Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 839 ggr
sighni
0

Agera emot djurförsök!

Skickar en länk till ECEAE:s hemsida. ECEAE betyder the European coalition to end animal experiments och är en koalition mellan olika europeiska djurskydd- och djurrättsorganisationer som arbetar gentemot EU för att förbättra försöksdjurens villkor alt. få bort djurförsöken. Länken går till en av deras nuvarande kampanjer och därifrån kan du navigera till en sida för att agera mot djurförsök. Just nu pågår en översikt av ett djurförsöksdirektiv och vi har världens chans att förbättra för försöksdjuren. Du kan via ECEAE skriva till våra EU-ledamöter och be dom rösta rätt. Där finns också mycket information om ejdjurtestade hygienprodukter. Vilka godkända märken som finns i Europa och ett brev att skicka till sitt favoritföretag om nu det inte finns med på listan över godkända företag. några av deras andra kampanjer är alternativa metoder och primater i djurförsök.

http://www.sv.eceae.org/a1_directive.php

Nayak
0

Det där är bland det vidrigaste som finns.

Om det har medicinsk nytta så kan jag acceptera vissa försök, men aldrig att man testar hygien- och skönhetsprodukter. Det finns så det räcker och behövs inga nya. Fast tilverkarna vill ju tjäna pengar förstås.

hannele44
0

jättebra initiativ..ska genast göra vad jag kan för de stackarna som ska plågas för att vi ska lukta gott eller annat oviktigt..

sighni
0

Läs gärna stiftelsen forskning utan djurförsök www.stifud.se och Djurens Rätts hemsida www.djurensratt.se för att se att även medicinska djurförsök är oetiska och kan ersättas i många fall. Med tanke på den låga prioritet djurfri forskning har är det otroligt att det finns så mycket djurfri forskning som det ändå finns. Hade anslagen varit större och prioriteringen högre hade naturligtvis fler djur undgått lidande och död.

hannele44
0

Jag stödjer djurens rätt och många andra djur rätts organisationer och jag,personligen,anser att allt plågeri i vilket syfte det än må vara är FEL!

sighni
0

#4 Glad