Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 10175 ggr
SergeantHanna
0

P-piller till hankatt?

Jag har läst på flera ställen att ett halvt p-piller i veckan kan lugna ner en hanig hankatt.

Pascal har de senaste dagarna börjat gå runt och brunstvråla här hemma, och försöker bestiga sitt (lilla) damsällskap. Hmm…

Han är tröttsam att lyssna på när han går runt på nätterna och skränar, och det är jobbigt att han stressar upp sig, och så klart att han försöker bestiga våran lilla tjej.

Hon tar allt vara på sig, spottar och fräser när han är och trampar på henne för mycket. Däremellan tar hon det med ro, så hon har inte ont av hans fasoner.
Det är mest av allt han själv som inte mår bra av beteendet.

De har de ju så himla mysigt ihop, men så kommer de här casanovaanfallen när han bara har en sak i skallen.
Hon är ju bara en liten bebis, och det är han ju själv också egentligen… 6 månader, och hålla på så.

Värt att prova med p-piller i alla fall, det kostar ju inte så mycket. 

Bra och dåliga erfarenheter av att stoppa i hankatt p-piller?

ossilian
0

Ska han användas i avel? Om inte tycker jag att du ska skippa att ge honom  p-piller och i stället kastrera honom snarast. Kåtvrål är inte kul Skrattande

Att han bestiger behöver inte vara ett sexuellt beteende heller utan kan också handla om dominans i leken.

SergeantHanna
0

Ja, jag vill gärna att han ska kunna bli pappa till en kull i alla fall.
Han är en kalasgo kille, som skulle få träffa lite andra fina tjejer också om han håller sig i skinnet.

Dominans i leken, jo, det hade jag nog föredragit, men när han även försöker bestiga henne medan hon äter, när hon sover, medan hon går på lådan (!)… Det känns lite hopplöst.
Och vrålandet… GUD vilket vrålande…

Så p-pillren är ett försök, hjälper det inte så ryker juvelerna.
Det vore väldigt synd.

ramithi
1

Jeg har prøvd P-pillen  mine hannkatter med godt resultat. Ikke på Luke men om han blir for vill og ikke til å holde rolig så vil jeg også gi han. Min dyrlege sier dem fint kan pare om hannkatten går på p-pillen men da er det verre med p-sprøyten som min dyrlege ikke bruker. Hannkattene blir litt roligere og ikke så stressa som dem kan bli. Så hos meg fuket det fint men det behøver ikke å gjøre det hos alle. Min hannkatt gikk på to piller for uka prøvde først 1 pille men det var for lite.

Så jeg vil ønske deg lykke til.

SergeantHanna
0

#3 Bra att veta att det har fungerat i alla fall för någon, och att det kan krävas mer än en halv tablett.
Jag ska försöka få tag i min veterinär imorgon, de har lite konstiga telefontider.

Hoppas hoppas hoppas att han ska bli lugnare om han får ett litet piller.

Zandrinos
0

Du kan ju testa med p-piller, har du tur så lugnar han ner sig. Av egen erfarenhet är det svårt att ha en fertil hane tillsammans med en liten hona, hanen är hela tiden på den stackars lilla.

SergeantHanna
0

#5 Men han är ju så liten, bara 6 månader! Jösses pannkaka…
Är det inte lite väl tidigt att börja så redan?! Några vuxna damer har han ju inte träffat. Borde inte lillan lukta bebis?

kalindas
0

En del hanar börjar kissa och bli fertila redan vid 5 månader. Kategori 4 katterna är ofta tidiga. Så han kan mycket väl vara fertil.

/Elisa

Attacks
0

Jeg har hatt hannkatt som kunne lage bebiser fra han var 6 mnd,så det går godt an. Ellers hadde jeg kanskje ville prøvd noe homeopati midler. Jeg er litt i mot å stappe i p-piller på kattene,hann eller hunn.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SergeantHanna
0

#7 Jag borde raska på och trycka i honom piller innan han börjar kissa då kanske… Hittills inget kissande, bara vrål, vrål och mera vrål.

#8 Jo visst känns inte jättebra att stoppa i katten piller, men det känns som att det enda alternativet annars är att kastrera honom.
Du har inget förslag på något homeopati-alternativ man skulle kunna prova annars?

Attacks
0

Ta kontakt med av Karitzy her på forumet,hun er homeopat eksperten på katt i Norge omtrentFlört

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nayak
0

En p-spruta = 10 Promon har jag för mig.ObestämdSamma mängd verksamt medel alltså.

SergeantHanna
0

De homeopatmedel som man kan använda är i så fall
Platinum metallicum (mot urinmarkering) eller Gelsemium (mot könsdrift). Jag har abslout ingen aning om hur jag ska få tag på dessa preparat i min stad, och om de kommer vara i "kattvänligt" format så att de går att dosera på ett bra sätt.

Visserligen finns det iväl nte supermycket dokumenterat om p-pillers effekt på hankatter, men det finns desto mindre dokumenterat om effekterna av att pilla i katten dessa två preparat Obestämd

Jag har i alla fall hittat en uppfödare som jag ska fråga lite mer, som hade sin hankatt på p-piller under en tid, med önskad effekt, och han blev sedan pappa till friska bebisar.

#11 P-spruta har sänkt könsdriften för vissa hankatter under lång tid efteråt. Större risk för biverkningar med p-spruta verkar det som.

P-piller ser ut som det billigaste och mest praktiska alternativet att pröva.

cerwinvegas
0

Jag är i samma dilemma som du…

Jesse är på lilla Faith imellanåt & han vrålar mycket han med..Jag har pratat med vet & jag kommer prova piller..Jag tycker heller inte om att ge katterna piller men vad gör man??Och under en kortare period i deras liv när situationen ser ut så här.

Nayak
0

En spruta räckte 2 månader här. Alldeles lagom. Han slutade vanka, vråla och pinket luktade inte avgrundsvidrigt längre. Sen gick det ur kroppen och han hade några honor och det blev inga missbildningar. Det är väl det, plus dålig fertilitet man är rädd för. Men jag informerade honkattsägarna om att han fått medel och när. Det tycker jag man ska göra så dom kan välja en annan hane.

Jag tycker sprutan var bra och tog udden av problemen. Piller hade aldrig räckt, om han inte fått 10 stycken förstås.

Det finns en homeopat som heter Anna-Lena någonting… Hon finns i Sörmland och skickar hem efter att man betalat. På kuvertet stod det "Mellan fyra tassar" tror jag.

Googla!

SacredSouls
0

Jeg vil absolutt ikke anbefale p-sprøyte. Der har jeg hørt så mange negative bivirkninger og t.o.m at de ikke har kunnet lage barn etterpå.Min veterinær vil ikke sette sprøyten engang om det er meningen at katter skal til avl senere.

Jeg var så dum at jeg satte sprøyten på Jöback da han var ung og det tok laaaang tid før han fikk til å lage bebiser. (over 6 mnd) og han roet seg overhodet ikke av sprøyten heller.Så den hadde null effekt men bare bivirkning.

P-piller er et så mye bedre alternativ. Enten så fungerer det eller så gjør det ikke og det er jo snakk om mye mindre hormoner.

Jeg ville iallefall prøvd det først og vi har hatt god effekt av det hos oss.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

tuska
0

# 15  Hur ges p-piller till en fertil hane. har hört en tabl tre dagar i rad sedan 1 i vecka.    Hur länge kan man  hålla på så  ??

Jag gillar inte tanken att behöva den behandlingenObestämd

SacredSouls
0

#15 Det er jo snakk om en overgansperiode bare og jeg er helt enig deg. Man har jo ikke lyst til å gi det men om alternativet er Kastrering og man ønsker et kull så synes jeg det er mye bedre enn sprøyten.

Min Jöback fikk dessuten forstørrede brystkjertler av den sprøyten og jeg vet om en hannkatt som fikk det av p-piller også.

Jeg har hørt litt forskjellig jeg også.Fra kun en dag i uken til å gi hver dag i fem dager forså å vedlikeholde ved 1-2 i uken.

Jeg ser iallefall p-piller som sikrere enn p-sprøyten og de går fort ut av kroppen.

Et lite ps fra meg : uansett så synes jeg det er viktig å diskutere det med sin egen veterinær først Glad

Kapusta
0

Många veterinärer skriver inte ut p-piller till hankatter då det kan ha väldigt negativa biverkningar. Jag känner flera personer som har gett sina hankatter (olika raser) p-piller och där hanen sedan fått juvertumörer (!) och dött/fått avlivas.

Zandrinos
0

Vi har haft en siameshane, som  fick juvertumör. Vi opererade honom en gång, men det kom tyvärr  tillbaka ganska snabbt och då blev han rejält sjukGråter

Han fick ALDRIG varken p-piller eller p-spruta..kastrerades vid ca. 10 mån. ålder.

Nilla
0

Jag gav min Ocicatkastrat p-spruta pg a att han var så dominant mot min då fertila Siameshane. Det hjälpte inte ett smack.

Planerar man att ha sin hane fertil och ta några kullar, får man nog förbereda sig på vad som komma skall…dvs:

• Parningsrop och vrål som kan lyfta taket. = Köp öronproppar på apoteket.
  • Kisseri = stäng till sovrummet, täck soffan med vaxduk eller inkontinensunderlägg.
  • En ständigt rastlös katt som vandrar omkring. = aktivera katten extra mycket med lek, apportering och uppmärksamhet.
  • Katten kan av sin drift gå ner sig och behöva extra näringsrik kost/fetare mat.
  • Du bör ha ett extrarum, där katten kan vistas när du inte är hemma. Träna katten att gå i blöjbyxa när ni är hemma.

Visst, har man riktigt tur är hankatten "torr" och kissar bara på lådan, men det hör väl inte till vanligheterna. De flesta hanar kissar. Är du inte beredd på detta, bör du kanske kastrera honom redan nu.

Min gissning är, att han utövar ett dominansbeteende på lilla Maxima. Ha många liggplatser, gärna högt upp så att hon kan ta sig undan om hon blir trött på honom. Håll koll på att hon klarar av att freda sig.

Jag skulle inte satt honom på piller, om jag var du. Ta dig ett snack med din uppfödare. Hon kan nog ge dig bra råd.

Isaac är också "på gång", men det har ni ju redan sett i en annan tråd. (I den bestiger han Gucci… Skrattande )

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Det går veldig godt ann med hannkatter som ikke markerer. Ingen av mine har noen gang markert,unntatt en,han var en skikkelig "pissnisse".

Men jeg holder jo ikke hannkattene fertile i mange år,jeg syns alle fortjener ganske unge kastrat tilværelser.

Nå har jeg 2 gutter samtidig,og ingen av dem makrerer rundt om i huset. Tenor makrerer på doen sin,og har hendt en bitteliten dam i badekaret, og en liten dam på gulvet,men da er det fordi der er løpetid i luften. Pappa til Tenor markerte mye,men Tenor har som sagt vært veldig enkel enda.

Major har både en far og bestefar som ikke markerer,meg fortalt av oppdretter.Glad

[hakkapelitta]
0

Vill åh det grövsta varna för p-piller till hankatt. Jag gav endast 3grr totalt till min hane och han fick svällda juver med MJÖLKproduktion, varav mjölken kom ut blodblandad Foten i munnen

Annestoa
0

Jeg har holdt hannkatter en stund (nå er de kastrerte alle sammen). Jeg har gitt gestafortin til en av hannkattene mine i 1996 og i sprøyteform etter anbefaling av andre hannkatt eiere. Man lytter gjerne på drevne hannkatteiere….

Det funket ikke i det hele tatt. Ble ikke roligere og det resulterte også i at han fikk verkebyll som måtte tømmes. Den var enorm! 6 år senere fikk han dødlig jurkreft og veterinæren var nesten 100% sikker på at det var hormonene han fikk tilføret som var årsaken. Jurkreft er sjeldent på hannkatter forøvrig.

Jeg er i mot p-piller på hunnkatter men skjønner at noen MÅ bruke det og i kontrollerte former. På hannkatter har jeg ingen forståelse i det hele tatt.

Da ville jeg prøvd alternativ medisin i stedet. Eller sette på bleier på hannkatten:-)

Attacks
0

#23 Dessuten er der jo mange lekre bukser å få på dagens marked hehe Skrattande

SacredSouls
0

#19 Gråter Uff så forferdelig.

cleo
0

Jag hade absolut INTE börjat hormonbehandlat en växande katt. jag är emot hormoner till djur för det har trots allt visat sig vara skadligt absolut inte riskfritt, sjukdomar som cancer är inte ovanligt som följd. Man behöver inte hormonbehandla långvarigt för att dessa sjukdomar ska uppstå.

Det är inte lätt att hålla hankatt och klarar man inte av det ska det inte innebära att man stoppar i sin katt preparat som skadar den.

Stå ut eller kastrera din katt är mitt bästa råd som katten mår allra bäst av

SergeantHanna
0

Jag har pratat med min veterinär, och hon har skrivit ut ett recept.
Jag har inte hämtat det än.
Hennes rekommendationer är att börja med så låg dos som möjligt, en halv tablett, eftersom de främst är till för att han inte vara så uppstressad.

Det som är det jobbiga är inte främst vrålandet, för det kunde jag stå ut med om han verkade må bra, och bestigandet, för Maxima tar det med ro.
Men han är rastlös och orolig, och stressar upp sig när han rantar runt och vrålar.

Så det är inte för min skull jag vill prova piller till honom, utan för kattens skull.

Maxima klarar sig, hon skäller på honom när han är för påflugen, och däremellan är de kompisar.

ossilian
1

#27 Fast om det inte är för din skull, kanske du ska strunta i att ge honom p-piller öht. Jag tänker att det han pysslar med nu är ju faktiskt naturligt för honom. Måhända du förmänskligar honom lite. Fast jag ska kanske inte säga nåt, har ju aldrig själv haft en fertil hane en längre tid :-))

#26 Bra skrivet!!!

Nilla
0

#27 Att han "rantar runt och stressar upp sig", är fullt normalt hanbetéende. För hans skull bör du forsätta låta honom ranta runt eller kastrera direkt. Lyssna på råd från erfarna uppfödare #26 och hormonbehandla inte ett ungdjur. Glad

Nilla

SergeantHanna
3

Det är väl naturligt att ha mensvärk och ha ont när man föder barn också… Men finns det en lösning som kan mildra problemen så
varför inte.

Jovisst, det kan verka som att jag förmänskligar honom.
Det är väl helt naturligt att ranta runt och vråla, inte sova,
inte äta som vanligt och stressa runt som en höna.
Men allt som är "naturligt" behöver ju inte
vara trevligt att gå igenom för det.

Nilla
0

Har du missat de biverkningar som kan följa på hormonbehandling? Vågar du riskera, att Pascal får uppsvullet ljuver med blodblandad mjölk och ev fertilitetsproblem senare i livet? Läs tråden noga igen.

JA, det är fullt naturligt beteende för en fertil hankatt. Det är inte alla uppfödare, som orkar hålla en. Glad

Nilla

kalindas
0

Har du honor till honom? Är det någon som vill låna honom i avel?
Om inte, så mår han klart mycket bättre om han slipper piller. En frustrerad hane som inte får para är varken roligt för dej eller för honom…

Gav min Odin piller ett par gånger för att dämpa honom medan jag väntade på Skatan skulle löpa.
Ska ärligt säga att jag inte tyckte om det och någon större nytta gjorde det inte heller. Kastrerade honom därför fortare än jag önskat, för att han skulle slippa vara stressad och frustrerad.

Däremot har p-piller hjälp en del kastrerade hanar som är stressade, kissar och uppför sig hanigt. Men även där är det ett risktagade.

Så hade jag varit dej och inte kände att han måste få en kull efter sig. Då hade jag kastrerat honom nu.
Antingen det eller får du överleva hans sjungande. Kissar han inte så är det ju ganska lugnt. Bortsett från att han mår dåligt av stressen då…

/Elisa

SergeantHanna
2

Det är alltid risker så fort man stoppar något främmande i kroppen.
Biverkningar finns, JA, men det är inte alla som drabbas av dem.

Sjukdom kan man få utan att ha stoppat i sig nånting alls.

Om jag är så vek så att jag inte orkar ha en fertil hankatt, som bara de allra vassaste klarar av, så ska han kastreras.

Tack för idiot-stämpeln i pannan. Man behöver inte vara nedlåtande för att man vill få fram sitt budskap.

Om vi påbörjar en behandling med p-piller på katten så kommer
vi att gå på hälsokontroller med jämna mellanrum hos veterinären under hela behandlingstiden.

Jag har pratat med flera olika veterinärer. Jag är inte helt borttappad.

SergeantHanna
0

#32 (inlägg 33 var inte menat till dig)

Jag vill gärna att han ska få bli pappa till en kull med vår tjej.
Han kan lånas ut om det finns intresse.

Än så länge inget kissande, men ett väldigt vrålande och rantande.
Så han är väldigt stressad. Han äter inte som vanligt, han sover inte på nätterna och så dessa påhopp på lillan. Han har ingen ro i kroppen alls.

P-pillren är alltså ett försök, för att förhoppningsvis kunna undvika
att behöva kastrera honom för tidigt.

Om det av någon anledning inte skulle fungera med pillren, då blir det Kastrering.

kalindas
0

Stressen kan gå ner när han förstår att lilltjejen hör hemma hos er, men det är inte säkert…
Sen måste du passa dem extra noga om han är fertil, så han inte parar henne för tidigt.
Förstår mycket väl att du vill att din goe kille ska få blir pappa till den lilla nya tjejens bebisar. Men försök att undvika piller om det går…

/Elisa

SergeantHanna
0

Pillren är som sagt utskrivna men ännu inte hämtade.

Han har nästa vecka på sig att visa om han kan lugna ner sig.
Kan han sova mer än en halvtimme åt gången, och äta ordentligt så är det ju alltid något. Annars provar vi med piller.

En av veterinärerna jag har pratat med tycker att vi ska prova att ge honom piller periodvis. Alltså göra uppehåll emellanåt och se hur han beter sig, och om man kan sänka dosen.

Nilla
0

Jag antar, att det är till mig du ägnar inlägg 33? Nu tycker jag faktiskt att du tar i lite.

Som du märker i tråden, finns det medlemmar som reagerar starkt på att ge p-piller till ett ungdjur. Jag är en av dem. Jag har dessutom kullbrodern till din katt. Detta gör att jag "ömmar lite extra" för just din katt. 

Jag vidhåller, att jag tycker du bör diskutera saken med din uppfödare. Glad <-- observera glad & trevlig smiley.)

Nilla

Zandrinos
0

Det är inte lätt att hålla avelshanar….inte så konstigt att det är brist på domFörvånad

Hoppas han lugnar ner sig lilla "vrålapan"Kyss

SergeantHanna
1

#37 *mutter mutter* Bland andra till dig. Jamen jag tar faktiskt lite illa upp när jag sträcker ut en hand och frågar om råd, och responsen känns mer som uppläxningar och hyttande fingrar. ALLA tycker inte samma sak, och det finns ju de som har positiva erfarenheter också.

Jag begriper att alla som har haft invändningar vill katten VÄL och ingenting annat. Jag tar åt mig all fakta som kommer upp, men muttrar irriterat över att det inte känns bra med pekfingerhyttandet som om jag var lite bakom flötet.

(Jag har försökt att få tag på datorlösa Hoffens på telefon, men har inte fått tag i henne).

Nilla
0

Då kan jag upplysa dig om, att Hoffens ligger i influensa. Försök om ett par dagar på hennes hemnummer, ej mobil. Flört

Nilla

SergeantHanna
0

Nämen usch, det var ju ingen höjdare.
Ja, då får hon krya på sig ett par dagar och så får vi prata sen.

SacredSouls
0

Sergenthanna ba ikke om en diskusjon men råd om p-piller eller ei.

Ingen her inne er veterinærer og jeg synes virkelig at dette er noe som bør diskuteres med ens egen veterinær!! Man kan komme med anbefalinger men det er ikke mye høflig å idiotstemple mennesker som det blir gjort i denne tråden.Förvånad 

Alle har vi forskjellige erfaringer og det går an å fortelle om de på en ok måte uten å drite ut andre mennesker på veien.

Sjelden jeg blir sint men nå ble jeg det.Er det sånn man skal møte ganske nye siamesereiere! Som høyt på strå oppdrettere som tror og mener de kan alt her i verden.

Til Sergenthanna:

Nå er jo jenta di ganske nyinnflyttet (eller tar jeg helt feil nå) Det er jo ganske vanlig at gutta blir ekstra kjærlige da av den fremmede lukten og jeg tror han vil roe seg ned når han skjønner at det er litt tidlig å lage bebiser og hun lukter litt feil Glad Så jeg synes du skal  vente det ut littegrann for å se først.

Jeg så nå at det var broren til Nilla sin så da er han veldig ung fortsatt. Da er det veldig tidlig å gi p-pille og det hadde ikke jeg gjort heller. Men prøv å vent å se.Han slutter sikkert med jagingen sin for en periode snart.

kalindas
0

Hoffens är bättre nu. Jag pratade med henne i telefon i morse.

Kom på något nu som jag och jag tror alla i tråden har glömt.
Innan du funderar på p-piller.

Åk och köp en eller två Feliway ampuller som man sätter i eluttagen. På en del katter kan det göra en otrolig skillnad.

Kalindas Tula gick från vara en stressad otrygg hona som kissade i sängen. Till en katt som en timme efter doften satts i uttagen. Ramlade ner i en hög och stensomnade..Glad
Sen var hon "normal" igen.

Själv har jag inte märkt någon större skillnad. Men jag tror man kan behöva en kraftigare dos än jag haft här hemma.

Så köp Feliway och ge det en månad!

/Elisa

SacredSouls
0

#43 Ja Feliway kan fungere. Og masse masse leking så han blir helt utslitt og ikke orker snuse på noe Skrattande

Mye lek er en veldig fin måte å avlede på.

Nilla
1

Jag har fått bassning av min Medarbetare, för att jag inte har hållit mig neutral i diskussionen. Min passionerade sida tar tyvärr överhanden ibland. Jag tar åt mig Lines kritik och tänker på detta i fortsättningen. Glad  

Nilla

SacredSouls
0

#45 Takk..Nå er Line fornøyd igjenSkrattandeTungan ute Hva er bassning?

Nilla
0

bassning=kjeft Skrattande

cleo
0

Det är klart att det kan bli lite obehagligt när man får igång en diskussion, men så är det ju alltid.

De människor som upplevt negativa saker på sina katter på grund av p-piller har ju sett en annan sida av saken. Och nej alla drabbas inte, men skulle man själv stoppa i sig något om man fick veta, att detta kan du få tumörer av? Det är frågan.

Ja det hade man kanske gjor, om det var frågan om att kunna rädda liv. Men annars ställer jag mig tveksam.

Jag har haft en katt som dog av detta, så för mig känns det extra känsligt.

SergeantHanna
0

#42 Å, min norska hjältinna kom flygande och sa allt jag ville säga SkämsGråter Tack Line, du förstod mig precis.

Ja, receptet är ju som sagt utskrivet och vi är överens med veterinären att det ska finnas hemma som nödlösning om han inte lugnar ner sig.
Damen drattade i toalettstolen idag *ehrm ehrm*, och fick bada.
Han måtte ha blivit så förtrollad av att hon luktar blomma nu, så att han kom av sig lite i förförandet Skrattande. Efter badet hade han både tid att fjäska och att spinna en liten liten stund i mitt knä.

#43 Var det ni som snattrade i evigheter så att man inte kom fram tro? Flört

Hur mycket kostar en Feliway? Lägenheten är på drygt 80 kvm, räcker det med en då, eller behöver man två?
Det är ju absolut värt att pröva innan man ger sig in på piller!
Det hade även jag helt glömt bort… Jag hade tänkt köpa Feliway lagom till att vi ska flytta ner till Skåne sen, för att göra flytten odramatisk, men jag hade helt stängt ute det ur tankarna när det gällde det här.

cleo
0

feliway finns som du kan sätta i en kontakt också så att den sprider sig runt lägenheten. kostar några hundringar

Nayak
0

Det står på förpackningen hur många m2 den räcker till. Du kanske behöver 2 om du ska preparera hela lägenheten. Hoppas det hjälper mot skriken. Det blir helt odrägligt, lika odrägligt som pinkande, att ha en som skriker. Jag vet Skrattande

Min pinkhane föresten, han fick en spruta och slutade vanka och ropa, men han pinkade ändå stora pölar. Det blev ohållbart, så för att åtgärda det fick jag en fin beskrivning på "kattebyxor" av Himmeltinden. Hon gör dom av strumpor.

Men antingen var våra strumpor för små eller kattens rumpa för stor för det passade inte alls. Inte en chans att få en strumpa på den baken.

Då köpte jag blöjor och den minsta storleken av Pampers blev perfekt och han gav då upp både pinkande och de sista machotankarna han hade och blev en vanlig kille igen.

kalindas
0

Hon ringde mig på morgonen vid 10 tiden tror jag. Du får väl testa och ringa henne i dag.

För att ta det säkra före det osäkra hade jag nog köpt två Feliway för elutaget.
Det blir en ganska stor kostnad första gången.
Men sen behöver du bara köpa själva refillen. Har du tur så räcker det med en regäl dos Feliway. Flaskan varar i ca en månad.
Om inte så kanske det räcker med en refill nästa gång.
Absolut värt att pröva.

Om han inte gillade tjejen lika mycket efter hennes toabad. Kanske du ska testa att bada/skölja båda i samma schampo. Då luktar dej u samma…

/Elisa

Nayak
0

En annan synvinkel är ju att han ändå kommer att upptäcka att hon löper långt innan någon människa gör det. Och då hoppar han nog på alla medel till trots…Obestämd

SergeantHanna
0

420 kr kostar en med uttag, och refillen går på 210 kr.
Det ska räcka för upp till 50-70 kvadratmeter, så det kanske vore bäst med två Obestämd.

Vi får se hur mycket pengar som trillar in nästa månad, jag kanske får börja med en, och se.

kalindas
0

Jo de är inte billiga tyvärr…Obestämd

Du kan ju testa att köpa ett uttag och en spray om den är billigare.

/Elisa

HasseH
0

Nyfiken på hur det går för er?

Nayak
0

Ja, hur går det med frierierna?

Hoppas han lagt det på hyllan Flört Annars får du kanske bli barnmorska bra mycket tidigare än planerat.

SergeantHanna
0

Han går och vrålar fortfarande, men har lugnat sig jämfört med första veckorna. Så han är inte lika superstressad som han var i början. Det lugnade ner sig lite efter att nykomlingen fick bada. Mamma katt hemma hos Namsooks löpte ju när vi hämtade hem lillan.

Man får gå upp och hämta vrålpellen och bädda ner honom på nätterna, så lugnar han sig.

Jag försöker avstyra de dagliga klätterövningarna på lillan, och hon tar det fortfarande med ro och fattar inte alls varför han vill kramas så konstigt ibland.

Så just nu klarar vi oss. Han äter som han ska, sover lugnt emellanåt, och har inte som heltidsjobb att vråla längre. Bara halvtid sådär Skrattande

HasseH
0

Ja det låter ju bättre i alla fall, även om det inte låter helt ultimat… Så länge ni och tjuren Ferdinand står ut med honom så…

hecajon
0

#58 Hoppas det snart blir semester för hanSkrattande, kanske när du införskaffar Feliway uttaget också, fungerar bra på en del och sämre på andra, håller tummarna att han är den förstnämnda.

[lisme]
0

Om du bruker Feliway som du setter i stikkontakten, så pass nøye på den! Vi har prøvd å bruke det, men merket ingen positiv forandring på kattene. Men etterhvert begynte det å bli veldig sterk, merkelig lukt fra den ene dingsen med Feliway, det utviklet seg til at det ble som en grå røyk. Oppdaget tilfeldigvis hvor den grå røyken kom fra, og skulle ta den ut men den var så varm at jeg måtte bruke en stekepinsett i stål for å kunne ta den ut av kontakten. Skumle saker! Hadde den fått stå lenger ville det begynt å brenne hjemme hos oss. Har hørt flere sånne historier etter at jeg fortalte vår

MalinL
0

#61 Men oj det låter otäckt! Förvånad

SergeantHanna
0

#61 Det lät inget vidare, var det ett ojordat eluttag? (Vad sjutton nu jordning kan heta på norska.. Något att ta upp i Norska tråden kanske? Tungan ute)

[lisme]
0

jording heter det samme på norsk og svensk Flört dette var i et jordet uttak. Ikke forlat Feliway´en alene hjemme!