Siames iFokus

Siames

Etikettsjukdomar
Läst 1613 ggr
Liljekatten
0

Liljekattens Oj oj!

Ja, så heter en av våra små kattungar och denna lilla tjej har oroat mej mycket. Hon är den lilla som föddes med två navelsträngar. En på magen precis som vanligt och en lite tunnare mitt på ryggen vid skulderbladen. Hon har gått upp lika bra som alla andra och varit lika pigg och allert. Men med största sannolikhet måste hon opereras när hon blir äldre eftersom där navelsträngen satt på ryggen har det bildats en kanal rakt ner i ryggen. Vi vet ju inte hur långt ner den går och med maximal otur slutar den i ryggmärgen och då kommer lilla Ojoj! inte att få leva särskilt länge. Förhoppningvis slutar den innan och det räcker med en mindre operation och hon är som ny igen.

Hon har en annan defekt också. Hennes bröstkorg är kortare än normalt. Kanske bara två tredjedelar av en normal. Detta verkar inte bekomma henne ett dugg.

Som ni kanske förstår så har jag grubblat mycket på vad jag ska göra med henne. Jag har inte velat behålla henne eftersom vi har tillräckligt många katter som det är och jag har inte hittat nån i familjen som vill ha henne heller. Inte lätt att hitta nån man litar på som är villig att ta sig an en kattunge som kanske, om man har otur, inte lever mer än ett halv år till. Att sälja henne var utslutet.

Men nu har det ordnat sig på bästa sätt! Hon flyttade idag till min veterinär som länge önskat sig en siames. Hennes man är också veterinär så hon kommer ju att ha tillgång till bästa tänkbara omvårdnad om/när nåt skulle hända henne. Jag är så glad! Hon får två kattkompisar och två hundkompisar också.

Jag fick rådet när hon bara var ett par dar att jag skulle ta bort henne, men det kunde jag ju inte göra. Chanserna är ändå väldigt goda för att hon kommer att få leva ett långt och bra liv.

Jag är så lycklig över att det löst sig så bra för henne och jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att hon får leva ett långt friskt liv.

Zandrinos
0

Oj oj, så söt man kan va. Så skönt att hon får ett nytt hem, med expertis dessutom…Lycka till, lilla kattKyss

Beige
0

Vilket passande hem för Oj Oj. (och vilket bra namn hon har)

Jag hoppas att hon får ett långt och lyckligt liv i sitt nya hem. Söt och speciell liten tjej.

flis
0

Vilken tur hon har som kommer till ett vet-hem. Nu slipper du oroa dej. Hon är jättesöt.Kyss

kalindas
0

Hon är så söt den lilla tösen! Kyss
Hoppas att hon får ett långt och bra liv!

/Elisa

Nilla
0

Förstår att du inte kunde ta bort henne. Så mysko med en navelsträng på ryggen! Härligt att hon fått ett hem. De kommer säkerligen göra allt för henne. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

VAd skönt! Måste ju kännas underbart för dig att ha hittat ett så perfekt hem. Skrattande

[lisme]
0

Snakk om perfekt hjem for den lille skjønne jenta! Og du verden for et supert navn hun har fått! Skrattande

Liljekatten
0

Ja, jag är så glad att det löste sig på detta sätt. Jag antar att annars hade hon väl blivit kvar här hemma i alla fall….

Toyza
0

Underbart med lyckliga slut. Ett veterinärpar…..Ojoj hade väl inte kunnat få det bättre, med tanke på situationen.

Hoppas vi får möjlighet att följa henne i framtiden .Skrattande

/Toyza

nelliots
0

WOW vilken tur mitt i oturen. En STOR lycka-till-puss till Oj oj!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Nayak
0

Det var roligt att höra! Skrattande

Himmeltinden
0

Så hærlig at det gikk så bra til slutt..lykke til lille fine pusen ;)

hoffens
0

Jag förstår att du är lycklig. Du har fått det perfekta hemmet för henne. Jätte söt kattunge,  lycka till lilla kisse.

Tozzi
0

Hoppas att det kommer att gå bra för lilla tjejen!

hecajon
0

Det kunde ju inte ha slutat bättre för lilltösenKyssGlad

SacredSouls
0

Så flott at hun fikk et så supert hjem.Kyss Det kunne jo ikke vært bedre.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
0

Härligt att du har hittat ett hem till henne!
Hade varit spännande att höra hur det går för henne.

alltidsiames
0

Det ger ju veterinären mer erfarenhet också! Bra lösning för alla!

HasseH
0

Men vad härligt att det ordnade sig så perfekt!!

sighni
0

Vad glad jag blir att det ordnade sig så fint för henne. Hon är så söt! Jag kan nog gissa vilka vetr. det är. Om jag gissar rätt har hon haft verklig tur lilla ojoj. Matte är jätteduktig! Henne har jag goda erfarenheter av.