Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 3777 ggr
Ninja
2009-02-07 18:30
0

Äggskal?

Är äggskal farligt om dom får i sig? Jag äter mycket ägg, och kom på att sånt kan vara rolig aktivering för katterna. Leksak och mums i ett, eftersom det knäcks när det far in i något hårt så kan de äta det efter de lekt lite (kokt såklart, annars blir det lite väl kladdigt på golvet :P).

Vågar jag låta dom äta, eller är äggskal för vasst? De kan ju äta råa kyckling ben utan problem, så tänkte ifall det är lika med äggskal.

MalinL
2009-02-07 19:19
0

Nej det är inte farligt. Mina katter äter också äggskal ibland.

Fliris
2009-02-07 21:15
0

Aldri tenkt på at egg kan være en aktiveringsrgeie, men det skal sikkert gå fint. Jeg pleide å gi knusteggeskall før som en kaliumkilde. Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått inn på et BARF-forum og spurt om det går greit med kokt eggeskall, man kan jo aldri være for forsiktig. http://naturalcat.forum24.se/naturalcat-forum-1.html er et bra BARF-forum som svarer raskt.

Ninja
2009-02-07 22:42
0

Tack för svaren :)

#2 Sökte på forumet, och det ska tydligen gå bra. Tack för länken, kan nog innehålla många matnyttiga tips för katterna för mig som är intresserad av att läsa mer om BARF. Glad

Fliris
2009-02-08 00:23
0

Joda, forumet er kjempebra. Jeg følger en litt annen BARF-metode, men begynte med tips og lærdom fra det forumet. Og er det noe man lurer på er det alltid noen som svarer.