Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 2243 ggr
MijmuPix
0

chokladmaskade Miksi Siksi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chokladmaskade fröken Miksi Siksi söker sin nya familj!

Miksi är född den 22 sept i fjol och bor hos en fodervärdsfamilj i Västerås. Hon är en väldigt feminin och elegant liten dam, och väldigt busig och äventyrlig!

Kan du/ni erbjuda ett livslångt och kärleksfullt hem med massor med gos och bus och en kattkompis eller två, så är ni varmt välkomna att kontakta mig för mer info!
Många fler bilder på Miksi & brorsan Iso finns på min hemsida: www.mijmupix.se
e-post: info@mijmupix.se

MijmuPix
0

En bild på Miksi med mamma Miss Molly :-)

kalindas
0

Så vacker hon var! Kyss

/Elisa

SacredSouls
0

Putter opp denne lille skjønne frøkna jeg Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

# 2: Tack! :-) (Hon har lite ljusa ögon men jag vet inte om det hänger ihop med chokladfärgen? Jag tycker mig ha sett att många chokladbebisar kan ha lite ljusare och "violetta" ögon? Miksis brorsa Iso som är SIA n har mörka blå ögon)

# 3: Vad bra! Glad

nelliots
0

#4 Ja, det verkar hänga ihop. Min Bella har ganska ljusa ögon, men hennes bruna bebisar fick mörkblå. Sedan läste jag någonstans för länge sedan att chokladmaskade katter har mörkt purpurfärgade pupiller.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Sewena
0

O vilken söt liten tjej! o i min stad dessutom..hur kunde jag missa det… Hoppas att hon hittar ett hem snart.

Quetta
0

Vad söt hon är. Hoppas hon hittar ett bra hem snart.

Liljekatten
0

Jättesöt liten jänta! Kyss

Jag har också hört att chokladmaskade skulle ha sämre ögonfärg. Tycker inte att det stämmer här hemma riktigt. Vi har ju tre chokladpraliner och Stella har fina ganska mörktblå ögon, hennes dotter Tingeling har mörka blålila ögon och Smilla har mellanblå (kunde gärna vara mörkare). Smilla är den av dem som har ljusast chokladfärg på masken, vet inte om det hör ihop på nåt sätt.

MijmuPix
0

# 8: Vad intressant! Miksi Siksi´s pappa (Elisas stilige S*Fire and Ice First Chioce) är SIA b och har riktigt mörk-blå-violetta ögon, och kanske att den där violetta tonen på choklad-katters ögonfärg kan variera i "styrka" på olika katter; från ljusare till mörk violett? 
Miksi är nästan helt snövit på kroppen och är snarare "mjölkchoklad" än "80 % kakao-halt" i chokladtonen Tungan ute så kanske att denna ljusare/varmare choklad-ton också medverkar till att ögonen blir lite ljusare än om hon skulle haft en "kallare"/mörkare chokladton?

Liljekatten
0

#9 Ja, det kanske är så. Vi får forska i ämnet.Flört Åhh, vad jag blev sugen på choklad nu….att äta menar jag.Tungan ute

MijmuPix
0

Här kommer fler bilder på Miksi Siksi! Glad

MijmuPix
0

Miksi är en synnerligen lång-som-en-ål-lång kattfröken Tungan ute

MijmuPix
0

igen…!

MijmuPix
0

Här är hon med onkel Kingston! Glad

Miksi har flyttat hem till oss från fodervärdsfamiljen i väntan på att hennes nya familj dyker upp. Kingston är i sitt esse - nu har han två små bebisar att busa med dygnet runt, tjohoo!
Fröken Miksi (som blir 5 mån. den 22 feb.) började löpa i veckan så hon är sannerligen en brådmogen liten tonårsdam Tungan ute 

Attacks
0

Alle skulle vel hatt en onkel og busevenn som onkel KingstonKyss

Det var da svært så tidlig hun startet på voksentankene da- Håper du finner det rette forverthjemme sanrt til snuppa. Men Winther syns nok også bare hun kan glemmes bort å bli hjemme.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

Kyss Hun er kjempefin og det synes nok både lillegutt og Kingston også ;-)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

jag puttar upp tråden med dagsfärska bilder på kelgrisen Miksi! Glad

Miksi har hjälpt till att baka idag och ville provsmaka på både pistagenötter, russin och skorpmjöl Tungan ute 

MijmuPix
0

en bild till….

MijmuPix
0

…och en till!

I Stockholm har det snöat hela dagen och katterna har stundtals varit oerhört fascinerade av de virvlande snöflingorna!

kalindas
0

Kyss

/Elisa

Nilla
0

Hon är jättefin! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Oj oj, har ju helt glömt att uppdatera att Miksi har flyttat hemifrån!

Både jag & de andra katterna saknar vår lilla busiga och gosiga "räka", den här lilla damen är en alldeles speciell liten personlighet! Miksi har fått ett toppenhem och jag är så glad för både hennes och hennes nya familjs skull! Glad

hecajon
0

Vad skönt att hon hittade ett nytt hem tillslut, vem vill bo kvar hemma hos mamma när man blivit storSkrattande

Attacks
0

Happy ending dette.Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/