Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1771 ggr
kattkompaniets
0

nu får vi bebisar...

Efter en lång lång lång väntan och nästan gett upp hoppet att vi skulle få några levande bebisar. så har vår kära Izzy stökat och bökat slagit våra hundar så de är livrädda.

Hon stal till och med Javas bebiisar som nu är drygt 4 veckor.

Efte många nätters av lätt sömn och vakande ifall det startar, så började det i morses vid 3.

Hon såg ut som hon skulle explodera. Änn så länge är det 3 bebisar, men hon är  tjock kan man säga.

En svart och en röd hane och en som just nu ser vit ut vilket jag är lite förrundrad över, ågon som kanske har kunskap om nedävning av färger. föräldrarnas stamtavlor finns på hemsidan.

Far: Quetta's Dumbledore och Mor: Morcheebas Couldn't Care Less

Det är ju Quetta's Dumle som har blivit pappa.  GRATTIS Quettas du har blivt farmorCool

Labolinas
0

Den vita är en siames, har du inte tänkt på att det kan bli detta? Två orientaler kan få siameser om de båda bär på siamesanlaget. Det ligger nästan bara siameser på din honkatts mamma sida och någon på pappa sidan dock längre bakåt. Dumle bör bära på siames då hans bror gör detta, deras pappa är ju siames ( äger Dumles kull bror, därför vet jag att han är siamesbärare)

kattkompaniets
0

jo jag kom på det sedan, att det måste vara n siamesOskyldig

Quetta
0

Åh, vad roligt! Grattis!
Pappa Dumbledore firar första dagen som kastrat genom att bli pappa.

Hoppas det går bra med resten nu!

kattkompaniets
0

Glad tack tack, ja jag hoppas allt skall gå bra,  men det ser ok ut. Även om det varit och är  segt.

hecajon
0

Hoppas allt går bra med bebisarna

LottaX
0

En oriental kan aldrig vara homozygot för oriental om en förälder är siames. Är en förälder siames blir orientalen per automatik bärare av maskgenen.

Lycka till med bebisarna AnnaKyss

farahdiba
0

GRATTIS!!! MVH Ylva

Nonimonos
0

Grattis till er och ett stort grattis till den kastrarade fadern.

nelliots
0

Grattis till bebbarna!

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

kattkompaniets
0

Tack så mycket

Labolinas
0

Blev det flera?

kattguld
0

Ja GRATTIS till de tre. Undrar också om det blev fler?

Helenaf76
0

Grattis till småttingarna!

SacredSouls
0

Glad Endelig kom de. Gratulerer så masse med de små. Nå er jeg spent på hvor mange det ble tilslutt.

Håper alt er bra både med mamman og de små bebisene.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

cerwinvegas
0

Grattis till bebisarna..

Vitfläcks älskare som jag är blir jag nyfiken på om det har kommit några fler & om det blev nån med vitt..

Nilla
0

STORT grattis till nya små liv! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kattkompaniets
0

Tack alla, Fick åka till djursjukhuset eter en bebis fastnat så de fick ta ut den, en död unge. sen fick vi åka hem,

Så det blev en siames, en röd spotted tror jag och en svart

cerwinvegas
0

Tråkigt när det blir så där..men hoppas mamman & trillingarna mår bra…ett stort grattis igen

Labolinas
0

Vad tråkigt. Håller tummarna att allt går bra med de tre små

nelliots
0

Usch läskigt när de fastnar. Men tre små underverk blev det! Så stort grattis till dig och mamsen och till quettas och Dumle-papsen! Skrattande

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

twistnshout
0

Grattis till dina bebisar!
En rödspottad grabb… Han kommer att få många hjärtan att smälta. Glad

kattkompaniets
0

Izzy  (mamma katt) fick åka tillbka till sjukan i morses då en eller två ungaar till inte kommer ut på naturlig väg. vaför de inte gjordes i går är ju en fråga.

Så jag skall åka och hämta hem henne snart. troligen är det inga levane ungar men jag har bett om att få se de som fanns i alla fall.

Så ledsamt.

Tack för all fina tankar och ord.

Ja det var jätteortäkt med ungen som satt fast.

Men i alla fall är det 3 ungar som ser jättefina ut.

Siameshona
0

Usch va ledsamt. Hoppas det går bra för Izzy & de 3 små som hon fått behålla.

kalindas
0

Håller med dej att man kan ju undra varför de inte kollade om det var några ungar kvar innan de skickade hem henne förra gången…Obestämd
Hoppas att hon fixar det bra och orkar ta väl hand om de som lever. Bilder önskas när allt lugnat ner sig…

/Elisa

Labolinas
0

VARFÖR kollade de inte detta igår?????? Tycker att detta var väldigt dåligt av vet. om en kattunge fastnar så anser i alla fall jag att man låter honan stanna kvar så att man vet att det går bra med de andra. Jag hade vägrat att åka hem ( oavsätt vad vet säger)med en hona där det är fler kattungar kvar imagen det känns trots allt tryggare att vara kvar hos vet om det skulle bli några problem med tanke på att det redan hade varit lite problem. Visst kan det kanske vara svårt och stanna om man är hos en privat vet då de har öppet under begränsad tid men då hade ju vet. kunnat hänvisa till närmsta djursjukhus.

Hoppas allt går bra med mamman och kattungarna.

Liljekatten
0

Grattis till trillingarna. Synd att det inte funkade riktigt som det skulle, men jag håller tummarna för att du får några levande ungar med dej hem.

Nayak
0

Uj, ibland kan man undra om veterinärerna verkligen bryr sig om djuren. Hur dom tänker. Jag har liknande erfarenhet, om det är till någon tröst. Blev hemskickad med en medvetslös hona för "dom skulle stänga", fast jag vägrade åka. Dom fick jobba klart. Sen åkte jag aldrig dit igen.

Man orkar kanske inte klaga när man har katten att ta hand om, och man är så utlämnad, men sen…

Hoppas mamma katt och bebisarna får en lugn fortsättning!

Zandrinos
0

Lycka till med dom små trillingarnaKyss

kattkompaniets
0

Fint att läsa era fina ord. Tack s jättemycket.

Mammakatt mår bra med sina 3 bebisar. Det fanns 2 som var döda, en som dom drog ut med en tång för den fasnat och mamman blev snittad i går och det fanns en unge till. Jag känner dock lite oro för där den döda ungen som de tog ut med hjälp av kejsarsnittet låg i livmodern, i det hornet var det alldeles varigt. Så man kan väl säga att hon har en livmodersinflamation, vi fick bara vetrimoxin och det brukar ju inte ta livmoderinflamation riktigt utan håller det bara vilande och när penecillincuren är avslutad blossar det upp igen. Då är det väl bara Kastrering kvar. Skulle behöva baytril så hon blir frisk.

kattguld
0

Håller tummarna för att din fina hona inte får fler komplikationer.

Liljekatten
0

Vad synd att de andra var döda och att hon tvingades snittas. Jag tycker att du ska kräva att de skriver ut baytril åt henne. Vägrar de så försök vända dej till en annan veterinär. Vore ju så synd om hon skulle kastreras om du vill ha henne i avel.

Hoppas att mamma katt och bebisarna mår okey nu iaf.

kattkompaniets
0

Här kommer en bild, så länge.

Ingen bra bild.

kattkompaniets
0

Jo jag har hållt på att jaga baytril hela dagen men jag får vål ringa en veterinär på måndag. idag är ingen bra dag för det. Ja det var jättejobbigt med ungarna och alltihop men huvudsaken är att Izzy blir frisk.

ossilian
0

Vilken dramatisk förlossning. Men härligt med tre de underverken, särskilt den rödspottade Tungan ute

Tror du gör rätt i att kontakta en annan veterinär. I vilken stad bor du? Kanske finns det medlemmar här som kan rekommendera en bra veterinär.

oscarsine
0

Jeg fikk både Baytril og Synolux til min hunnkatt når hun hadde livmorsbetennelse. Hun hadde det to ganger etter hverandre og fikk likevel bebis etter det.

Men du må også få de til å gi Alizin, er visst mere kjent som abortsprøyte brukt på hund, ihvertfall her i Norge. Den er for å tømme livmoren så all pussen kommer ut. Man kan gi opp til 5 doser av det, men det minste er 3, og de skal gis på dag 1, 2 og 8. Siden dag 15 og 22 hvis man gir fem sprøyter. Som sagt det funket på min og det er jo et forsøk verdt om man kan redde henne som avlsdyr.

Pernille.

kattkompaniets
0

#33 och 35 Vi bor på landet mellan skara och Mariestad. i ett natrurskyddsområde som heter Kinnekulle.

Vi har väl flera veterinärer som finns omkring men frågan är bara att få tag på rätt vet. som skriver ut vad jag vill ha. om man säger så

Veterinären sköljde livmodern när hon gjorde kejsarsnittet men vet inte om det var med Alizin då. Vet bara att hon sköljt.

Jag får försöka få tag på någon veterinär på måndag.

Quetta
0

Håller tummarna för att allt går bra med Izzy.
Roligt med 3 små bebisar! :-)

SacredSouls
0

Uff så trist dette var. Og helt utrolig at de sendte henne hjem uten å sjekke om det var flere Förvånad

Håper du får tak i en annen veterinær som er villig til å gi riktig medisin. Men når det gjelder Baytril så kan vel ikke det gis når de små ammer tror jeg.

Du får høre med dem og masse lykke til.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kattkompaniets
0

Man kan ge baytril till digivande katter men inte hundar

kattkompaniets
0

#15 Den sista ungen som de tog ut med kejsarsnittet var en vitfläck en sköldpadda och vit och den ungen som fatnat var en siames

oscarsine
0

Ja, Baytril skal man kanskje være litt forsiktig med når hun ammer. Men Alizin vet jeg ikke, du får høre med veterinæren. Husker ikke doeringen nå(har vel fortrengt den) men den settes jo bare i nakkeskinnet som en vaksine. Håper du lykkes med å få ta på noe som gjør henne frisk.

Pernille.

cerwinvegas
0

Vad tråkigt att det blev så här för er,men hoppas att allt är ordnar sej för mamman & allt är väl med de små

Jätte söta var dom…lycka till