Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 7072 ggr
Liljekatten
0

Navelsträngen kvar efter tre veckor =/

En av kattungarna har fortfarande navelsträngen kvar. Alla andra tappade sina när de var runt en vecka gamla. Jag har aldrig varit med om att det dröjt så här länge. Har någon här råkat ut för detta nån gång?

Jag var i kontakt med veterinären idag, men han sa att det var ingen fara utan jag skulle låta det vara. Det ser inte infekterat ut, bara lite irriterat.

SacredSouls
0

Næmmen så merkelig. Vi hadde en som hadde den veldig lenge en gang men jeg husker overhodet ikke hvor lenge desverre.

Men jeg håper noen har erfaring med det for det hadde vært interessant å vite.

Hvordan går det med lille antennen?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
1

#1 Blev naveln normal på den kattungen som du hade som tappade sin sent? Jag är ju lite rädd att det ska vara nåt litet  navelbrock…

Den lilla med antennen mår alldeles prima. Fast hon ser lite kul ut nu eftersom hon blivit så riven av nån hungrig syster eller bror så hon har fullt med röda prickar på huvudet efter deras klor. De är ju några att slåss med när det gäller att få i sig maten. Glad

SacredSouls
0

#Ja den ble helt normal. Men nå var det ikke irritert der heller. Var bare det at det tok en god del lenger tid før den falt av.

Men navlen gror jo innefra og ut så om det har vært irritert så er det kanskje ikke så rart at den sitter fast enda.

KyssSå bra det er fint med lille antenne frøkna.

Du skulle nesten hatt navlestreng tema på navn Umbilica,Cordy,Strängen,Antennen osv Tungan uteSkrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Idag som först trillade stumpen av. Han är fyra veckor och fyra dagar gammal. Tyvärr ser det ut som att det är ett navelbrock på honom. Han har liksom en liten bula på magen där navelsträngen satt fast. Jag har aldrig haft nån kattunge med navelbrock förrut, men antar att detta är ett sådant. Jag hoppas bara att det inte är nåt han kommer att fara illa av. Har fått för mej att man kan operera sånt när han blir lite äldre.

Nån här som har erfarenhet av en sådan operation?

kalindas
0

Tråkigt med navelbrocket. Visst kan man operera. Har dock ingen erfarenhet av det..

/Elisa

Labolinas
0

#4 Det behövr inte vara ett navelbråk. En av mina honor hade kvar navelsträngen lite längre än den andra och när den trillade av så hade hon en liten utåt stående bula och jag trode också att det var ett navelbråk men det var det inte utan vetrinären sa att det kan bli så när navelstränge har suttit lite längre för då blir det lite irreterat och det är ju inte så konstigt för den lilla torkade stumpen blir ju utsatt för en hel del när de springer runt och råkar de då dra lite i den så blir det ju en irretation där navelsträngen är fäst. På min hona så försvann bulan efter en vecka och vetrinäre kände på henne och där var inget bråk.

Om det skulle vara ett bråk så går det att operera, oftast gör man detta i samband med att man kasterar katten och det brukar inte bli några problem.

Be vetrinären titta på lillkillen när de får sin första vacination, är du väldigt orolig så be vetrinären titta på det om en vecka eller så.

Lycka till.

Liljekatten
0

#6 Jamen, det var ju goda nyheter! Glad Då finns det ju kanske goda chanser att bulan går tillbaka på min lille kille också. Jag håller givetvis ögonen på honom så får jag se åt vilket håll det utvecklas. Tack för att du delar med dej av dina erfarenheter!

Liljekatten
1

Du hade rätt Labolina! Bulan på magen har försvunnit nu så det blev inget navelbråck! Toppen!  Glad

kattkompaniets
0

Det var märkligt. Hoppas att allt går bra med den lille i alla fall

Labolinas
0

#8 Vad skönt

nelliots
0

Tänk vad många små & stora saker det är som man inte vet! Tur att siames iFokus finns! Flört 

Så skönt att det gick bra med bebisen. Kyss

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Liljekatten
0

#11 Men visst är det bra att siames iFokus finns! Man kan lära sig så mycket av alla andra här inne och få hjälp och förhoppningsvis kan man själv hjälpa någon annan. Glad