Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 1888 ggr
Rovardotters
0

Bästa medlet mot hankattkiss?

Jag undrar vilka erfarenheter ni har av olika medel för att tvätta bort hankattkiss? Jag har använt Piss off och det fungerade bra mot lukter men jag vet inte om det är det optimala medlet för att förhindra ytterligare strilning. Finns det något sådant som fungerar?

Nayak
0

Piss off var bra att tvätta bort pinket med, men det förhindrade ju  inte alls att han pinkade där igen. LillFrank tog tekniska prylar, gardiner, eluttag, plast och alla böcker och tidningar han kom åt. Jag sprayade lite överallt men det bekymrade inte honom alls.

Pampers var det enda som stoppade pinkandet. Blöjpojken Skrattande

HasseH
0

Nayak, har du bild? Glad

Nayak
0

#2 Någonstans, på någon hårddisk… Rovardotter har kanske en som jag skickat? Han är jättesöt och glad i sina pampers Kyss

Rovardotters
0

#3 Jag hittade en bild du skickade när han har för små pampersbyxor på sig men jag tror aldrig jag fick någon när han hade rätt storlek?

Siameshona
0

#3 Skojar ni eller…..???

Nilla
0

Gucci in Pampers…Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

Katten i soffan vägrar titta på spektakletSkrikandes

karitzy
0

Siden urin innhar krystaller må det vaskes med ezymer som løser disse.

Jeg bruker Biotex spry m/ezymer når uhellet er ute. Den tar alt og kan brukes på alle flater + stoff. SUPERBRA! Kan vaskes over med vann/ eddikvann.

Har tidligere anvent toalett-rens utblandet i vann på steder som fliser og belegg.  Middlet pissoff klarte jeg ikke bruke pga den kvalmende parfymen.

Jeg bruker toalett-rens til rengjøring av katte-toalettene.

Karitzy(。❤‿❤。)

kalindas
0

Grönsåpa och ätticksprit brukar funka bra här.
Spidde hade hellre dött än använt blöja, tyvärr.
Odin strilade inte.

/Elisa

Nilla
0

Det gäller att börja träna dem i tid! Gucci hoppade upp på tvättmaskinen i badrummet när jag knipsade med fingrarna. Han spann och stod helt stilla, när jag satte på blöjan. Blöja var det enda, tikskydd och hemmagjorda byxor fick han av sig direkt.

Idag slipper han sånt, han är ju kastrat. Flört

Siameshona
0

#6 Ngt så retfulltSkrattande

Nayak
0

#4 Men visa den med för små Skrattande Det var så söta elefanter på dom också! Jag har inga Rynkar på näsan

twistnshout
0

Jag tycker att Stink Remover är toppen! Carsten säljer detta, passa på nästa gång du ser honom på någon utställning.

Nayak
0

#10 Jag provade tikskydd, bebistrosor och Ezy-brallan á la Himmeltinden, men inget passade och det var akut för allt bara flöt omkring. Pampers hade jättebra passform och verkade inte störa alls.

Det finns någon lampa man kan lysa med för att hitta kristaller också.

Men något som förhindrar att pinkande hittade jag inte. Hypnos kanske Cool 

Om det inte var för pinket så skulle jag ha hankatt.

Ninja
0

Hur länge har ni blöjan på per dag? De måste ju gå på lådan ibland.. Var har ni katten när den inte har blöja på sig?

Undrar, ifall man skulle få för sig att skaffa hankatt någon gång och vill hålla den fertil ett tag.

tuska
0

det ska finnas något som heter Dettol, kolla hos tatuerare eller i någon affär där det säljs utlänska livsmedel.

det rekomenderas Ca pris för en flaska 40 kr.

Ska själv köpa in så fort jag kommer utanför den hår byhålan.

Nayak
0

#16 Stoppar det dom från att vilja pinka där eller tar det bara bort stanken när dom pinkat?

Du kan skicka efter http://www.gnetagalten.se/halland-halmstad/hobby-_-fritid-%C3%B6vrigt/dettol-f%C3%B6r-tatto-500ml.html  och det finns säkert fler som skickar.

#15 Man ser när dom är på pinkhumör och planerar Skrattande Fast blöjorna ger utrymme för lite av varje där bak. Det är lite att passa, men hellre det än att få saker förstörda.

tuska
0

jag tror att det bara tar bort lukten, men det är bra bara det.

Andra medel tycker jag bara döljer

[hakkapelitta]
0

Mitt bästa tips för att förebygga kiss-hörnor är att ställa en matskål där! De brukar inte vilja förorena sitt vatten eller sin mat.

tuska
0

#19   Så kan inte jag göra för då blir det hundmatSkrattande

Min Pisse Nisse har kissat ner min nya datastol,

Han står på en soffa å kissar på baksidan av ryggstödet Skrikandes

Måste prova med dettol

Nilla
0

Ett annat bra tips, är att placera ut flera små lådor med kattsand. Jag har sparat 3 st runda fårbaljor (för mineralsten) som jag häller sand i. Dessa placerade jag ut på strategiska ställen.

När Gucci tjoade och var på kisshumör, gick han på ALLA lådor och la en droppe…och fick massor av beröm. Nu använder jag baljorna till kattungar. Tungan ute

Rovardotters
0

#21 Så gjorde jag också när jag höll egen fertil hane, alltså ställde ut små lådor där han brukade pinka och så ställde jag matskålar där jag absolut inte ville ha pink #19.

Min fråga nu gäller för en hane som ska hållas fertil en kort tid, ca 2 veckor utan alltför många specialarrangemang, men jag är också intresserad inför framtiden om jag ska hålla en egen hane fertil om det finns något medel som avskräcker dem från att pinka på vissa ställen.

Rovardotters
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Här kommer en bild på LillFrank i minipampersbyxor till dig.

Nayak
0

#23 JA, där är han ju Skrattande ! Oj så små dom var, Newborn 2.4 kg. Men han var helt nöjd med sina blöjor, även dom där pyttesmå.

[hakkapelitta]
0

Han ser så stolt och stilig ut i sina brallor! Det är bara en hane som underlåter sig sån behandling, så länge man får goooos så är allt okej säger han Flört

kattkompaniets
0

sökte på ordet "Dettol" är inte säker men det kanske finns i apotekets sortiment.

hecajon
0

Ser skrattande framför mig mammas svarta Fernando ute på gräsmattan i sin vita blöja, undrar bara vad grannarna tänkte dåFörvånad?

Nayak
0

#25 Ja, han är alltid positiv och gillade dom helt klart, eller så märkte han inte att han hade dom på sig Skrattande

Zandrinos
0

Jag vet vad tänker..Flört..dessa stolliga djurägare