Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 1570 ggr
MijmuPix
0

Renskav / Lammskav?

I går upptäckte jag att vår mataffär hade förpackningar med renskav och lammskav i frysdisken. Jag har för mig att jag läst i en annan tråd att man kunde ge det till katterna men sök-funktionen tycks inte funka så jag kan inte hitta den tråden nu.

Hur ger man ren-/lamm-skav? Rått? Kokt?

Avions
0

Men det måste du ju äta själv!FörvånadMums fillibabbaTungan ute

[hakkapelitta]
0

Fast här är det en vegetarisk kvinna du snackar med Flört

Nilla
0

En av mina katter fick dietmat med renskav som bas. Jag kokade den lätt, men jag är ingen expert.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

(jajamen, jag är vegetarian sedan många år och har dålig koll på det här med kött Tungan ute)

# 3: Var det dietmat för att katten var dålig i magen eller förstoppad möjligtvis? Jag vill minnas att jag läst någonstans att renskav kunde ge lös mage, eller hur det nu var…
Jag lyckas inte få sök-funktionen att funka, är det någon annan som minns en tråd där det pratades om renskav?

MijmuPix
0

NU funkade sök-funktionen äntligen! Hittade tre gamla trådar där renskav nämndes, men skulle gärna vilja veta mer om det är någon som ger sina katter detta eler lammskav! Glad

Avions
0

#4…då vet ju iallafall inte vad du missat!CoolSkrattande

Nilla
0

#4 Hon var rektalt inkontinent. Alltså enkelt sagt; det stänkte diarré så fort hon släppte väder. Jag valde renskav, för att det är en proteinkälla som är ovanlig och inte finns i kattmat. Efter 6 månaders diet var hennes tarm helt läkt.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

# 7: nämen lilla stackaren! Vad bra att renskav-dieten gjorde susen! Glad

# 6: Tungan ute Skrattande

hecajon
0

Jag har försökt att få tag på lammfärs i affärerna utan resultat, skulle jag kunna använda renskav istället som ett extra protein tillskott? Graderingen mellan nöt, lamm, fläsk och renkött i nyttighet, vad är den? Mina gillar inte nötfärs, så just nu är det äggula som enda alternativet till det.