Aktivitetsindex i topp!
Aktivitetsindex baserar på aktivitet på sajten, samt nya trådar och artiklar. Just nu ligger vårt aktivitetsindex i absolut topp med 13 700. Det "normala" värdet brukar ligga på ca 5000-7000.
Undrar vad den plötsliga toppen kan bero på? Roligt är det i allafall!
Vill passa på att ge en eloge till Line, bättre och mer engagerad Medarbetare kan man knappast önska sig.
Tack alla medlemmar, för att ni gör Siames iFokus till vad det är, en supertrevlig träffpunkt för galet kattfolk!
(Herregud, jag skulle gått och lagt mig för länge sen…)
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Haha! Ball! Tja..vi kanske e ovanligt "tjôtiga"? 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
JAAAA, vinner vi ett fint pris nu! Solsemester?
Eller godis åtminstone?
Jag borde också gått och lagt mig! Ojojoj, vad håller jag på med?

Det er kult at det skjer så mye her, men jeg tenker automatisk at det skjer like mye på andre iFokus sider, men det gjør det jo ikke. Min bestevenninne skal starte burmilla oppdrett og jeg anbefalte selvfølgelig burmilla.ifokus fordi det er så aktivt her inne og med mange gode oppdrettere som deler erfaringer. Men der skjer det jo ingenting :P Får lure henne over på siamesere. Fortsett med flotte diskusjoner (selvom det kan være litt vanskelig å lese store blokker med tekst på svensk om man ikke har tid) og Nilla og Line gjør en superjobb! Imorgen drar jeg til Warsawa og regner med at jeg har mye å ta igjen etter en langhelg i det store utland.
(Og jeg har lov til å være lenge oppe fordi jeg har bursdag og venter på bursdagstelefoner ^^)

Jippi, äntligen bäst på något
Tack Nïlla och Line
#3 Grattis på födelsedagen! 
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Tusen takk alle og takk Nilla for dine snille ord 
Ja vi har en aktiv side her og det er gøy .
Gratulerer med dagen Fliris.Håper du har en fin dag og får mange telefoner 
Vi feirer også i dag siden eldstesønnen har bursdag og jeg har da blitt tenåringsmamma i dag.
Juhuu.. minnes tråden til Nilla når hun ble det og nå er det altså min tur. Mathias har gått rundt og sagt i det siste at nå er det snart slutt på blide og snille Mathias.
Han skal istedet bli deprimert,trist og sur og farge håret sitt svart 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Att aktivitetsnivån är så hög nu beror kanske lite på att vi samlar poäng och kan få olika ädelstenar. Kul grej tycker barnsliga jag. Jag har kämpat och blev ametist i förgår, men nu ramlade jag tillbaka till kristall. Hmmm…fast tror nog att detta inlägg färgar min sten lite lila igen.
Är annars övertygad om att Nilla och Line har stor del i framgångarna på denna sajt.
#3 Grattis på födelsedagen, Fliris! 
#6 Hahaha, ack dessa tonåringar.
Min dotter blir snart 20 och hennes tonårstid är över. Hon har precis flyttat hemifrån och jag är deppig. Njut av era tonåringar, det dröjer inte länge förrän de är vuxna.
#7 Ja da er jeg like barnslig for jeg var såå fornøyd da jeg fikk ametist 
Ja gjett om tiden går fort.Jeg synes det var i går at han ble presset ut i denne verden og så ut som en liten alien 
Nåja..godt vi har kattene å kose oss med 

Skitkul att samla poäng så klart!
Men vaddå? Kan man falla tillbaka och få en sämre sten när man väl arbetat upp sig????? Varierar poängen beroende på aktiviteten just nu?
Personligt aktivitetsindex
Personligt aktivitetsindex är ett mått på hur aktiv en medlem på iFokus är. Du får poäng när du skriver inlägg, kommentarer, gästboksinlägg, artiklar, blogginlägg, kommentarer till blogginlägg samt när du lägger in bilder i ditt fotalbum.
Olika poängnivåer har olika namn. Glas är första nivån. Vid viss tids inaktivitet minskar poängen.
Vid inlägg och kommentarer, under avataren, visas en liten ikon som säger vilken nivå en medlem har uppnått. För man musen över den står det exempelvis "Glas". Tanken med det är att du ska se hur aktiva andra medlemmar är.
De olika stenarna för personligt aktivitetsindex är:
- Glas
- Kristall (100 poäng)
- Ametist (500 poäng)
- Akvamarin (2500 poäng)
- Opal (5000 poäng)
- Topas (10000 poäng)
- Smaragd (30000 poäng)
- Safir (50000 poäng)
- Rubin (100000 poäng)
- Diamant (250000 poäng)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Får skriva massa glada gubbar på massa inlägg. Så kanske jag blir Diamant till sist 
/Elisa

GAH vad tråkigt att man kan förlora sina poäng=(( 

Alltid kul att vara här inne och läsa, är det ofta flera gånger om dagen. Får nog nöja mej med min glas-sten ganska länge då jag inte ofta skriver så mycket längre. Men läser gör jag i massor. *ler*

samma här man borde få poång för att man läser trådarna!!!
Jag ska erkänna, att jag surfat från mobilen på jobbet idag. Var tvungen att checka nya inlägg. Är man Siames IFokus-beroende…eller? 

ja..verkligen och har man inte varit beroende så lär man bli det nu med alla dessa stenar man kan få! tänk om dom vore äkta haha=)
#3 Grattis på födelsedagen
#7 sammla ädelsenar, hm.. ja man får prata mycket för att få enn diamant

hmm, jag sjönk med 100 poäng på bara 10 minuter!!!! Är det inte lite väl hårt??
Finns det ingen förklaring på hur många poäng man får för varje sak och hur länge dom varar dvs hur mycket sjunker man med på hur lång tid?
Med denna takten som jag sjunkit nu lär jag vara glas imorgon och får aldrig uppleva diameanten, trist och lite väl hårt!
Du får ligga i heeeeela natten, CoralReefs! 

Går inte=(( ska ju jobba imorgon annars hade jag säkert gjort det! Sån här gör mig verkligen beroende! *suck* vems dumma påhitt är ädlestenarna?
#17 Jo, men om så där en femton år eller så kanske du har din diamant. 
#18 Jag har också varit med om att jag förlorat många poäng på en gång, men så har de varit tillbaka nästa gång jag loggat in. Fattar inte detta riktigt, men men…
Tycker nog att det är lite stort hopp mellan ädelstenarna, men som sagt, efter femton år så….

mina poäng är inte tillbaka ännu grrrrr!!!!
Ja diamanten kommer om 15 års dygnet runt aktivitet känns det som. kanske man skulle hacka sidan och roffa åt sig diamanten?
Oj, är klockan redan 22.20? Nu kallar bädden, ska upp tidigt imorgon.
Natti Natti!

#18, vaddå 100 poäng? Det måste väl ändå ha blivit nåt fel då! Har de inte kommit tillbaka?

nej det har dom inet. Jag var uppe i 500 poäng för den nya stenen och sen hoppade jag tillbaka till 413 och nu är jag upp i 418 så ja det känns lite väl många poäng som försvann där.

NILLA!!! jag såg din lilla tråd med någon räknare i som man skulle kryss ai om man varit aktiv denna vecka…varför tog du bort den!!!
och imorgon är det fredag vilket betyder att man får vara upp lite extra länge hihi
Jag gillar inte alls min ametist, jag tycker om vita klara stenar… Wesselton ska det vara och jag vill ha tillbaka min kristall nu. Den var mycket finare. BUUUUHUUUUUU
Jag SÄLJER den där fula ametisten. Hur gör man då…

#25, surt. Inte för att det egentligen spelar nån som helst roll, men ändå, man skulle ju bli jävligt förbannad!! Lite sur i alla fall.
#18-#28 Hahahaha dere altså! Nayak du får selge den til CoralReefs så blir hun endelig fornøyd 
#29 Tack för tipset! Jag tar väl och funderar på priset nu. Undrar hur mycket hon betalar 

Jag vill ha ny bil, åka på semester, nytt hus…

Haha..det är ju bara en ametist så den får du inte mycket för men hade du haft en diamant så hade vi kunnat snacka om saken=)

NILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! var är mina poäng??? Varför har dom inte kommit tillbaka??
#18 100 poäng på tio minuter, jösses!
Jag som blev purken när två av mina poäng poäng försvann under natten.
Hur bär ni er åt som har så många poäng, jag tycker att jag har skrivit en hel del men jag har minsann bara 77 poäng, avundsjuk jag näe …
Herrejösses jag sitter ju tom på arbetstid och skriver på sajten ibland, borde inte det ge extra poäng för hängiven medlem eller nåt 

För att fixa lite mer poäng så rensade jag hela fotoalbumet, för att direkt lägga in alla igen, PUH. Man fick inte tillgodoräkna sig gamla foton, så vad gör man inte för att byta färg på en liten sten

#13 Jag läser allt. Men skriver ju inte speciellt mkt Inloggad hela dagen på jobbet. Detta är ju bättre än spray date :) Här lär man sig ju ngt. Äh,man kan ju ge sig själv poäng liksom.Låtsas

#34, att du ids! Som mina elever säger: ORKA! 
Aktivitetsräknaren är fastnålad längst upp i inläggslistan! Det är meningen, att den ska räkna antalet unika besökare varje vecka.
Coral Reefs, har ingen aning om vart dina poäng har tagit vägen! Jag kollar bara på färgen på min sten och jag har 1400 p just nu… 
Nilla
#36 Men stackars människa, är du lärare! Då behöver du verkligen katter eftersom dom är blodtryckssänkande och allmänt avstressande, har jag hört. Inte på nätterna och inte när dom svingar sig i gardinerna och springer sicksack i fönstren kanske, men på totalt sett och på längre sikt anses väl katten vara hälsofrämjande.

#38, japp, av egen fri vilja dessutom!
Jorå, mina katter är sådär lagom blodtryckssänkande, när de 1)springer via min rygg upp på hatthyllan (man kan få hjärtinfarkt för mindre) 2) "hjälper till" att natta barnen genom att bita dem i tårna 3) sitter på proven jsag ska rätta…etc.
Ja, vad vore tillvaron utan tåbitare och papperstuggare