Pris och tips.
Funderar på Siames.
Jag skulle gärna vilja veta vad priset för en renrasig Siames med stamtavla ligger på i Sverige? Och om någon har länkar tll lämplig uppfödare i norra delen av Sverige skulle det vara tacksamt men även Norge går bra så länge det inte är neråt Oslo.
Bor i Skottland och Siames uppfödare är ont om här.
/Ms. Wénnor
Hej
Skulle tro att de flesta tar mellan 5500 - 7500kr för sina katter. Vanligaste priset ligger nog omkring 6500kr.
Finns en del uppfödare norrut som är med på denna lista. Men med min urdåliga kunskap i geografi, så är det bättre att de presenterar sig själva…
/Elisa
Hej, en lista med uppfödare finns på www.sogrupp.se Du ser på riktnumren var i landet dom bor. Prova 090-området 
Je og jeg har balineser og jeg tar 5000 nkr for mine + eventulelle utgifter som følger når kattungen må utenfor Norge.
Jag har skickat dig ett personligt meddelande! 
Ganska billigt för en Siames då. Drömmen är ju att skaffa en Siames men det ska vara en hane eftersom vi redan har två katterhanar. Sen ska det vara en kattunge som lätt kan vänja sig vid våra tre hundar. Kanske inte blir Siames dem närmsta månaderna eftersom jag måste till Sverige och hämta kissen också men vill gärna vara ute i god tid så jag vet vad det är jag ska rikta mig efter.
Och rabiesreglerna kan fördröja leveransen. Kolla med ert Jordbruksverk och tullen.
Här i Sverige kan man få dispens från Sverak att leverera en kattunge precis under 12 veckor om den ska exporteras. Men jag vet inte vad Skottland har för införselregler från Norge och Sverige.

Katten må være ca 10 mnd føre den kan reise til Skottland, men det finnes flere veldig bra Siameser oppdretter i Skottland.
Ta og se på Siamese planet.
Prisen på Siameser i Skottland ligger nok laver en Norge og Svergie. ca 400 pund vil jeg tro.