Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1199 ggr
[hakkapelitta]
0

Mirakel kan ske..!

Som ni kanske läst, både här och i OE där jag skrev en lååång och utlämnande artikel om våran kamp med Nietzsches mage, så har han hela sitt liv varit dålig i magen, haft diarré. Vi har provat nästan allt mellan himmel och jord, det har blivit bättre men aldrig bra. Obestämd

Våran gogubbe Nietzsche Kyss

Och så en gång i förra veckan, så satt jag här vid datorn, och kikade när han gick på lådan (av gammal vana, för att hålla koll).. Och JISSES AMALIA!!! Här är det korvar numera!! Skrattande

(Räser-Nietzche hjälper till att bädda sängen - varje morgon!!)

Halleluja för bajskorvar! Nu har det snart gått en vecka och det är fortfarande fasta fina bajskorvar! Det måste ju vara enbart en kattmatte som kan bli såhär glad och kalla bajskorvar för mirakel Skrattande

Min fin-fina Nietzsche spanar i sovrumsfönstret. Han blir 4 år i år och här visar han sitt "mischief-face"

nelliots
0

Haha! Grattis! Skrattande

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Attacks
0

Å men grattisSkrattande Jo,sånne gleder hopper man i taket av,selv når det kommer til fast kattebæsj.Vet jo hvor tråktigt det har vært for deg.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Siameshona
0

Ha,Ha ja, det känner man igen. Hårt? löst? Alls bajs? ja, jissesFörvånad

kalindas
0

Vet precis hur glad man blir!
Har ju samma känsla när det gäller Spidde..Skrattande

Något speciellt du gjort sista tiden. Som du tror har orsakat miraklet?

/Elisa

Attacks
0

Men se det ja,der var der flere bilder.Kyss

Major lookalike hilser til sin spigre kompisTungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

#5 Tack tack, Nietzsche hälsar tillbaka att han är prickig på ena sidan iaf!! Haha.

#4 Sen i början av december har de fått blötmat 6-7grr/dag, olika sorter. Jag tror helt enkelt det är det att de äter så ofta och mer blötmat som gör det. Det är ju också jättebra för Nemesis och hans FORL. Har märkt att det går mindre torrisar, annars äter de James Wellbeloved Turkey & Rice Kitten.

MalinL
0

Så bra Jenny!

kalindas
0

Kanske han är som Spidde och inte tål ris? Men din kille spydde väl också?

/Elisa

Rithwa
0

vad roligt att höra att det var korvar som kom denna gång jag hoppas verkligen att det förblir korvar för hans del.

Liljekatten
0

Vad toppen att han är okey i sin mage! Tänk att man kan bli så glad av bajskorvar…Skrattande….vi kattägare är nog lite tokiga ibland…hehe

[hakkapelitta]
0

Han tål ris. De äter ju JW..

ossilian
0

Nämen, så underbart för dig! Och för Nietzsche ;-) Jag tror också blötmat är grejen. När väl överfasningen är gjord blir oftast magarna mycket bättre.

Hoppas hårdbajsandet håller i sig!

Helenaf76
0

Vad skönt att höra!! :-) Ja, vi är allt knäppa som kan bli överlyckliga över fasta fina bajskorvar hihi.

Trevlig helg!

hannele44
0

Grattis..tur det löste sig till slutSkrattande

MijmuPix
0

Strålande nyheter! Hejja hejja! Skrattande

[hakkapelitta]
0

Jag är så glad över det här så ni kan inte tro :D
Det bästa är att jag ringde min mamma och min sambo och skrek av glädje i telefonen och mamma på sitt jobb jublar lika mycket hon över bajskorvarna! Haha.

HasseH
0

Grattis till bajskorvarna!

[hakkapelitta]
0

Kanske ska påpeka att vi i väldigt länge varit konsekventa med foder och vad de ätit, vi har haft JW sen 2006 med få undantag av RC vilket inte fungerat alls då vi provat. Blötmat har de fått 2grr/dag tidigare, av olika sorter.

.. och att de är Giardia/TF-negativa, alla katter vi har.

Ifråga om behandlingar har Nietzsche ätit flera olika mediciner och konvalescensfoder, men det vi försökt med i alla år är att vara konsekventa med foder och tider. Dvs. inga smakbitar från bordet, inga plötsliga foderbyten etc. Det har varit skitjobbigt av och till, men det lönar sig visst att aldrig ge upp!

hannele44
0

Absolut inget att göra med ämnet här-jag måste bara säga (som den fotograf jag är) du har verkligen smakfulla foton..just sayingSkrattande

hecajon
0

Vad roligt att höra att det verkar fungeraGlad

[hakkapelitta]
0

#19 Oj, tack tack! Skrattande

Nayak
0

Grattis till de mirakulösa och så hett efterlängtade kattkorvarna Skrattande

Beige
0

Ja mycket har jag gratulerat till i mitt liv men detta är nog första gången jag säger Grattis till fasta korvar Glad

Skönt att mysgubben mår bra.

Nilla
0

Det var en glad och trevlig nyhet. Han är så fin. Glad

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Så skjønt det må føles for dere Jenny.Det var gode nyheterGlad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

cleo
0

vad kul grattis. vet själv hur strålande lycklig man kan bli för en hård bajs Cool

Nayak
0

Mina blir hårda i magen av kycklingvingarna… Och pluttarna blir aldeles bleka och luktar inte så mycket.

En kattungeköpare berättade att hon hade slutat ge rått kött för katten blev så hård i magen av det, så det är kanske ett familjedrag Skrattande

cerwinvegas
0

Vilken lycka för er att han har blivit bra..

En stor eloge till er som kämpat utan att ge upp ..

Han är en fin  katt Nietzsche. Nu håller vi tummar & tassar att det ska hålla i sej..

[hakkapelitta]
0

Tack alla för de fina kommentarerna och gratulationerna (trots att de handlar om bajs, hihi). Jag blir så varm i hjärtat och glad av dem allihopa Skrattande

Och vet ni vad?
Korv idag med!! Halleluja , det verkar hålla i sig!

Tozzi
0

Skönt att höra att katten är bra i magen! Ville annars kommentera att det är en fantastiskt stilig katt!