Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 1286 ggr
Nilla
0

När du ska ställa ut...

tänk på vad du har för leksaker till din katt. Vill det sig illa, kanske du får åka med en katt som plötsligt blivit lilarandig!

Jag trodde knappt mina ögon imorse, Gucci var randig som en tiger…i lila! Jag fick blinka flera gånger innan hjärnan tog in vad ögat såg. Vad i all världen hade han pysslat med på natten?

Jag gick runt i hela huset, på jakt efter LILA och fann följande som jag radade upp på tvättmaskinen. Där stod jag sedan och funderade en god stund… 

Örat vad lila… 

Hals och nacke bar spår av lila… 

Det sitter som berget, kan jag lova! 

"-Akta dig du, din randiga fuling…"

"-Oooooh my God, have mercy!!!"

Efter en stund upptäckte jag, att vattnet i vattenskålen var lila. Det uteslöt fjädern. Det ni ser på bilden, är en lila liten söt pälsboll…som när den blöts upp färgar av sig något alldeles vansinnigt! Gucci har lekt, han har badat sin pälsboll och sedan brottats med den.

Tur att vi inte ska på utställning inom det närmaste…Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Beige
0

Hm är det det där som kallas lilatabby Flört

SacredSouls
0

Skrattande HAHAHA! Den var morsom.

Tenk så kjedelig det hadde vært om dere skulle på utstilling.

Kanskje noe å tenke på om man har lys sofa også Förvånad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Skrattande Gucci tyckte säkert att han fått till en fin-fin makeover på sig själv! Tungan ute

HasseH
0

Min förra katt dränkte alltid sina möss i vattenskålen. En sorts råtta som finns i väldigt grälla färger, färgade av sig extremt mycket efter ett dopp. Tänkte också på det där med ljus soffa då…

Kanske det går bort om man t ex gnuggar med lite smör eller olja? Han kanske inte har nåt emot att tvätta bort lite bregott från örat…!

ramithi
0

Jo takk jeg kjenner til problemet. Jeg skulle til Sverige på utstilling. Å dette skjedde torsdag før vi skulle reise. Da hadde han vært under en bil og fått olje i pelsen sin. Vi skulle reise fredag så her var gode råd dyre. Det var å begynne å vaske Balder han er rød slik som din. Men jeg fikk han ren tilslutt med mye vasking og rensing. Men pen i pelsen det ble han ikke denne gangen. Dette har skjedd flere ganger med meg. En gang jeg hadde vasket mine katter for en utstilling det første to av dem gjorde det var å gå ut og rulle seg på grusveien den såg ikke ut. Det var Balder det også + jeg tror det var min Engelsk import Xarallo. Balder han blir skitten av den minste ting. Men slik er bare enkelte katter.

Nilla
0

Ja, tur att jag inte har vit soffa! Skrattande

Liljekatten
0

Hahaha, ja det var tur att du inte ska på utställning nu. SkrattandeJag tror också på att prova med olja eller smör på fläckarna/ränderna. Förhoppningsvis försvinner det ganska fort. Jag ska nog undvika starkt färgade leksaker i fortsättningen så jag slipper sånt här.

Bokskogens
0

Tyckte Gucci blev jätte vacker!

Var på en utställningen en gång som de sålde gula fjädervippor. Då stod det faktiskt en lapp att de färgade av sej så de rekomenderade inte att leka med vippan på utställningen med katten. *ler*

cleo
0

He he, det är ju en katt från oss.. Cool 

Hans syster gjorde också något liknade en vecka före Världsutställningen i Köpenhamn. Hon hoppade i färghinken när min syster höll på att måla om.. hmm svart katt med vita tassar och jag var gråtfärdig Gråter..

Efter flera timmars putsande på katten var hon åter svart och jag gav målningsförbud till syrran tills efter utställningen. Det såg ju lite illa ut ett tag där, men hon knep ju WW-titeln tillslut! Skrattande 

Så du ser vad han har att brås på, bara en massa rackartyg!!!

kattguld
0

Jisses vilken chock! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Fast allvarligt, att man kan sälja saker som färgar av sig så illa.

[hakkapelitta]
0

Du får färgändra, det där är en lilasköldpaddstabby, helt klart Skrikandes

kattkompaniets
0

hoppsan Cool hoppas han inte skall på utställing snart

Nilla
0

Nä, Gucci är CH och det är jag nöjd med. Dock har jag inte fått tummen ur, att skicka in bedömningssedlarna…men snart så. Skrattande

Han tycker inte om utställning, så jag har lovat honom att han ska slippa fler sådana spektakel.

Nilla