Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1468 ggr
TetraFelines
0

Oriental upphittad!!!

Jag fick nyss ett telefonsamtal från en kvinna i Lund (Skåne) som i dagarna har hittat en lila eller blåspotted oriental. Katten hittades i centrala Lund och är i gott skick, social och matglad.

Om du saknar din katt eller känner till någon som gör det.

Kontakta Monica på tel:

0733/40 88 47.

Mvh Anna Bengtsson

ossilian
0

Nämen, lilla plutt. Men är den verkligen hemlös? Här finns ju gott om fina innergårdar där många låter sina katter vara ute. Kanske var den bara på sin dagliga promenad?

TetraFelines
0

Förhoppningsvis är orientalkillen inte hemlös. Kanske har han smitit ut av misstag. Kvinnan som har katten hemma hos sig nu ska ta honom till veterinären idag för att se om han är chipmärkt. Han är troligtvis blåspotted och är okastrerad.

kalindas
0

Vet att de som hade Nanna och bodde i Lund, lät henne gå ute lös ibland. Men nu bor hon på landet och jagar möss i ladugården istället.Glad

Men att släppa ut en fertil Orientalhane, låter väldigt oansvarigt…Obestämd
Nästan så man hoppas att han faktiskt har rymt.

/Elisa

Rithwa
0

Så tråkigt att låte en katt gå ut på det viset. Jag blir alltid lika arg när jag läser om katter som vistas ute, jag tycker inte man tar ansvar för det djur man har skaffat sig.

kattkompaniets
0

Hoppas att han hittar sin ägare eller att de hittar honom. hoppas verkligen inte att de bara släpper ut honoom

Kattass
0

Goda vänner till mig berättade just idag att deras grannes oriental rymt! Messar dem genast att ge grannarna numret till 'Monica'. Hoppas det är deras!!

hecajon
0

#6 Hoppas verkligen att det är deras rymling, så att allt slutar lyckligt för båda.

HasseH
0

Åh, håller tummarna!!

[hakkapelitta]
0

Hoppas det går bra med hela den här historien!

ossilian
0

#6 Har du hört något? Är det deras katt? Håller tummarna.

Kattass
0

Det var inte mina vänners grannars katt. Deras oriental är tydligen helsvart..

Så om någon i Lund finner en helsvart oriental behöver även den hjälp att hitta hem!

Hoppas nu att båda rymlingarna kommer tillrätta.

ossilian
0

Jag bor i Lund och ska naturligtvis hålla ögonen öppna. Gudskelov att det inte är så kallt ute nu. Stackars ägare måste vara förtvivlade.

HasseH
0

Åh nej! Vad synd. Här hade man hoppats på att få läsa en solskenshistoria. Gråter