Massa foton på lilla Äzzy
Kände för att fota min lilla blåpadda Äzzy lite grann. Tyvärr är jag dock bara amatörfotograf så bilderna blir väl därefter, men jag tycker att motivet väger upp för det ändå. ;)
Först är man lite nyvaken.

Försökte använda mig lite av dagsljuset så man slipper blixten, men solen var lite väl stark

Blixten är dock lite för stark så hon kisar bara eller blundar helt när jag använder den.

Tyvärr innebär även fotografering utan blixt en viss oskärpa, förhoppningsvis lär jag mig undvika det med tiden

Men hon är ju söt ändå, min lilla gullunge 

Så blir det full fart när man får leka med musen jag använde för att fånga hennes uppmärksamhet med.

Anfalla stolen när leksaken trillar ner på golvet

Vilket sött bustroll! 

Härliga bilder!!

Hon är så söt! Förstår att du är stolt över henne! 
Oj vad lilla sötnosen vuxit… förstår att du är glad och nöjd över henne…

Hon är jättefin och dina bilder är bra, tycker jag. Speciellt bild nr 2, snygg! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hon har blivit jättestor, tyckte hon var så liten och pluttig när hon kom hit. Men hon äter som en häst så hon växer väl därefter också. 
#5 Öya är en riktig vackring
den där "elementsängen", gillar hon den? Funderar på att köpa en sån till mina kissar. Elsa bryr sig säkert inte om den så överdrivet mycket, men tror att Äzzy skulle uppskatta en sån.
Roligt att se bilder på Özaya också! Hon är hur fin som helst. 
Vacker katt och bra bilder!
/Elisa

Helt underbar bildserie, hon är hur söt som helst.
Rosa pälsmus, det var poppigt värre 
Här blir pälsmusen först riktigt populär när den har blivit flådd!
Då kan man nämligen bita som en galning i själva plastblåsan
(som utgör stommen till kroppen på musen) och bita och bita och bita lite till så att man kan använda den som te-sil sedan om man vill. Dessa vältuggade äckelpäckelmöss apporterar man sedan i timmar tills matte inte orkar mer.. Mums..

#7 Öya älskar sin elementsäng jättemycket. Jag tror verkligen Äzzy skulle uppskatta en. Siameser är ju lite frusna.
#8 Vad fin Özaya är! Hon ser ut att ha större öron än Öya :-) Väldigt vacker.
Vilket härligt charmtroll. Och bilder utan blixt är oftast bäst. ett tips är att hitta något stöd, kanske en soffkant, en stol, en dörrkarm eller liknande, då blir det lättare att hålla still. Sen måste ju katten vara hyfsat still också, men det är överkurs :)
#12 Att flå mössen är inget dom fått för sig än i alla fall. 
#14 Då står en sån på inköpslistan. :D
#15 Tack för tipset, jag gör så när jag har möjlighet. Ska testa höja ISO-talet nästa gång och pilla lite på bländaren och se om det blir bättre.. blir lite kornigare bilder, men bör slippa suddighet. Men först leta på användarhandboken till kameran, hehe. Inte tittat i den än, inte behövt det förrän nu.
Vilka fina små fröknar! 
Fototips två. Utan blixt och sätt den på att den tar flera bilder i rad (om det går). Ofta lyckats 1 bild av 20…
Men jag tycker dina bilder är väldigt bra.
/Elisa
Nu har jag gjort som Kalinda tipsade om, utan blixt och funktionen där man tar bilder i en serie. Resultatet:
(motljus så en del bilder är lite mörka, men föredrar ändå det framför en störande blixt)

Någon bild på hennes "storasyster" Elsa blev det också! 
Så mange flotte bilder det ble 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jättefint! 
/Elisa