Buffande killar
Det bästaste och mysigaste kattkel jag vet är när man får en kyss i fejset :-) Ni vet en sån där smekande men ändå ganska hård kindbuff.
Av alla katter jag haft och har nu så är två av dem riktiga buffkarlar - Munchi (lille hittekatten som blev kvar här) och the one and only Ozzi. Jag har aldrig haft en hona som gjort så. Visst är det typiskt hanar att kela så eller har ni någon erfarenhet av ansiktstokiga honor?
Jag har hört att det har något med körtlar de har i huden framför öronen, att de vill att man ska lukta precis som de. då kanske det inte vore helt orimligt att det var vanligare hos hanar, främst då okastrerade. Fast min mor har en korathona som buffar med en sällan skådad javlarannamma.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Ja det är typiskt hanbetennede. Vår fertile hane Tzetze älskar att kela och buffar riktigt hårt. Mysigt ibland, men kan vara lite jobbigt när man oförberedd sitter med en kopp varmt te eller kaffe och han hoppar upp och ska buffas. 

Visst är det skillnad på tjejer och killar?
Hi hi
Någon gång i min framtid så kommer det nog komma in en kille i mitt hem,(katt förstås
)så coola och lugna till skillnad mot tjejerna man har

#1 Ja, det där med körtlarna har jag också läst om. Låter rimligt, men tråkigt. Man vill ju att det ska vara kärlek och enbart kärlek som är upprinnelsen till deras buffande :-)
#2 Gud, vilken ljuvlig bild 
#3 Känner igen det där med téet :-))
#4 Ja, jag kommer aldrig att leva utan pojkarna (katter givetvis), men kastrerade flickor duger bra de också:-)
Nemesis kramas som en idiot!! Nästan så det blir jobbigt. Han är så förtjust i detta, att han hoppar upp från golvet för lite akutgos/headbutting. Han brukar också hålla en tass på vardera axel för bästa buffkramförmåga! När han var liten och inte lika kraftfull i sitt headbuttande hoppade han upp på axeln och buffade därifrån