Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 725 ggr
Ninja
0

Min lilla tjej har blivit stor

Äzzy har just nu sitt första löp Förvånad tyckte det var alldeles nyss hon kom till mig som kattunge. Hon är ju 7½ månad nu, tiden går så fort!

Malmpluslitetill131.jpg picture by _blaah

Bokskogens
0

Det är vid första löpet som man inser hur stora de har blitt!
Hoppas att du får sova på nätterna! *ler*

Ninja
0

Nää i natt blev det inte mycket sömn alls, hehe. Stod ut i några timmar med att det skulle vrålas varje gång man höll på att glida in i drömmarnas värld.  
Var lite morsk när jag gick och lade mig och tänkte att jag kan säkert stå ut.. men icke, hehe. Lite efter fem i morse blev katterna bannade från sovrummet så jag skulle få lite sömn i alla fall. Tungan ute

FreeZing
0

Jag har fått för mig att Öya har börjat löpa men hon har inte skrikit så hemskt som du beskriver att lilla Äzzy gör. Jag kanske har misstagit mig med andra ord. Detta kanske bara är förnamnet på hur det kommer att bli framöver *hihi*

Jag har faktiskt funderat lite på det där. När ni duktiga uppfödare här på forumet, berättar att era katter har löpt si och så många dagar. Hur ser ni det?

MijmuPix
0

De växer upp med blixtens hastighet, de små! Glad Vad söt hon är din stora lilla fröken!

# 3: Mina honor är ena hejjare på det här med att löpa och det går inte att undgå att både se och höra när de löper Tungan ute De ålar och kelar så man nästan kan bli generad å deras vägnar, och i synnerhet Seelia vrålar så att taket nästan lyfter.

hecajon
0

Jättesöt stor liten tjejKyss

#3 När jag pratar i telefonen så låter det som att jag har kolikbarn hemma säger de som är i andra änden och det varar i ca 7dagarRynkar på näsan, ingen ljuv musik direkt. Har funderat över vad grannarna tror, men ingen har nog vågat fråga vad jag sysslar medSkrattande

Ninja
0

#3 Det är ju individuellt hur katter är när de löper, men Äzzy visar det med en djup mörk och framförallt hög röst, jämfört med hennes annars lite kraxande, låga ton. Och hon vill ha mycker mer närhet än vanligt, stryker sig så hon slår kullerbyttor, ålar runt och när man klappar henne sjunker hon ihop på golvet och med rumpan i vädret. Så det är ingen tvekan alls om saken för hennes del. Skäms

Bokskogens
0

Ni får sova med öronproppar!
Vet en gammal kompis som även delade ut öronproppar till grannarna när deras oriental löpte! *leer*

Ninja
0

Ja, i natt övervägde jag faktiskt öronproppar. Tungan ute