på nytt, Molly är inte alls lika förtjust att bli tvättad och putsad i denna omfattning och på de ställerna som görsSkrattande.

Så snart är det nog dags för lite smått här hemmaGlad Äntligen!!!

Rovardotters
0

Så bra! Håll undan Molly på slutet så hon inte får "skit" för att det gör ont. De kan bli lite bitchiga precis när krystvärkarna sätter in och Molly kanske inte fattar något, risken finns att det blir en skräll då helt i onödan.

hecajon
0

"29 Det ska jag tänka på, onödigt att utmana ödet.

kalindas
0

Väntar med spänning på vad som kommer dyka upp! Skrattande

/Elisa

Labolinas
0

Håller tummarna för att allt skall gå bra.

hecajon
0

#31 Nyfiken på om du ska börja spara eller?Skrattande, Säkerligen kommer det endast siameser, varför få veta färg redan nu!Flört

kalindas
0

Vill inte ha en siames. Vill ha en supersnygg oriental ju!! Flört
Allvarligt talat så får jag väl konsentrera mig på Skatan och hennes ev. löp och ungar.
Men får du en snygg OSH hona så är det farlig!Förvånad

/Elisa

hecajon
0

#33 vet vad du vill haFlört, tänkte det skulle bli lätt för dig: endast siameser

kalindas
0

Jo då är det lugnt om det inte blir några OSH..Flört

/Elisa

tuska
0

En till bebishög innan kvällen,  så spännande.

Är det min Binas tur sen då Obestämd

MijmuPix
0

Oj vad spännande, hur går det? Hejja Maja & lycka till! Glad

kalindas
0

Hänt nåt?

/Elisa

Beige
0

Spännande det här! Lycka till och hoppas att de små tittar ut snart.

hecajon
0

Inga bebisar ännu, hon bara luras med mig, slutade blöda igår på dagen också. Men så här var det inför förra födslen också, så jag är inte jätteförvånad. Idag är det ju dag 67, så ikväll/natt är det nog dags på "riktigt" om hon följer sitt schema.

Men det kanske bara är luft i denna mageObestämd:

Bokskogens
0

Då e det bra mycket luft iså fall! *S* Så det tror vi inte på!

Zandrinos
0

Då måste hon ha svalt en ballong och blåst upp den ocksåSkrattande

Nayak
0

Spännande! Skrattande

hecajon
0

Mjölkbaren är inte så liten den heller:

Men tyvärr så har vi ingen plats för bebisar, korgen är redan full!

Nayak
0

Du får lägga korgen ner så går det i fler SkrattandeSå fin hon är! Hoppas hon får pluppa ut bebisarna snart.

Toyza
0

Lycka till med  de kommande. Blir nog vilken minut som helst nu.

Det buffar på som vanligt i magen ?

/Toyza

Ninja
0

Vad spännande, hoppas det händer i kväll och att allt går bra. Så vi får se en massa bilder på en fin kattfamilj sen!

Siameshona
0

Så fin Maja är. ja, nu vill vi se bebisar efter dagens tråkigheter med lille Bob.

ossilian
0

#45 Haha, hon ser verkligen för härlig ut med tuttarna i giv akt :-) Har det hänt något mer nu då? Vem är pappan nu igen?

hecajon
0

#45 Pappa till kullen är Hi Tor´s Ouzo of Lili "Niki" (Chamyta´s kille)

Ingenting har hänt ännu, hon är just nu på en runda i lägenheten för locka samman hela familjen, katter+människa. Alla ska ligga hos henne hela tiden, vilket vi andra tycker är ganska tråkigt och jobbigt i längden, lite vill vi äta och röra på ossSkrattande

ossilian
0

Ja, Niki var det ju!

Jag tror hon gillar att dra ut på det, att få den där extra uppmärksamheten :-)

hecajon
0

Fortfarande inga bebisarFörvånad Dag 68 idag.

Hon lät matte sova i 6 tim i sträck inatt, sååå skönt och välbehövligt, sen har hon legat på min arm hela morgonen, så jag har känt att det rör sig där inne iallafall.

Zandrinos
0

Då kommer dom snart. Våran Klara går alltid 69 dygn.

Lycka tillGlad

SacredSouls
0

#53 SkrattandeIngenting føles så lenge som dag 65-68.

Kanskje de kommer i dag,det tror jeg.

hannele44
0

Åhhhhh….nu får hon föda så man får veta vad du fick ;/

Nayak
0

Ja, nu är jag också nyfiken (#56) … Flört

hecajon
0

Ni får hålla er till tåls ett tag till, inga bebisar i natt heller!

(Om man inte räknar de 3st halvvuxna orientaler som jag drömde blev födda i natt, helt klart ett fall för er på sajten att lyckas färgbestämma dem, inget man skådat förrSkrattande)

tuska
0

Aj Aj Aj. Har hon inte fått än, det va inte roligt.

På vilken dag fick Maja sina bebisar sist?

Labolinas
0

#59 Idag är det dag 69 om inte jag har räknat fel. Hade nog tagit kontakt med vetrinären om det var min katt just med tanke på blödningarna samt att hon är så långt gången. Hoppas allt går bra.

alltidsiames
0

Kom ut nu bebisar!

hecajon
0

#59 Hon fick på dag 68

#60 Vi hade kontakt med vår veterinär igår, hon var inte orolig men gav oss sitt hemnr till helgen.

Maja mår bra, äter med god aptit fortfarande och studsar upp på klätterstolpen för att kika på fåglar rätt som det ärFörvånad, inga värkar ännu och det var 2 dagar sen hon blödde något och det rör sig i magen fortfarande.

Det kanske inte tog vid första parningarna heller och då är det ju en annan dag nu också, hon var hos Niki lör EM till tis FM. Liten tanke/fundering jag har för att lugna mig själv.

tuska
0

Det är skönt att ha en veterinär att få ringa till. När det är storhelg kan man annars få åka jättelångt om man skulle behöva hjälp.

Är hon inge orolig så behöver nog inte du vara det, 

Ni fixar nog det utan hjälp, håller tummarna

SacredSouls
0

Så fint du kan ringe veterinæren om det skulle være noe.

Det er jo ingen regel uten unntak. Vår Josefine fikk sitt første kull natt til dag 66 og det andre kullet kom natt til dag 69. Begge regnet etter andre dags parring (og vi så jo parringene også)

Maja drømmer nok om noen små påskeegg også kommer de ikke før i natt Glad

Lykke til.

hecajon
0

Nu har jag iallafall känt förvärkarGlad

tuska
0

Se där ja…. Va braGlad

Rovardotters
0

Sätt dig med henne i lugn och ro vid lådan, då törs hon släppa på när det är dags. Ladda upp med allt du behöver runt lådan och stanna där, gör det så bekvämt som du kan.

Zandrinos
0

Nu är vi många som väntar och håller tummar och tassar.

hecajon
0

#67 Fördelen med att bo i lägenhetSkrattande, även om jag sitter vid datorn så är jag endast 2m från Maja som ligger på sängen i en bädd. Så fort hon låter eller ser ut att bli orolig så är jag där på sekunden, jag har full koll på henne och det är tyst och lugnt runt henne. Just nu är hon totalt avslappnad trots att jag sitter här en stundGlad

Rovardotters
0

#69 Glad Hoppas allt går bra nu!

tuska
0

Hur har natten varit för Maja ?? Hoppas allt är bra

hecajon
0

Vid 06:20 så kom första krystvärken, barnmorskan (mamma) har kommit. Nu har det varit lugnt utan värkar men verkar vara på G igen, Maja mår braGlad

tuska
0

Hoppas värkarna fortsätter,då har ni bebisar här på fm. 

Hälsa mamma

alltidsiames
0

Idag är en jättebra dag för att födas på, kom ut nu små påskägg!

Liljekatten
0

Heja Maja! Hoppas allt går bra!Glad

Kram Lotta

Helenaf76
0

Hur går det för Maja? Håller tummarna att allt gått och går bra!

nelliots
0

Ja, hur går det? Här väntas det fortfarande…

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Attacks
0

Så spennende, dette blir ekte påskekyllinger.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

hecajon
0

Nu har det blivit ny tråd, Majas påskbebis.

Tack för alla lyckönskningar och goda råd, de värmer och hjälperGlad