Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 17692 ggr
Liilu
0

Oriental Kattunge! Till Salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Möt Chio, en havanna (choklad) färgade oriental kattunge. Hon är den enda i kullen och är en mycket speciell liten flicka. Just nu är hon 9 veckor och kommer att vara redo för ett nytt hem om ca 4 veckor. Hon älskar att mysa i knät, gärna i soffan medans du tittar på TV. Föräldrarna är mina Engelska importerade oriental katter och kommer att vara registrerad hos Sverak. Maila gärna eller ring om du är intresserad av våran lilla stjärna, Chio. hon är ej tillgänglig för avel.

Vid köp av chio får du också:

1) Registrerad hos Sverak och en Sverak stamtavla
2) Microchip
3) Vaccinerad
4) Försäkring
5) Avmaskad
6) Start paket

Vid intresse  ring eller maila

Tel. 0704458887

email Jaime.Jonsson@gmail.com

kalindas
0

Söt liten tjej.Kyss
Vad heter föräldrarna? Stamtavla?

/Elisa

Siameshona
0

Va söt!! Vill ha!

AmandaWvW
0

Mycket söt liten tjej, om hon är enda i kullen måste hon vara en riktig liten stjärna, van att vara i centrum och älskad av alla. Lycka till med försäljning!

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Rovardotters
0

Jaime är en engelsk uppfödare som nyss har flytttat till Sverige (i höstas), hon är en mycket vänlig och sympatisk människa med trevliga och sociala katter, det kan jag personligen intyga då jag har varit och parat min Zilla med Chios pappa. Hennes sambo Adde är svenskfödd så man kan prata svenska med honom om man blir osäker på språket.Flört Här tycker jag att ni ska passa på ni som letar efter en speciell liten kisse till keligt och mysigt sällskap. Tänk också på att alla orientaler (och siameser) behöver en lek- och sovkompis för att bli riktigt lyckliga.Glad

Rovardotters
0

Jag puttar upp den här tråden.

Rovardotters
0

Jag bifogar en bild på Chio när hon var riktigt liten och diar på sin mamma. Mamman är caramell, en färgvariant som är godkänd i England men ännu inte här i Sverige.

Rovardotters
0

Och här kommer en bild på henne bredvid hennes styvpappa/lekkompis när hon var bara ett par veckor gammal (samma ålder som på bilden ovan).

Rovardotters
0

Här kommer en bild på Chios pappa Foxy med en kompis. Foxy är en kanelfärgad oriental, en mycket snäll och mild hane!!!

Rovardotters
0

En bild till på Foxy.

kalindas
0

Caramel är godkänt inom IDP.

Finns en liten katt uppfödd i IDP och köpt till Sverak. Som på senaste utställningen blev en lilabaserad caramel. Nu ska ju denna killen och även hans "lila" syster ställas i Sverak. Så vi får väl se vad de får för bedömning på färgen där…Flört

Men som sagt Caramel och Apricos är godkända i IDP. Standard finns på http://idpnordic.se

/Elisa

Liilu
0

Thank you Marie! Saves my swedish translator! I have attached a little photo of Lumai, my caramel girl ;o )

AmandaWvW
0

oh, she's beautiful!

it is a crying shame that colour isn't more common. Am I mistaken or is that what is called dilute modifier?

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Labolinas
0

Lovely kitten and mother

kalindas
0

Lovely cat! Kyss

Jo det är dilute modifier. Godkänt på Kategori 4 katter inom IDP

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Supercute kitten, she looks round and healthy, likes she really loves her food Skrattande
Welcome to Siames.ifokus Jaime Skrattande

kitte
0

#9 Jag tycker Kotten är lite lik Foxy.Kyss

Rovardotters
0

#16 Ja, kanske det. Det är ju snarlika färger, kanel och choklad. Det ska bli intressant att se om vi får några kaneler eller om det blir choklad. Men det är extra kul att para med snälla, orädda och trevliga hanar oavsett färger. Kottens pappa är också en snäll gosse, lekfull som bara den och det blev också hans barn med Zilla. Det blir spännande att se vad det blir denna gång med Foxy men troligen blir det lika trevliga ungar.

HasseH
0

Vad innebär dilute modifier?

Gillar Foxys uppsyn!!

kalindas
0

Den fråga skulle du ställa till en som heter Dagny Dickens. Det är hennes skötebarn.
Vad jag förstått så ser en dm katt (om den är caramel) lite smutsig ut i pälsen. De som är apricos ser vad jag förstått ut som ett mellanting mellan creme och lila.

Sökte lite och fann några sidor. Lägger en här nere.

http://myweb.tiscali.co.uk/harislauandmegrim2/article8.htm

/Elisa

Liilu
0

John's articles are great! He is actually the breeder of Lumai my caramel girl. His old stud cat had such a sound coat and super pattern that I wanted a cat from him - I love the patterned orientals. 

I will add Foxy to the avelshane page with lots of photos soon : o )