Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 2040 ggr
alltidsiames
0

söker sia hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Feng 11 mån. i mars -09 som nu löpt en gång, fått ett EX1 och NOM, ett EX3, är testad negativt för de där F-sjukdomarna - söker en hane som hon inte är släkt med. Det verkar vara helt omöjligt. Hon har Marilljos, Yahtzees, Sweet cats; Shivas Leonardo m.fl.  i släkten och bara SIA varav vissa kan spåras till 1966. Helt hopplöst… eller? Hon är brunmaskad av mellanstorlek, apporterar, klättrar i garderoberna, älskar royal canin och mattes räkor eller kyckling, pratar lagom högt förutom vid löpet hehe, älskar sin familj och sin bonnkattskompis. Hon bor i Karlshamn i Blekinge 5 minuters väg från veterinären och lillmatte som är 16 år hjälper till med omvårdnaden.

Snälla, ta kontakt om ni kan hjälpa till! Jag har snart kollat alla hanar som finns på nätet! Hittade en lämplig kandidat hos furstens men de svarar inte på mail.

Hälsningar,

Fengs "mamma"

namsooks
0

Hej!Jag vet hut svårt det kan vara! Kan du inte lägga ut hennes stamtavla.

Mvh//Maria www.namsooks.se

Labolinas
0

Jag tror att Furstens har tagit en paus i avel. Liljekattens har en SIA n21 hane vet dock inget om stamtavlan.

alltidsiames
0

Ska försöka fotografera av stamtavlan, har ingen scanner. Tack för tipset! Är nästan säker på att vi tyvärr är släkt med den katten ni tipsar om… Känner igen stamnamnet. Tack för svar.

hecajon
0

Lägg in henne på Pawpeds till att börja med, sen kan du testpara och leta mellan olika killar där, vad du än vill ha och önskar, då får du direkt se inavelsgrad mm

Nayak
0

Hennes föräldrar kanske redan finns i databasen?

Då räcker det med att maila in hennes egna uppgifter till någon av dom som sköter Pawpeds. Fast en av dom ville ha hela stamtavlorna inscannade sist jag skickade in kattuppgifter, "åtminstone en av dom" bad hon.

Jag föreslår att du kontaktar hennes uppfödare för råd, eller uppfödare som sålt kull för något halvår sedan och hör om det finns en unghane som passar din hona. Om du inte hittar någon i annoserna alltså.

ossilian
0

Vilken fin tjej! Cool look!

Skriv ut namnen på föräldrarna här, så kan vi hjälpas åt med att leka lite på pawpeds.

alltidsiames
0

Inte vet jag om detta blir bra, ska se… Det ska föreställa hennes stamtavla från och med far- och morföräldrarna…

namsooks
0

Vi bor ju en bra bit ifrån varandra men jag har en SIA n hane!

Kolla gärna hemsidan.

www.namsooks.se

Mvh//Maria

alltidsiames
0

Tack ossilian, Blondie är ju en fantastisk skönhet!

ossilian
0

Ja, Blondie är en goding :-))

Här har du länken till sidan vi pratar om pawpeds.

Sök på pappans namn, klicka på testpara, klicka på lägg till (raden under katt 3), skriv in mammans namn och så ska du ha din honas stamtavla som du i sin tur kan testpara.

Har du tittat på sogruppen.

alltidsiames
0

Åh, är det så det funkar! Jag gick in och sökte på en äldre känd släkting och då kunde hon spåras bak till Englands första importer på 1800-talet. Herregud!

Tack för hjälpen!

Här är en "babybild".

alltidsiames
0

Hennes föräldrar är inte inlagda i pawpeds men efter det finns alla med.

alltidsiames
0

Här kommer del 1 av stamtavlan.

[lisme]
0

Hadde jeg væert deg, ville jeg kontaktet oppdretteren hennes og bedt om råd, event oppdretterne til foreldrene hennes.

cujo99
0

http://dakarai.weebly.com/

Länkar till en hane som du troligen inte har i släkten.

Han finns i Göteborg

Nayak
0

Jag tycker absolut du ska fråga Rovardotter eller Cleo, för det är väl dom?, här om råd innan du bestämmer dig.

yahtzeecats
0

#15 Om man tittar i hennes stamtavla så har de väl både Osiris och Ayahtzee Tooh gemensamt.

Rovardotters
0

Nu är det ju extremt svårt att hitta totalt obesläktade siahanar i Sverige men en som skulle kunna fungera med hyfsat låg inavelsgrad är S*Casa el Gatos Sgt Pepper, SIA n eller brorsan S*Casa el Gatos San Francisco Night, SIA n. De finns på SOG:s avelshanelista och är garanterat trevliga och fina hanar, jag har träffat dem båda.

Om du letar efter siahanar med bara SIA långt bak i stamtavlan och som dessutom är mer obesläktade, finns det mer att välja på i Norge. Kanske våra norska vänner här kan komma med bra tips på hanar. Jag är primärt orientaluppfödare även om jag också gör en och annan siames så jag håller inte utkik efter alla nya siameslinjer.

alltidsiames
0

Ja, tyvärr var vi släkt med Göteborgaren på båda sidorna.

Hej Rövardotters! Jag tror att min katts pappa - Rövardotter's Sweet Rafael- är den vackraste hane jag har sett hittills. Lite liten kanske men ett underbart ansikte. Feng verkar vara en kopia av sin farmor enligt de bilder som finns på Internet.

Nu löper min Feng igen, hon rullar sig runt skorna i hallen och säger "skynda på nu då".

Rovardotters
0

Ja, Rafael fick den där härliga charmen med vackra drag och klara färger, vackra ögon. Jag har skrivit ett privat meddelande till dig, kolla det.

SacredSouls
0

Du kan jo kikke på norske Siorbaja også,på oppdrettere og avlshanner der:

http://www.siorbaja.no/

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Vår hane S*Sandvretens Obelix är inte särskilt besläktad med din hona. Bara 0,78% i fjärde generationen. Du kan kolla testparning mellan dem här . Han har oriental i sin stamtavla, men om du inte bryr dej om det så bor vi ju ganska nära varann. Du kan kolla in honom på vår hemsida www.liljekattens.se  Fler foton mailas givetvis om du är intresserad.

alltidsiames
0

Vilka dagar i löpningen brukar ni para på?

Vad skulle det kosta? Jag måste säga att utseendemässigt är han perfekt och vilka fina ungar ni fått efter honom!!! Vilken inavelsgrad tillåter man?

Nu hoppar jag snart upp och ner i soffan av spänning!

Feng har fått kattmynta att rulla sig i ute i köket för att hon ska lugna sig och själv får jag ta en kopp te.

Liljekatten
0

Andra dagen kan vara lämplig att åka på. Jag tar 800kr i parningsavgift och sedan 800kr per kattunge. Jag vet inte vilken inavelsgrad som tillåts, men 0,78% är absolut inget att oroa sig för. Hade 3.12% på min förra kull. Mer än så vill jag inte ha.

alltidsiames
0

Han är otroligt vacker! Ska kolla upp vad sverak säger om Skrattandeinavelsgraden. Kan man få se en helkroppsbild på honom?

HasseH
0

Oj vad spännande!! Tänk om det blir en nät-dejt!

kalindas
0

Vad skulle Sverak säga om Obi? Det kan inte bestämma vilken katt du ska para med. Så länge du inte parar med silver eller en annan ras än godkända syskonraser.

Du tycker ju Obi är fin, din hona löper. Finns inga problem som jag ser….Glad

/Elisa

alltidsiames
0

Det här gick ju bra! Nästa steg blir en kontaktannons för matte, hehe.

Det verkar faktiskt som om du har rätt. Det tycker Feng också, hon sitter på hallmattan och små-jamar. Jag tror minsann hon har packat! Löpningen klingar väl av för denna gången nu. Men om två veckor kanske vi hälsar på den där snyggingen Obelix…

Många tycks ha 6-7% inavelsgrad som högre gräns.

Liljekatten
0

#28 Kanske bättre vi tar det här lite privat. Glad Skicka mej ett mail till liljekattens@telia.com så ska jag maila dej fler bilder på honom. Du är givetvis välkommen att komma och titta på honom live. Mitt telefonnummer är 0480-37191 om du hellre vill ringa. Kontaktannons för matte kan jag nog inte hjälpa till med tyvärr.Skrattande  (kanske bäst att gömma undan maken om du kommer på besök Flört)