Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1340 ggr
cleo
0

Okonor Vite'z OSH a 24

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej, nu ska jag inte vara så hemlig mer! Cool

En månad till, sen kan vi ta blodprov på vår nya prins HU*Okonor Vite's OSH a 24. Min väninna Maria med uppfödningen Catery Knick-Knack i Danmark, agerar fostermamma tills vi får alla papperna och tester i ordning. Men det är en dryg väntan och jag är glad att den snart är över…

Här kommer en liten bild på honom, inte världens bästa kvalité, då Marias kamera inte är så bra. Glad

Nilla
0

Vilken kille!!! Vilket face han har grabben, en otroligt vacker katt. Gratulerar och hoppas att din väntan snart är över. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

HasseH
0

Vilken snygging!!!! Grattis! Men du…kan vi inte få se din PEB-kille också?

cleo
0

Han kommer på bild snart också. Han har precis badat för 5 minuter sedan, så han blir alldeles prickig då. Cool 

Tar ett par timmar till han får normal färg igen, så ska fota då… *S*

Beige
0

Vilken cool look han har, grattis till en snygg kille.

(Fast min favvis av dina katter, trots dina vackra tabbysar, är och förblir Holiday så jag kanske kan få önska bilder av honom Flört)

SacredSouls
0

Kyss Ohhh grattis Cleo. For en nydelig vakker gutt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Jättevacker! Kyss

/Elisa

hannele44
0

hmmmm..trodde du skulle sälja katterna inte köpa fler !cleo???Skrattande

Helenaf76
0

Grattis till snyggingen!! Kyss

cleo
0

#7 Denna katt köpte jag redan i Augusti när han var en vecka gammal, så här handlar det inte om något "nyinköp". Jag ska inte sluta föda upp och sälja mina katter, var har du fått det ifrån???

Jag ska däremot kastrera ett par hanar, som vi redan har trevliga familjer som sitter väntar på.

Min tanke var att kastrera tre stycken och sedan omplacera ett par tonåringar som förblivit osålda. Detta betyder alltså några stycken.

Mina egna katter är absolut inte till salu!!! De är mina barn och de hör hemma här.

oscarsine
0

Grattis med en vakker guttTungan ute Skjønner godt at venten etter han er lang;-)

Og nå gleder jeg meg til å se din Peterbald gutt……

Pernille.

Zandrinos
0

Vilken fin kille du har hittatKyss

Hoppas du snart får hem honomTungan ute

Rithwa
0

Ett jättegrattis till din nya kille. Vilka är föräldrarna?

CoralReefs
0

Grattis till snyggingen, men det har jag ju redan sagt för läääänge sedan =))

Liltith
0

Jag säger bara WOW!

cleo
0

Tack alla.. ja, denna väntan är hemskt jobbig. Det får inte gå som med Putin, som misslyckades med första testet…

Där fick vi börja om igen, så håll tummar och tår! Jag vill ju ha hem honom snart! Skrattande

#2 Så, nu är det bilder i en egen tråd på vår Peterbald. Skrattande

Attacks
0

Gratulerer så myeKyss Han var bare nydelig.Og endelig får du deg en ny okonor gutt i hus. Er kjempespent på foreldre kombinasjonen,men kan jo alltid gjette til dess det blir offentliggjort.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

cleo
0

Skrattande #16 Tack.. ja, jag är så lycklig! Inte för att det lindrar sorgen efter Mackerel. Jag tänker på honom fortfarande varje dag. Gråter

Men som jag förstått av Maria, så ska Vite'z också ha ett underbart temperament. Som sagt, det är något visst med hanar… Kyss

Attacks
0

Kunne man gjort oppdrett med kun hannkatter,så hadde ikke jeg hatt en eneste hunnkatt.

Nei, nydelige Makrellen, nydelig i sinn og skinn glemmer man aldri.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

cleo
0

ja jag hade också bara haft hanar då ABSOLUT!!Skrattande

hannele44
0

#9#

Det var ju skönt att höra,måste ha miss uppfattat att du skulle sälja hälften!?

Rithwa
0

#16  Mackarel var en jättevacker katt, tänka sig Kobold och Mackarel är syskon. Ja Cleo du vet hur underbar du tyckte Mackarel var, när vi har pratats vid har vi berättat om deras sätt och dom är så lika i sättet. Och jag kan tala om att Kobold är likadan nu som när han kom en underbarare katt kan man inte ha.

Jag önskar dig ett stort lycka till med din nya Okonor katt.

cleo
0

# 20 Nix, som jag sa till dig när vi pratades vid, så ska jag skära ner min direkta mönsteravel (mitt Classicprojekt som jag hållit på med i tio år).  Då min syster & jag samäger hanarna, känns det onödigt att ha för mycket mönstrade pojkar. Hon undviker helst att para med dessa. De blir utråkade och rastlösa, om de inte får träffa en flicka då & då, så då är det bättre för dem att kastreras.

Men vi har hanar så det räcker och blir över ändå. Glad  Jag parar gärna med solida och bicolour..och vi har ju två mönstergrabbar kvar! Vite'z (spotted) och Masterpiece (ticked)

Det är  3 mönstrade orientalhanar  som ska förlora bollarna + en Sphynxhane, efter att syrran fått ungar efter honom.

[hakkapelitta]
0

Åh vilken skönhet! Och blå är han, jag är så svag för blått så det fiiiinns inte!! Kyss

twistnshout
0

Grattis till din nya katt!  Glad

cleo
0

#21 Ja, det är så otroligt att ha fått ha en sån underbart personlig katt. Hans personlighet var så enorm.

Kan fortfarande småle åt, när han vägrade para honor när jag var i närheten. Hade inte Connie kommit med sin hona och velat prova ändå, så hade vi väl aldrig fått några ungar. Han gick ju alltid fritt eftersom han inte var intresserad av damer utanför parningsrummet.Skrattande 

Kan inte låta bli att lägga in en bild på honom här. Jag är glad att jag tack vare Zandrinos, har hans vackra son Nelson.

Mackerel

Zandrinos Nelson OSH a (son Till Klara & Mackerel)

FreeZing
0

Vacker Kyss

Nonimonos
0

Grattis till en ny pojk.

Rithwa
0

#25 Jag har haft många siameser under 22 års tid men aldrig en katt med som personliget som Kobold, jag vet precis vad du pratar om. Bilden du har lagt ut på Mackarel är så vacker med uppsträckt hals  han var så vacker.  Lägger ut en bild av Kobold med samma uppsträckta hals. Visst är dom lika.

Hoppas att du inte misstycker.

Zandrinos
0

Mycket vackra pojkarKyssKyssKyss

cleo
0

#28 Nej såklart, jag hade hoppats det skulle komma en bild! Han är så fin och man ser att han har samma personlighet. Skrattande

Lika fina, lika vackra och med samma underbara mentalitet…Kyss

hecajon
0

Kyss Jag har ju en liten förkärlek till blåspottade nu för tiden(svart är fortfarande lite högreSkrattande), så vacker han är din nya kille, GRATTIS! Molly OSHa24 skickar goa tasskramar i massor!!!

kalindas
0

Så fin Nelson är! Odin hälsar till sin bror.Glad

/Elisa

HasseH
0

Ursäkta att jag frågar Cleo, ni kanske har skirvit massor om detta tidigare, men vad hände med Mackerel? Han ser superhäftig och speciell ut på bilden, och hans son är också jättefin!

cleo
0

#33 han dog av akut tarmvred.  Ja jag är så glad att jag har Nelson.

Nelson bor med vår andra hankatt Niro . Först trodde vi inte det skulle fungera men men inte ett gruff utan han och Niro älskar varandra, de ligger och solar tillsammans omslingrade varje dag.

Nayak
0

Vilka fina killar ni har! Kyss

Attacks
0

Makrellen er en av de aller nydelige elskelige kattene jeg syns Okonor har hatt. Det er så godt han lever videre i noen barn,men mest av alt i hjertene på mange.

Håper han nye blir minst like god som Makrellen.

kattguld
0

Så fin han är. Grattis till din nya katt, Cleo!

Rovardotters
0

Mycket vacker gosse!Kyss

HasseH
0

#34, vad sorgligt! Måste ha varit fruktansvärt för er.

Attacks
0

Nå er det gått 1 mnd,og nå er det nok snart tid for blodprøven.Jeg krysser finger og tær for at det er i orden for kjekkasenKyss

Rithwa
0

Är det möjligtvis så att det är ny katt på gång och får man fråga varifån denna gång.