Annonsera på blocket?
Jag annonserade en gång på Blocket, som en sista utväg att komma i kontakt med någon kattlängtande människa, och var beredd på det värsta, men det blev ingenting.
Så skräckspekulanterna uteblev
om det är sånt du tänker på.
Oseriösa (eller vad man nu ska kalla dom, dom man inte tycker ska ha katt, eller dom som inte alls kommer för att köpa katt) personer nappade däremot på både SO och Siameslinjen.
Jag satt länge och höll på mina 3 Ocicatungar. Så länge att Hoffens till slut en dag sa:
"-Nä, nu får du jäklarimej sälja de där ungarna! Du KAN inte behålla tre hanar! "
Jag insåg att det vara dags. En av dem var ju lovad till England, men de andra två pojkarna annonserade jag ut på blocket. Folk hittade helt enkelt inte till min hemsida och Ocicatuppfödarna ville inte ha pojkar. Det är ju som bekant, jobbigt att hålla egen hane. Para ville de dock gärna.
Det hörde av sig rätt så många och jag valde ut en perfekt familj till min älskade Loah. I den vevan, tackade jag också ja till Nya Zealand, något som jag gick och drog på rätt länge innan jag bestämde mig för.
Jag hade två familjer här, varav en var seriös med just mina katter och ville ha Loah. Det ringde en riktig idiot som undrade hur man bäst lagade till katt och en kvinna som ville avla på sin oreggade navelbrockskatt.
Blocket är nog inte värre än något annat ställe. Det är vårt nya annonsblad istället för papperstidningen. Man får lita till sin intuition och höra sig för med folk på forumet.
Man kan också utforma sin annons på sådant sätt, att man sållar de mest oseriösa spekulanterna. Ex på detta kan vara pris, "endast seriöst intresserade", "uppföljning efter leverans". Dock får man räkna med, att en del familjer ser det hela som en söndagsutflykt och att du får koka kaffe och bjuda på fika, utan att köpet blir av. Men så plötsligt står den rätta familjen där.
Lycka till med din lilla pingla och hoppas att du hittar ett riktigt bra hem till henne. Det finns där ute.
Nilla
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jag sitter precis som du och funderar på Blocket-annons eller ej eftersom vi fortfarande inte hittat "Det Rätta" hemmet till Miksi Siksi från förra kullen.
Jag har annonserat på Blocket två gånger tidigare och det var nästan bara underliga och/eller mindre lämpliga intressenter som hörde av sig den gången så jag är lite tveksam att annonsera där igen. 
Jag hittade min hund på blocket. Sätt ut adressen till din hemsida och ditt stamnamn och skriv ut att hon är reggad i SVERAK och så. Då når du de seriösa köparna. Det var mina kriterier när jag svarade på en annons där.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Jag brukar annonsera på Blocket och har fått kattungeköpare därifrån. Däremot sätter jag sällan ut mitt telefon nummer.
Kan ibland länka till hemsidan och då finns telefonnumret där.
Ringt och mejlat ett par konstiga människor. Men de flesta är seriösa…
/Elisa

Blocket är väl egentligen som vilket annonsforum som helst? Jag skulle gissa, att man når ut till "gemene man" på ett helt annat sätt. För mig är det självklart att kolla blocket, även under den period då jag letade kattunge/omplaceringskatt kollade jag blocket. Som någon ovan skrev; sätter du ut priset borde de flesta mindre seriöst intresserade skrämmas bort (och länk till websidan så fattar seriösa att du är en riktig uppfödare…)

Jag har annonserat på blocket. Det är väl inte säkrare att annonsera i tidningen? Får man ett konstigt svar på annonsen, så behöver man ju inte svara. Då menar jag via mail. Tel.nr behöver man inte uppge om man inte vill.
Jag har alltså inga dåliga erfarenheter av Blocket
Satte ut ett pris på 7000kr på Otto, när jag hade han på Blocket. Den enda som hörde av sig var en som mejlade för att tala om hur elak jag var som skrev "säljes som innekatt"…
Men han fick ju ett finfint hem vis S.i.F istället…
/Elisa
tack för alla svar. Jag ska ta mig i kragen och skriva en annons på henne - men idag är jag alldeles för trötter i huvudet. Partade alldeles för länge på rödvin på en kattungeköpare igår..;-)

Jag brukar annonsera på blocket och det är inte värre än andra anonnsforum=) Det viktigaste är priset och hur du skriver annonsen. Omplacering ska du defeinitivt inte skriva ut för även om du skriver ut ett pris så ringer massa och vill ha en gratiskatt. Pris är jätteviktigt att sätta ut för gör du inte det så samma sak där folk tror att katten är gratis och svimmar när du talar om priset. Men får du bar amed priset talar om att det är en kattunge från din uppfödning med stamtavla osv så slipper du lyckosökarna=)
Jeg måtte annonsere Blue Eyes fra siste kullet og gjorde en kjempebommert fordi jeg ikke la ut prisen. Ojoj så mange merkelige mail jeg fikk og t.o.m fra en som skjelte meg ut som bare det fordi han tross alt var "defekt" og burde koste toppen 1500 
Det er mange merkelige mennesker og neste gang jeg skal annonsere skal jeg huske å sette prisen ja.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Omplacering finns det ju ingen anledning att jag skulle skriva..
Jeg vet flere som har skrevet en hyggelig annonse og avslutter om at dem ønsker at den som er interessert i kattungen også forteller litt om seg selv.
Og samtidig skriver,at dem som kun,ene og alene spør om pris,dem blir ikke besvart.
Jeg legger aldri ut pris på mine kattunger om jeg annonserer noen.Det er en privatsak,og den får rett person oppgitt når kontakt er etablert.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Hej Nonimonos!
Jag och min sambo letar efter två siameser/orientaler att ha som sällskap. Gärna hona och hane och gärna från samma kull eller uppfödare. Har inte visat Kitty för min sambo än för jag sitter här och surfar runt mitt i natten, men jag ska göra det imorgon och se vad han tycker. Jag tycker nämligen att hon ser jättemysig ut. Undrar också om du har Behemot till salu som kastrat, eller om han definitivt ska gå till avel? Läste ett av dina tidigare inlägg att du haft svårt att hitta ett hem till honom och jag tyckte han var så fantastiskt fin.
/Mikaela
#14 Synd att jag inte han läsa ditt inlägg innan jag lade ut annonsen på Kitty på blocket. men det gör ju iof ingenting.
Jag har lagt ut den nu iallafall och jag satte pris och jag tror att mitt pris skrämmer bort endel människor. Jag säljer ju mina katter med rabies och pass och hela baletten och tar vad många kanske tycker bra betalt. Men grejen är ju den att jag har inga problem att se till att den rätta familjen har råd att få sin katt om jag känner att det är den familjen katten behöver. Vill bara inte att det ska vara priset som säljer katten om vi säger så.
#14 Jag försökte komma på hur man skriver Pm - men jag är inge haj på detta än… hum eller så har det något med någon aktivering du inte har gjort - fattar inte..
Så jag svarar här istället.
Behemot har fått sina beundrare och hans plats i livet är jag inte så bekymmrad över just nu - han väntar bara på att vi ska bestämma oss om vi säger så.
Och tyvärr har jag inget syskon till Kitty kvar som behöver ett hem, men det finns ju många andra som har kattungar som också letar hem. Jag ser inga problem med att samarbeta med någon annan som har kattungar som behöver hem om tex en prissänkning för att katten får bra sällskap osv. Det viktigaste för mig är att katterna får ett bra liv.
Ring eller maila mig gärna så kan vi kanske komma på en jättebra lösning. lina@nonimonos.se eller 0247-60203
#16 Man klickar på den man ska till, kommer till dennes personliga sajt och längst upp i menyn finns en rubrik "kontakta mig" tror jag det står. Där kan du skriva privata meddelanden.
Min Lilla Blå behöver ett hem, för mammans skull, men hon har som sagt några svankiga ländkotor…
mm men problemet var att det inte finns någon personlig sajt för Mikaelan än - den är inte aktiverad… så det var därför jag körde fast.
Svankiga ländkotor? Men det är ju inget som gör henne till en mindre kärvänlig katt antar jag.
Jaha ja…
Nej, Lilla Blå är jättetrevlig och gosig
Det är henne jag snubblar på, måste hjälpa när alla henne möss smitit in under soffan 100 ggr / dag och hon pratar alldeles lagom mycket, kastrerad också såklart. Men hon är inget utställningsobjekt precis 

Jag har en liten gosse som söker hem han med=) Dock leveransklar i mars.
#18 Hon måste själv aktivera sin sajt för att allt ska fungera.
Hej igen!
Ursäkta om jag ställde till förvirring, jag ska se till att aktivera min sajt. Min sambo delade tyvärr inte riktigt mitt tycke för Kitty utan vill att vi ska leta vidare lite till. Jag hoppas att du hittar en jättefint hem åt henne. Tror som övriga skribenter i tråden att det finns mycket trevliga och normalt folk på blocket. Lycka till!
/Mikaela
#22 Du får använda kvinnlig list! 
#22 det var ju synd att din man inte tyckte om en chokladtabbymaskad tjej.

De kan vara så där ibland, män.