Jokero og vennene hans!
Nå har jeg fått resultatet av dagens foto sessiion hjemme, og selv om vi har noen gutter som synes fotografering er teit, har de blitt foreviget likevel med blandet resultat. Ikke alle har like god tid til sånn fototull når man kan suse rundt, klatre i gardinene, hoppe over stolene osv som Joker gjør. Han er en super lekeonkel for de små som ser opp til ham som en gud. Spesielt guttene! Joker er blitt en stor gutt, og er rampete til tusan. Travelt har han det hele tiden, men det hender at han har tid til å sove med hodet laaaangt inn mellom armen og kroppen på et sittende menneske. Han elsker å borre nesa si inn mellom der. Joker hadde ikke tid til å være stille lenge nok til at bildene som ble tatt uten blitz ble klare. Så vi får nøye oss med bilder med tilsynelatende dårlig øyefarge på.
Joker er en stor gutt med flotte lengder både på kropp, bein og ikke minst - hale! Nå for tiden har han det ekstra travelt for Murcielago er høyløpsk! Og gjett om han merker det…..
Så har vi "pappa" Finn-Oves lille hjertebarn, som har vært så liten puslete ei stund. Lurer på om jeg ikke fant forklaringen på det når jeg var hjemme på permisjon. Narani var den kattungen til Sally som ikke ville ha melkeerstatning, hun ville bare spise hos Murcie. Så plutselig begynte hun å rope mye, og da fikk hun melk fra sprøyta hun også. Hun lå mest i ro i buret, gikk ikke rundt som de andre. Ikke lekte hun med de andre heller, og når de kom på gulvet, ropte hun bare. Hun ville bare være hos Finn-Ove og ville bare spise av sprøyta. Da de andre begynte å spise mat, nektet hun. Jeg tenkte mitt og trodde faktisk at hun ikke kom til å klare seg. Syntes hun var så uendelig liten og puslete. Så da jeg var hjemme kom hun og la seg hos meg. Satt og strøk over kroppen hennes, undersøkte henne både her og der og plutselig kjente jeg en kul på det ene ribbeinet hennes. Lurer på om grunnen til problemene hennes er at hun har brukket et ribbein? Og årsaken til at hun virkelig er begynt å spise mat, lvokse godt, eke med de andre og suse rundt omkring som en normal kattunge er fordi at ribbeinsbruddet nå er grodd? Hun har blitt enorm mye større siden jeg så henne for bare ei uke siden!
Mors favoritt - lille blåbær er ei jente som gjør akkurat det motsatte av sine brødre når hun blir tatt bilde av. Hun poserer og sperrer opp øyene mens hun kikker rett inn i blitsen. Dermed er øynene hennes som store lysegrønne klinkekuler…..
Sjarmtroll nr 1 - Doktoren som var jente for så å bli gutt og så byttet på igjen. Hun kan sjarmere den sureste kattehater! Det går ikke an å få fram sjarmen hennes på foto, den bare MÅ oppleves!
Mors favoritt nr to er vakre Wen. Hun er nydelig i både sinn og skinn!
Litt blå øyne på denne lille røde frøkna…….
Siste jente ut denne gangen er Quantum. Hun vokser seg til hun også! Synes hun blir bedre og bedre for hver uke. Og hun har tid til å sitte stille sånn at man kan ta bilder uten blitz! Ikke så verst øyefarge på denne blåpadden?
Så er det gutta boys, Jokeros trofaste følgesvenner! Førstemann er en gutt som jeg vil ha veldig vanskelig for å selge. I da var han sur og ville heller leke enn å bli tatt bilder av, trakk opp ørene sånn at han ble helt kanin, vred seg som en orm og av dagens 300 bilder var visst en tredjedel bilder som ble tatt av ham. Og ikke et godt bilde…. Er det ikke typisk?
Sistemann er visst på tur til å bli en kopi av sin bestefar - IC S*Vildbackens Igor Karkaroff. Han har virkelig vokst mot den vakre siden siste uka!
Kosegutten!
Jeg bare å vise flere bilder av ham! Jeg ble så overraska over hvor mye han hadde forandra seg!
Har denne katten Vildbackensblod i årene sine kanskje?
Den nydelige røde jenta di er min store favoritt 
Hvilken bombe når det kommer fra meg 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
hehe #1, ja det var en bombe! Men hun er jo flott da!
Tusen takk Malin! Jeg er helt enig med deg, men disse gutta er slett ikke verst de heller!
Jeg ser at jeg ikke har klart å få helt riktig forhold mellom høyde og bredde på noen av bildene når jeg la dem inn. Det er så himla knotete å regulere størrelsen her på siten!!!!! Og det tar så lang tid, så nå har jeg ikke mulighet til å rette det opp heller…. Neste gang jeg skal bildebombe så tror jeg at jeg skal legge inn ett bilde pr innlegg, så slipper jeg dette
Jag kan knappt välja ut en favorit de är ju så fina hela bunten 
Den blå flickan med de gröna gröna ögonen, den röda pojken och blåpaddan kanske är mina utvalda.
Härligt med alla bilder!
Väldigt vackra katter! 
/Elisa

Dom är ju jättefina
Søte smånurk..
Den sista pojken är jättefin! Han är också en favorit.
Jättefina bebisar! Den siste lille röde hanen blev jag lite extra kär i 

Vad fina de är!
Jeg har vært hjemme og kost meg veldig med disse skjønne små og store kattene. Alle kom mot meg - nedover trappen løpende i et langt tog da jeg kom hjem på fredag. Og masse snakking var det, både på liten og stor! Ellie, hunden, bare bowlet seg vei mellom kattene for å komme først til sin mamma. Så snart jeg satte meg ned et sted, ble fanget mitt overfylt med dyr. Første"mann" var Raven, eller Paven som hun blir kalt. Samboeren min Finn-Ove driver på å lærer seg å bruke T9 når han skriver meldinger og da får vi stadig vekk referat på morsomme ord eller sammenhenger mens han skriver. Og skal han skrive Raven blir det altså Paven.
Paven er ei lillaskilpadde som er verdens største kosejente! Jeg har ikke vært i nærheten av en mer kosete katt enn henne. Og hun går like gjerne til helt fremmede som til husets kjente mennesker. Hun er superdeilig å ta på, pelsen hennes er så myk som fløyel og hun ser på deg med verdens vakreste mørkt blå øye som hun kniper lett sammen og koooooooser mens hun maler høyt. Flytter jeg meg til pc´n for å lese eller skrive, kommer hun etter og skal ligge på tastaturet. Om hun da ikke får all oppmerksomheten, stiller hun seg opp foran skjermen og seeer på meg, gjerne med hodet litt på skakke. Ei skjønn, skjønn jente!
Ei anna jente som liker mitt fang er lille Blå som hun blir kalt hjemme. Hun har ikke tid til å sitte i noens fang til vanlig, hun skal bare løpe, klatre og smake på bein og haler til de andre kattene. Men mitt fang, det liker hun! Hun sovna skikkelig tungt i fanget mitt - på rygg med beina strukket ut så lang hun var - og det lille frøet lå klemt inntil armlenet på stolen med onkel Tornado ved siden av seg og tante Paven oppå seg. Der sov lille Blå så tungt at hun snorket, knurret og sugde på tunga si. Skjønne lille Blå!
Tornado har slett ikke tid til å kose til vanlig, han er opplært av onkel Joker, og da skal alt gå i turbofart! De to er turboprinsene! Men mitt fang var visst deilig så der ville han ligge. Han lå helt stille ofte på rygg, malte g kikket på meg. Når han ikke snorksov da!
Griffin er mest opptatt av å leke med de andre kattungene og når han skal sove vil han gjerne ligge enten i solen eller et annet varmt sted, som feks der varmepumpa pøser ut varm luft. Men disse dagene jeg har vært hjemme har han villet ligge i fanget mitt.
Doktoren er ei travel jente som enten er på tur opp ei gardin, et klatrestativ eller ned fra ei hylle eller lignende. Hun er en kvinne i tiden og forventer effektivitet, og hun prøver selv å være ultraeffektiv. Når hun spiser, er det en munnfull og så må hun løpe et sted og klatre litt. Så kommer hun susende tilbake etter ei stund for å ta en munnfull til. Hun stiller seg gjerne opp og ser på folkene sine, bare betrakter oss og hun er veldig flink til å posere.
Så denne gjengen har jeg hatt i fanget så snart jeg har satt meg ned for å slappe av. Og de andre hjemme er kjempeimponert over kattetekket mitt, for som sagt så er disse kattene sjelden i fanget til noen - bortsett fra Paven da! De liker kos alle sammen men har det for travelt til å ligge i fanget. De kan gjerne ligge ved siden av om man setter seg på gulvet, ellers liker de å gå rundt og rundt for å få kos.
Vad härligt du beskriver dina katter de låter som underbara personligheter allihopa. De verkar ha saknat dig hela gänget, inte alla som blir mött av ett helt katt-tåg 
Det var veldig kjekt å bli møtt med kattetoget! Og de tre fra flykullet - Raven, Tornado og Griffin så ut til å huske meg. Jeg pleide å gi dem våtfór da de var små, og ropte på dem på en spesiell måte som ingen andre i huset kan etterligne. Du kan tro de tre kom i full fart på kjøkkenet når jeg klirret med bokser og fat og ropte "skal pusan ha nam!?" De kom stormende så fort de bare klarte, og det var slett ikke alltid at de klarte svingen for å komme seg inn på kjøkkenet - nei noen ganger smalt en av dem rett i ei skapdør med et smell
Men det gikk helt fint med katten, den bare ristet litt på hodet og stupte i maten. Som regel var det Tornado som ikke klarte svingen, han er litt svimete av seg
Hærlighet for en hærlig velkomstgjeng du har har…kan man ønske seg mer velkommen hjem da ;)
Så koselige å sitte å lese om personlighetene til dine katteunger…blir helt bergtatt her jeg sitter…Men enda tror jeg at jeg er mest "kjær" i den mer svimetet blå tornadoen din…høres nesten ut som han lever opp til navnet sitt…hehe..
Ja Tornado er virkelig en "liten" Tornado, og han vet at han alltid har vært min favoritt! Han er så morsom og gjør så mange rare ting, f.eks når han skal hoppe opp på klatrestativet og bommer på hylla. Da henger han der etter forlabbene og dingler fram og tilbake som om det var AKKURAT sånn han mente det skulle være mens han kikker seg forsiktig rundt for å se om noen så at han bomma. Ler vi av ham da, hopper han ned på gulvet og raser avsted. Hvis vi ikke ler, drar han seg opp på hylla og må gjennomgå en hel lang vaskeseanse. Raringen! Han er full fart, moro og litt klumsete. Griffin er mer "ordentlig", roligere og gjør ting etter å ha overveid dem litt først. Og Griffin (som er den største av de små vi har hjemme) er Naranis sparringpartner. Narani er bitteliten men de to kan virkelig herje rundt! Og Griffin er mange ganger Naranis size! Hun er tøff den lille "pappa"jenta vår!

Vakre småttinger som må sjarmere de fleste. Det må være en toppers tid og få seg en ny liten pus på denne tiden av året. Snakker av erfaring, for jeg har en liten vilter kattunge selv. Det er bare så koselig……. 
Ja kattunger er kjempekos, men også voksne katter er ganske så morsomme
Det er utrolig hvor mye liv og moro det er med disse kattene! Skjønner ikke hva vi brukte tiden vår på før vi fikk dyr i huset!
Så stor och tjusig Joker har blivit! Kattungarna är ljuvliga allihop. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Jag älskar blåbär
Hvordan går det med deg lisme?
Håper du har hatt masse fremgang og snart får komme hjem for godt til familien.
Jeg lå på sykehuset i ti dager da Maja var liten. Uff så grusomt det var å være borte fra barna bare den korte tiden.Gudskjelov var jeg på sterke smertestillende så jeg sovnet glatt om kvelden 
#19 Er enig med deg - elsker også blåbær! Og nå har vi bestemt oss for å selge henne….
Hun er ei skikkelig morsom jente, med masse kos og tøys. Hun er veldig modig, man skulle nesten tro at Joker var pappan hennes. Hun er ikke redd noen eller noen ting i det hele tatt. Kommer det nye mennesker inn skal hun sjekke dem med en eneste gang! Hun og Raven konkurrerer om å være først i fanget på besøkende. Freser noen av de andre kattene til henne, ser hun bare på dem og går sin vei - hvis hun gidder. Eller så setter hun seg bare ned og vasker seg. Tøff lita dame!
#20 Ja jeg har kommet meg veldig i det siste! Nå går jeg med rullator - og litt uten. Så langt er det bare en fot som har sviktet skikkelig etter operasjonen og ført til at jeg har ramla pladask i gulvet. Og det er jo helt fantastisk! Før operasjonen ramla jeg flere ganger pr dag! Beina er fortsatt delvis lammet, men jeg kjenner at det skjer noe i dem, små kilende "elektriske" impulser innimellom. Og jeg har fått mye bedre kontroll over dem, så nå klarer jeg å gå uten å sette den ene foten oppå den andre. Blir betraktelig mye enklere å gå da 
Det er ikke gøy å være på sykehus, og heldigvis går oppholdet mitt mot slutten! I neste uke blir jeg skrevet ut!!!! JIPPI!!
Det er fælt å være borte fra ungene, men jeg tror nesten det er verre å være borte fra dem når de er små. Mine kan jeg jo tross alt snakke med på telefonen!
#21 Så flott at det går såpass fremover med deg og så deilig at du snart får komme hjem. Det var gode nyheter lisme.
I morgen er den store dagen!!! Da blir jeg skrevet ut
Bye bye sykehus, jeg vil ikke savne deg 
I dag er den store dagen
Og nå passer det jo med en gratulerer også. Grattis Lisme,så skjønt at du endelig får komme hjem.De hjemme gleder seg sikkert sååå mye til du kommer.
Jag passar också på att gratulera dig till att du äntligen får lämna sjukhuset och komma hem. Jag hoppas att du möts av ett lika härligt tåg av katter som senast 
Jag hoppas också att ditt tillfrisknande går bra och lycka till med både hälsan och att hitta ny hem till era härliga små katter.
Tusen, tusen takk skal dere ha! Jeg sendte sms til ei venninne i dag og fortalte at jeg var skrevet ut etter nøyaktig 12 uker på sykehus. Svarmeldingen kom superraskt og der sto det "da er du jo leveringsklar"
Og det stemmer! Jeg har til og med fersk helseattest men mangler vaksine 
Hihi, Lisme, en vaksine ordner du fort vett du…håper iallefall du fikk en god hjemkomst. (du er vel hjemme nå). Du har nok mange, som har savna ho mor!…Superdeilig må det være å komme hjem igjen, etter så lang tid på sykehuset…bare det å sove i egen seng, må være himmelsk:)
Jeg fikk en super hjemkomst! Katte- og hundetoget kom stormende ned trappen med mennesker som bakerste vogn
Og så kom jeg hjem til bilder av vakre katter
- kan man ha det bedre? Jeg gleder meg til å kunne ligge så lenge jeg gidder i min egen seng, og ingen som kommer inn døra på soverommet uten at jeg vil det!
Skal vaksinere noen katter denne uka så da kan jeg jo stille i køen hihi Vet forresten ikke om jeg er solgt?
Vad stor och ståtlig Joker har blivit, de andra är också jätte fina