Maxima - tjuren Ferdinand?
Idag var vi och hämtade våran lilla prinsessa!
Hon var jättesnäll i bilen, lite pipig i början men sedan började hon spinna som ett litet tröskverk innan hon somnade i knät.
Pascal är alldeles till sig, han går här och vrålar för att hon är så tråkig! Han vill ju busa! Brottas, boxas, jagas - men hon är inte alls på lekhumör. Hon vill hellre ligga i knät, eller balansera på fönsterbrädan, eller smaska i sig mat och annat supertråkigt.
Han försöker få fart på henne, yrar omkring och jamar och puttar bollar på henne. Han gick till och med och hämtade ett vältuggat sugrör som han hade gömt bakom byrån. Men ICKE.
Jag ser framför mig hur matadoren försöker få igång tjuren Ferdinand 
Vi får väl se hur länge hon kan hålla sig innan hon bubblar över av bus.
Härligt att det verkar fungera bra utan en massa fräsande..:-)
/Elisa

Lilla damen fräste inte ens när han försökte tvätta henne i rumpan medan hon åt 
LITE stil får man väl ha?
Förvirrade herrn däremot fräste på henne när hon tittade åt hans håll, när hon precis hade kommit, i en kvart ungefär. Men hon var helt oberörd och fortsatte promenera runt och se på lägenheten, medan han svansade efter och luktade på henne. En väldigt cool liten tjej!

# 3: Å vad fina de är tillsammans! 
For et supert par. Gratulerer så masse med nye prinsessen din.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Oj oj oj, här har det pipits och jamats ynkligt hela natten.
Och det är inte nykomlingen som har beklagat sig, utan det är Pascal!
Maxima kom upp i sängen och la sig, medan Pascal har hoppat upp och ner och släpat dit leksaker (hur orkar han hålla på så i TIMMAR?!) och jamat och jamat och jamat…
Hon har fortfarande inte tid att busa, hon vill se sig omkring, bli klappad och äta Mjau. Och Pascal blir mer och mer desperat i sina försök att få fart på tråkmånsen. Vart hon än går så är han precis i närheten och bara väntar på att hon ska börja vara en katt. Värst är ju det jäkla jamandet…
´
Vad gör hon där inne? Jag har ju redan lagt ut mina favoritleksaker som vi ska leka med…

Så roligt att han blev så glad för sin nya kompis! Du kanske får ta in på hotell för en natts sömn
. Öronproppar är ju bra också.

Vi hade gäster idag, och mitt i städningen märkte jag plötsligt att det var väldigt tyst. Underligt, tänkte jag och började leta vart katterna hade tagit vägen.
I vår säng hade de kurat ihop sig i en liten hög, och stensomnat. Drömläge tänkte jag och börjat fippla för att kunna ta bild. Självklart störde jag, så att de vaknade, och Pascal måste alltid komma och pussas om jag ska ta en bild.. Så tyvärr gick jag miste om det fototillfället idag. Attans!
Det finns ingenting att se här… Cirkulera!
Jag missade även att fota en väldigt mysig puss-tvätt-och-snutt-stund när de hade lagt sig i soffan ihop.
Hoppas att man kan få sova lite inatt då, när matadoren till slut verkar ha fattat att tjuren Ferdinand mest vill lukta på sina blommor 

Så fine bilder.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Tackar så mycket!
Det är så härligt att se att de faktiskt tycker om varandra.
De kommer nog bli ett par riktiga banditer ihop!
Husse fick experthjälp, eller ja, hjälp i alla fall, att fixa sin punktering på cykeln idag av två väldigt intresserade missar 
När det kom gäster så gick inte räkan och surade misstänksamt under bordet, som han brukar, utan var framme och spanade in vilka som hade kommit tillsammans med sin tjej. Perfekt!

Oj, vad stor han har blivit! Och stilig också! Nu är han nog världens lyckligaste med Maxima hemma. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Så roligt ni fick hem er tjej nu.
Syrran Inez får nöja sig med ocicatsällskap. Fast; jag känner i mitt hjärta att nästa kisse också kommer bli en kat IV…
Så vackra de är. Lycka till med Maxima, hoppas det kommer att bli små bebisar.