liten fundering
Vår sköna paddedam skall ju ha bebisar, hon kan vara nu på dag 56-58 men i lördags gick slemproppen. Inget att fundera på kanske för det såg helt fint ut då- Men nu vet jag inte riktigt om hon har verkar eller om det bara är förverkar. Hon ligger i sin bolåda och magen är precis stenhård.
Kan ungarna klara sig om förlossningen startar så tidigt?
Det va i tidigaste laget det…. Har du räknat rätt på tiden tror du ?
träffade hanen 23/11 men såg ingen parning föränn den 26/11 men de kan ju ha parat sig frn den 23:e i princip men det är ju tidigt ändå.
jag räknar och i bästa fall är hon på 59:e dygnet. Hoppas hon lurar dej,med att få bebisar nu. Hon kan hålla dem inne några dygn till vore önskvärt.
Håller tummarna för dej.
Det har varit väl så mycket strul ett tag med små kattbebisar

Håller tummarna för att det inte sätter igång än!!
Jag hoppas heller inte det händer något mer, men hon ligger och magen är stenhård. Hon är pigg och mår bra så det finns ju inget man kan göra utan det är nog bara att hoppas inget mer händer, antar jag.
Finns det liv och rörelse i magen då ?? Tycker det är konstigt att slemproppen gått i Lördags å inget hänt.
ja ungarn rör sig

Fast slemproppen kan väl gå en hel vecka innan utan att det är någon fara på taket. Hoppas det bara är lite förvärkar hon har och att inte det stora värkarbetet sätter igång förrän om några dagar.
Håller tummarna för er!
Håller tummarna för dej, det är väl inte så mycket du kan göra mer än hoppas att det nu går bra
Å uff. Jeg krysser fingrene for at hun holder de inne noen dager til.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
1000-Tack. ja jag hoppas också. Hon vilar väldigt mycket. Äter lite men ofta. Annars verkar allt ok
Håper alt fortsatt er bra og rolig.
Allt är fortsatt lugnt. Inget har hänt.
Då går det bra ska du se, inte ovanligt att dom luras lite sista veckan genom att riktigt inta positionen,
att nu kommer mina bebisar
#24 när skall din hona ha bebisar?
Håller tummarna för att hon håller sig några dagar till.
# 15 menar du mina hona ? Så gick det åt "pipan"
#17 har jag missuppfattat att din hona skulle ha bebisar?
#16 ja jag hoppas verkligen det
#13 Så flott
Ja da går det helt sikkert bra.
#18 Ingen missufattning alls, Det va en unge som inte ville komma ut i rätt tid , hon fick gå till dag 70 kollade innan med ultraljud och allt såg bra ut. Veterinären ville inte ta ut ungen ifall den skulle va för liten därför skulle det snittad dag 70 om inte värkarna kommit igång. Hon blev snittad och kastrerad ingen bebis kom med hem.
#20 va sorgligt.
Hoppas beisarna ligger i magen än och att allt är bra
tack allt är fortsatt lugnt
#23 Supert! 
Hvordan går det nå?
I dag är de dag 65. Inget har hänt.
Då får du bebisar de närmaste dagarna då, Håller tummarna att allt går jättebra.