Hjälp!!! Vem skall man välja.
Har börjat fundera lite på vilken av tjejerna som skall stanna här och det är inte lätt då de är så härliga båda två. Det jag vill ha är först och främst en mysig katt som passar både till avel och utställning och det gör de båda dock är det lite som skiljer sig åt.
Angel har något rakare profil, något längre päls, lite slankare ,har större spottar, väldigt mörk blå färg, har bättre topp och är den som gärna kryper upp i knät och myser.
Baby har något längre svans, bättre öronplacering,enorm bredd mellan öronen, har ett bättre huvud, bredare bas på öronen, super kort päls med miljontals små spottar, har väldigt ljus blå färg, är något större och bastantare och är ett yrväder som inte är rädd för något och har svårt att sitta still.
Båda två har väldigt bra hakor och deras ögon är bra placerade.
Så mitt dilemma är: VEM SKALL STANNA?????
Vad hade nit tittat på och vem hade ni valt.

Finns det ingen mer du känner lite mer för, omedvetet, om du känner efter riktigt noga?
Låter ju som båda tjejerna är jättefina.
Jag jag vet iallafall vem jag skulle ha valt utav dom om jag vore du.
Lyssna till ditt hjärta…du har nog svaret själv. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Behåll den ditt hjärta vill behålla, och sälj den ditt huvud vill behålla till någon som du vet kommer ställa ut och avla också 
Vem hade du behållt Lina?
Jag gillar båda jätte mycke men på lite olika sätt.
Ja jeg sier som de andre.
Uten tvil,velg med hjertet og ikke hodet.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Den med bredast öronbas och bredast topp skulle jag ha behållt då det är det som är en av dom delarna som iallafall jag har använt siames i min orientalavel för. Så eftersom du förhoppningsvis ska använda den tjej du sparar för att att avla orientaler så känns det smartast. Men det är ju bara min tråkiga logiska tanke - det är självklart som dom andra säger att det är hjärtat som är viktigast.
Men det är ju svårt för oss utomstående att råda över.
Tycker dock att du kommer med ett bra resonumang Lina, dessutom så om jag skall utgå ifrån vad hjärtat säger så lär jag inte sälja någon av dem.
Siden hjertet vil beholde begge to,og du liker godt å stille,så hadde jeg også valgt som Lina.
Den med mest bredde har antaglig best potensiale til å bli best i type som voksen.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Tror att jag har bestämmt mig nu men vill dock vänta tills jag har varit hos vet och vacinerat dem första gången så hon kan klämma och känna på dem först.
Jag tycker du ska lyssna till ditt hjärta så klart! Baby har allt det som jag värdesätter - storlek. bred öronbas, kort päls och längre svans.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul