Zamir's Unnie Uzini
Äntligen har min dröm slagit in, jag har fått hem min alldeles egna lilla Oriental!
Flickan ifråga är Zamir's Unnie Uzini, OSH f.
Det gick jättebra att hämta henne, inga problem när vi skulle in i transportväskan alls. Och bilturen gick också som en dans… Det var en hel del fräs i början, men det hade vi räknat med… det enda jag inte hade tänkt på var att hon kanske inte vill äta med pojkarna, så vi ordnade en egen matplats åt henne. Och en gång fick jag tom. mata henne med en sked när hon låg i transportväskan.
Dag efter dag hade vi små framsteg, från första början har hon varit väldigt tillgiven mot mig och sambon, spinner jättehögt, buffar på en och tvättar en… Så söt så! När vi sitter vid våra datorer så går hon från mig till honom, och så tillbaka igen.
Vi hade besök här en dag och då gömde hon sig först men sen kom hon fram så vi fick skryta lite med hur söt hon är ;)
Just nu ligger hon och sover i husses garderob, och där, liksom i hemmet i övrigt, verkar hon trivas bra.
Så, ett stort tack till dig Barbro för att vi fick köpa denna underbara lilla flicka!

Vad fin hon är!
Grattis till din vackra padda!

En jättefin tjej. Kul!
Tack så mycket! :)

Grattis till en fin padda!!
Grattis!
Pappa Odin, morfarsfar Spidde och morfars syster Saga hälsar!

Ännu en bild på Unnie. Tyvärr har blixten slagit fel även på denna bild. För tjejen har gröna ögon…
/Elisa
Grattis vännen! (Du ser, det blir inte alltid som man tänkt sig, men nära nog. Du var så bestämd över att ha en "egen Zaza"). Hon är bedårande! Jag förväntar mig bilder, senare!

Grattis till nytillskottet i familjen, jättefin liten paddtjej du skaffat, vad skönt att det går så bra med resten av gänget.

Grattis! Hon e mumma verkligen
Hon har mamma Toyas grumam blick!
Ska du ställa ut henne?
Har förresten en del foto på henne om du inte redan fått dem av B. Så släng i väg ett mejl till cattery@kalindas.se om du vill ha dem.
/Elisa
Gratulerer så mye med din skjønne lille jente 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Tack! :)
Kalindas: Ja, jag ska ställa ut henne - ska bara lära mig hur det funkar först :) Skickar iväg ett mail till dig också!