Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1859 ggr
Lindus72
2009-04-06 18:45
0

Badkedja

Hejsan på er alla!!! Skrattande

Undrar om det är någon som har erfarenhet el har testat "badkedjan" ?

Om så är fallet är den bra???

Vart kan man få tag på denna i så fall, gärna på nätet via ngn webbshop.

Läste om den på forumet Norsk Skogkatt, men har tyvärr inte fått reda på var man kan köpa den? Har även googlat men hittar den inte ngn stans Rynkar på näsan

Mvh Linda

kalindas
2009-04-06 20:04
0

Badkedja??
Vad är det för nåt?

/Elisa

CoralReefs
2009-04-06 20:13
0

vad är det???

hannele44
2009-04-06 21:17
0

en vad???

jerremiaz
2009-04-06 21:43
0

En Bath helper, en sugpropp man sätter i badkaret, dusch golvet eller där man badar katten /hunden. Den har en gummi inklädd vajer som man sätter runt nacken på katten/ hunden. Det gör att man har båda händerna fria vid bad.

Gibbon är återförsäljare av denna produkt.

http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?ItemId=6150&SectionId=2356&Parent=2192

Jag har en sådan och jag är nöjd med den.

kalindas
2009-04-06 21:48
0

Kan förstå att den fungerar på hund. Men borde inte en katt få ännu mer panik om den får en lina om halsen?

/Elisa

jerremiaz
2009-04-06 21:57
0

Det beror nog på, mina katter har inte fått panik av den. De fick mer panik förut när jag skulle hålla i dem och de var hala och slank iväg. Det går mycket fortare att bada dem nu när jag har den här än när jag var utan.

Det är ju inte en lina liksom, den är ju lika bred som ett halsband och får de inte panik av att gå ut och gå i koppel så borde det inte vara något problem med den här heller.

Sedan beror det nog också på hur ofta man har badat katten.

Mockfjardingen
2009-04-06 21:58
0

Det är mer som ett koppel som man sätter fast med en sugpropp i badkarskanten eller duschväggen.
Man kan ha katten i en sele under tiden man badar den. Funkar faktiskt riktigt bra, katterna verkar bli lugnare när de kan röra sig utan att någon klämmer fast dem och ändå så smiter de inte.

Kan faktiskt rekommendera den! Finns att köpa på vissa zooaffärer, Har köpt min på en utställning, det var de där tyskarna med vita puffar som sålde den.

HasseH
2009-04-06 22:39
0

Vilken smart uppfinning! Kommer ihåg katten som vi hade när jag var liten. Hon var utekatt och behövde ibland badas. Då bestod hon av 95% klor och tänder, 5% blöt katt. Skrattande

Nayak
2009-04-09 20:29
0

Jag har alltid en sele på när dom badar och en medhjälpare som håller i. Jag har en stor plastbalja som jag ställer i badkaret så dom inte kan backa hur mycket som helst. En håller i selen, och en schamponerar och sköljer.

Fast LillFrank kan bada alldeles frivilligt med min son också, men han är nog egentligen hund, LillFrank Skrattande