Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 937 ggr
Ninja
2009-03-17 17:09
0

Siameser - småbarn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Siameser/orientaler brukar beskrivas som hundar, men jag tycker nog att småbarn är en ganska passande beskrivning det med. Det har nämligen slagit mig hur lika Äzzy och min 2½-åriga kusin är i allt, de övar på sitt ordförråd, vill ha uppmärksamhet och gör vad de kan för att få det, leker massor..

Min lilla smurf kan sätta sig brevid en när man pysslar med något, peta på en lite med tassen ungefär som att säga "du, du, titta" så tittar man och hon blir överlycklig och kurrar och gosar upp sig. Så går man tillbaka till att göra det man höll på med, då petar hon lite till och är det resultatlöst så går hon och gör något hon inte får. Allt för uppmärksamhet. Då avbryter man hennes påhitt och hon blir överlycklig och vill gosa.
Så sätter man sig vid datorn, då tycker hon att man antagligen är världens mest korkade som inte förstår att hon inte bara vill bli klappad utan också KRAMAS, då är det bara att hoppa upp på skrivbordet, vara så mycket i vägen man kan, och slutligen börja klättra på en tills man tar henne i famnen.

Då lägger hon huvudet mot axeln och sträcker ut sig i en kurrande suck, ÄNTLIGEN får man kramas.. kärlek i sin renaste form. Kyss

Bra för mig med, jag får sluta stressa, sätta mig ner och ta det lugnt en stund och bara mysa.

Siameser är bra för själen!

kalindas
2009-03-17 17:21
0

Visst är det små bebisar vi har! Skrattande
Bortskämda och egensinniga. Kyss

/Elisa

Siameshona
2009-03-18 09:19
0

De är som en drog!! Man kan ej vara utan dem. Det räcker med att vara på jobbet. Jag längtar hem heeeela tiden. Jag brukar säga till min 2 benta kille: De kommer bli hårlösa, vi måste sluta pussa dem. Ja, de vill vara med hela tiden, de vill synas , de vill ha kärlek.

De är som balsam för själen.

Hyacint1
2009-03-18 09:48
0

Siameser är det bästa som finns, dom har allt av intelligens, skönhet,grace ,nyfikenet,charm och bus. Vet precis hur man ska göra för att få all den uppmärksamhet man vill ha. Skrattande

Min åskit om siameser är: Det är inte ägarens fel att husets siames/siameser blir bortskämda det är siamesens eget fel…. FlörtFlörtFlört om man ska kalla det för fel……FörvånadFörvånad

hecajon
2009-03-18 13:32
0

Det underbaraste på fyra ben som finns