Fredag den 13:de..
Otursdag???Ja kanske för många,men jag som är född på en sådan dag betyder det tur.
Nu har det gått en hel månad sen vi var & hämtade våran padda hos Line..Tiden går så fort tycker jag.Fanny som blev hennes tilltalsnamn är så go & så söt,men är också busig & en riktig tuffing.Hon hade inga större problem att flytta hem till oss utan har acklimatiserat sej & trivs riktigt bra.En liten spinnmaskin är hon också..
Jesse är fortfarande hopplöst förälskad i henne,& följer henne ständigt vart hon än går.Hon besväras inte av det som tur är utan gillar för det mesta att ha en stor beundrare efter sej & säjer ifrån tuff som hon är om det inte passar henne.
Alva fick ge sej när Fanny efter en kort tid bestämde sej för att också sova med mej under täcket.Ingen annan katt har fått/haft chansen att få det tidigare..Så nu är det 2 katter som myser under täcket.
Det här med Jesses besatthet till Fanny är lite jobbig ibland.Han stilar lite här & där
.Läste att man kan ställa matskålar eller en toalåda vid dom ställerna som hanen strilar på,jätte bra tips MEN vad gör jag när han gör det i sängarna???Har ni några bra råd så är jag tacksam.Jag kan inte heller stänga dörrarna(& vill inte helst det heller)för han öppnar dom & låser jag dörren så river han på den så det blir fula märken & äter på handtaget.
Dessa karlar.Jag ska kastrera honom snart men vill först ta en kull på Alva & han.Men det blir inte så lätt när han bara intresserar sej för småflickor..Eller så är det att han bara gillar norskor..hmm
Jag är iaf överlycklig att jag har mina älskade katter & att det är fredag den 13;de just idag…

Så fina de är!
Kan du inte testa om grabben går med på att bära blöja? Tror det är enda alternativet mot kissande i sängar.
Där de kissar brukar jag skura med grönsåpa och ösa på ätticksprit. Vet inte om det hjälper mot kissandet dock.
/Elisa

så vacker bild !!

Ett härligt gäng du har där!

Vilken underbar bild på gänget
Tänkte också på blöja, värt att testa iallafall, men han kanske själv tycker att det är jättekonstig grej han fått på sig

#8 ja jag kanske provar en blöja men känner jag Jesse rätt då kommer han att protestera
Är det någon som har en bra förklaring på varför inte Jesse bryr dej i Alva??? Det är bara Fanny som gäller i hans liv just nu & har varit det sen hon kom..Ja en liten stund kan han faktiskt ängna åt att äta,uträtta sina behov,vandra runt & vråla samt att gosa med oss.
Ioch med att han tycker att Fanny luktar sååå gott så funderar jag på att bada henne,men har inte gjort det än.Ja dessa karlar som vi älskar så fast dom kan vara lite jobbiga ibland.

#9 Du får kanske börja kortare stunder, kasta en favorit leksak så han kanske glömmer det otäcka han fått på sig, lite godis eller favorit mat som belöning. Värt att testa iallafall för familjens skull. Mammas Fernando la sig platt på magen med benen rakt ut och rörde sig inte första gången han fick blöja på sig, men han vande sig till slut.
Ja se dessa grabbar som bara ser till unga flickor
Har Alva löpt och han inte brytt sig ändå? Annars kanske det blir annorlunda när hon väl gör det, håller tummarna.

#10 Hon har löpt..låg framför honom & bara bad om att bli bestigen
…men nej nej han var inte ett dugg intresserad ..

Han har säkert fått den lilla på hjärnan. Nästa gång Alva löper, så får du stänga in honom med Alva, så han inte ser den lilla.
Åk till Rusta eller Jysk och köp några billiga vita duschdraperier. Täck sängarna med dessa, så fort du stiger upp. Väldigt fult, men ibland nödvändigt.
Isaac & Gucci i min bäddsoffa, klädd med ett vitt duschdraperi. Det har jag förresten fått av Hoffens…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#13 Jättebra tips Nilla! Bara hoppas att han inte kissar också när de väl ligger i sängen, så otrevligt att sova med dessa duschdraperier för familjen
, men fult tycker jag inte att det är att lägga ovanpå sängen om de är neutrala i färgen
#13 Mycket snyggare än byggplast iallafall 

Så koselige bilder Ann. Jeg synes hun begynner å ligne litt på mamman sin jeg. Veldig søt.
Også har hun fått et så fint og passende kosenavn.
Da Jöback var fertil så hadde vi jo Josefine også kom Lizzie. Han var helt oppslukt og oppover ørene forelsket i henne og det var først da hun var ute på parring at han øste litt av sin kjærlighet på Josefine
Kanskje det er en god ide å lage istand et lite kjærlighets rede hvor de kan være alene de to neste gang hun løper.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#13 tack det var ett bra tips & inte är det så fult heller.
Jag försökte att ha Alva & Jesse tillsammans under hennes löptid nu men han ville bara ut i från det rummet..hängde & bet i handtaget så till slut öppnades dörren..
Var iväg & köpte blöjor..ojojoj säjer jag. Han kunde knappt gå först,han blev nog chockad vad har nu matte hittat på & jag tror den var lite för stor också. men sen gick han fast mycket annorlunda mot vad han brukar..Han blev otroligt lugn en stund tills han lyckas få av den när han gick i deras lektunnel.. Ja stundvis kan han nog ha blöja till min förvåning..Jaja vi får se hur det går.Lite synd om honom tyckte jag..Stackars min älskling
..han såg lite rolig ut också..
Vilka fina bilder!
Winter skickar många nospussar och hälsningar till syster Fanny! Vad stor hon har blivit, så roligt att se bilder av henne!

# 19 Tack så mycket..nospussar tillbaka till Winter.
Kan vi inte få se lite bilder på han också..

#18 Vad fin han blev i sina blöjor, matchande färg på honom
# 20: Det blev en egen Winter-tråd! "Winter-bilder"