Renskav / Lammskav?
I går upptäckte jag att vår mataffär hade förpackningar med renskav och lammskav i frysdisken. Jag har för mig att jag läst i en annan tråd att man kunde ge det till katterna men sök-funktionen tycks inte funka så jag kan inte hitta den tråden nu.
Hur ger man ren-/lamm-skav? Rått? Kokt?

Men det måste du ju äta själv!
Mums fillibabba
Fast här är det en vegetarisk kvinna du snackar med 
En av mina katter fick dietmat med renskav som bas. Jag kokade den lätt, men jag är ingen expert.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
(jajamen, jag är vegetarian sedan många år och har dålig koll på det här med kött
)
# 3: Var det dietmat för att katten var dålig i magen eller förstoppad möjligtvis? Jag vill minnas att jag läst någonstans att renskav kunde ge lös mage, eller hur det nu var…
Jag lyckas inte få sök-funktionen att funka, är det någon annan som minns en tråd där det pratades om renskav?
NU funkade sök-funktionen äntligen! Hittade tre gamla trådar där renskav nämndes, men skulle gärna vilja veta mer om det är någon som ger sina katter detta eler lammskav! 

#4…då vet ju iallafall inte vad du missat!

#4 Hon var rektalt inkontinent. Alltså enkelt sagt; det stänkte diarré så fort hon släppte väder. Jag valde renskav, för att det är en proteinkälla som är ovanlig och inte finns i kattmat. Efter 6 månaders diet var hennes tarm helt läkt.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
# 7: nämen lilla stackaren! Vad bra att renskav-dieten gjorde susen! 
# 6:

Jag har försökt att få tag på lammfärs i affärerna utan resultat, skulle jag kunna använda renskav istället som ett extra protein tillskott? Graderingen mellan nöt, lamm, fläsk och renkött i nyttighet, vad är den? Mina gillar inte nötfärs, så just nu är det äggula som enda alternativet till det.