OT. Vinterbilder.
Titta vem jag hittade i trädet imorse? En bevingad herre som försökte sno åt sig jordnötspåsen!
Fotot är taget genom fönstret och tyvärr hamnade inlägget långt ner pg a lite för stora bilder.
Så här har det sett ut i Skaraborg i veckan. Min kohage.
Vår frusna damm.
Frostig ljung.
Mina kossor. (Inlagd för Kalindas skull…)
Idag är det dock vår med takdropp och fågelkvitter, hurra!
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Å så nydelig fugl. Så fint du bor veldig landlig. Mange som missunner deg slik du bor jeg gjør det ikke pga jeg bor landlig seg.
Men hur har han kommit upp i trädet? Dom är jätteroliga dom där fåglarna när man rider. Dom hoppar upp ur marken och springer febrilt framför hästen.
Det ser skönt ut på landet, rejäl hötapp kossorna fått 
Det ÄR skönt på landet. Det där är "vår egen" fasan. Han patrullerar runt huset när det är vår, kacklar och flaxar med vingarna. Trädgården är hans revir. 
Fantastiska vinterbilder! 

jätte fina bilder!
Blev lite förvånad idag på morgonpromenaden med hundarna att det har börjat töa. Är i Mullsjö hos sambons familj och igår när vi kom snöade det en massa här.
Undra hur det ser ut i Uddevalla…?
Saknar fasanerna en massa där jag kommer ifrån. Förr fanns de i massor… Nu får jag nöja mej med din bild Nilla.
Jättefina bilder!
Har sett att det är en del Fasaner ute nu. Har för mig att ungarna släpps ut på hösten. Men kan ha fel där…
Fasaner kan flyga..
Så han har helt enkelt flugit upp i trädet.
/Elisa

Flotte bilder, og legg gjerne ut flere bilder av både fasan og kuer
Pernille

Vackra vinterbilder!!
Vi fick snö igår…nu är det blask
Ojjjj Nilla så underbart du bor, jag önskar att jag någongång i livet får bo så där som du gör…… det är min dröm… jag hatar städer till och med lilla Kalmar är för stort för mej….

Underbara vinterbilder. Vilket härligt landskap där du bor, Nilla! Vi bor också på landet fast utan kossor. Vi får nöja oss med grannens ponny istället.

Vilka fina vinterbilder…vad mysigt att ha naturen in på knuten.
Årstiderna är fina på olika vis..& du har lyckas fånga vintern på ett fantastiskt vis.Även om vintern känns så lång & kall så kan man längta till den,helst när man ser så vackra vinterbilder.
Tack, alla. Men jag bor inte ute på en åker, landsvägen går bredvid huset och marken ligger bakom. Ja, när våren kommer är här underbart.
Kjempefine bilder Nilla. Nydelig vinterlandskap og der var det par kossor også ja..
Hadde de ikke navn ? Eller husker jeg feil nå.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Johanna, kalven och Red Bull. Kalven ska flyttas innan pappa Red Bull betäcker henne, så jag har avstått från att döpa henne.
Idag när jag var ute och mockade, kom tjuren in genom dörren. Jag fick klättra över hela inredningen och krypa ut genom en liten hundlucka. Red Bull väger nog ca 800 kg nu och jag ville liksom inte gå fram och be honom flytta på sig. 

Nilla
Johanna
Ja det er sikkert nydelig å bo slik på landet,fredfullt og skjønt (når man ikke har en 800 kilos kosete tjur løpende etter seg ;-)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Er nok best å flytte seg for Red Bull ja;-)
Vi ska behålla en rödvit SLB (ovanlig färg) som ska betäcka kvigorna på betet i sommar. Även om han inte kommer vara fullvuxen. Är jag något osäker när det gäller att gå in i hagen där de kommer vara…
Mjölkade på en går där de hade en lös tjur i bland kossorna. Var livrädd! Han stod och blängde på mig och jag försökte köra på kossor, varna tjuren och ha en flyktväg samtidigt…
/Elisa
Och där är ännu grannare på sommaren…